Graczem będąc…

Witam. Mam 4 problemy z moj± Nubir± 2.0. Proszê o pomoc bo ju¿ nie wiem co robiæ.

1. Na rozgrzanym silniku, jak podje¿d¿am do skrzy¿owania, zwalniam i wysprzêglam spadaj± mi obroty poni¿ej 800 i zapal kontrolka oleju, stoj±c muszê dodawaæ gazu ¿eby nie zatrzeæ silnika... (na forum jest wiele postów ale wiêkszo¶æ tyczy siê zbyt wysokich obrotów). Regulowa³am obroty biegu ja³owego zgodnie z Morawskim ale nic nie zmieni³o. Sprawdza³am ci¶nienie oleju i jest ok.

2. Jak po nocy odpalam silnik na benzynie chodzi jak traktor przez 10s tak jakby nie na wszystkie gary pali³, po chwili wraca do normy. Olej 10w40. Martwi mnie to czy nie z silnikiem problem.
Wymienia³am ¶wiece i kable wn i my¶la³am, ¿e która¶ ¶wieca pad³a, po wyjêciu by³y osmolone.

3. W zwi±zku z p.1 kupi³am i wymieni³am silniczek krokowy. Po wymianie auto pali na PB a po prze³±czeniu butli na LPG od razu ga¶nie. Z³y krokowy czy brak regulacji?

4. Po wymianie wydechu i uszczelnianiu kolektora wylotowego podczas jazdy zapala siê CHECK, po sprawdzeniu b³êdu wywala kod 44. Sonda lambda - zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy. Ale CHECK czasem ga¶nie albo w ogóle siê nie pojawia po resecie kompa przez jaki¶ czas. Czy wtedy mo¿e byæ lambda uszkodzona?

Ju¿ nie mam nerwów do tego wynalazku, proszê o jakie¶ podpowiedzi.


1. Na rozgrzanym silniku, jak podje¿d¿am do skrzy¿owania, zwalniam i wysprzêglam spadaj± mi obroty poni¿ej 800 i zapal kontrolka oleju, stoj±c muszê dodawaæ gazu ¿eby nie zatrzeæ silnika... (na forum jest wiele postów ale wiêkszo¶æ tyczy siê zbyt wysokich obrotów). Regulowa³am obroty biegu ja³owego zgodnie z Morawskim ale nic nie zmieni³o. Sprawdza³am ci¶nienie oleju i jest ok.
Mo¿e czujnik zwalony.
2. Jak po nocy odpalam silnik na benzynie chodzi jak traktor przez 10s tak jakby nie na wszystkie gary pali³, po chwili wraca do normy. Olej 10w40. Martwi mnie to czy nie z silnikiem problem.
Wymienia³am ¶wiece i kable wn i my¶la³am, ¿e która¶ ¶wieca pad³a, po wyjêciu by³y osmolone.
A nie kopci na niebiesko? Ile Ci ta nubira "bierze" oleju na 1 tys. km? Oczywi¶cie, zak³adam, ¿e olej w silniku jest powy¿ej minimum.
A w³a¶nie - nie ma bia³awej mazi na spodzie korka wlewu oleju?
3. W zwi±zku z p.1 kupi³am i wymieni³am silniczek krokowy. Po wymianie auto pali na PB a po prze³±czeniu butli na LPG od razu ga¶nie. Z³y krokowy czy brak regulacji?
A kiedy ostatnio by³a robiona regeneracja reduktora (parownika) LPG?
4. Po wymianie wydechu i uszczelnianiu kolektora wylotowego podczas jazdy zapala siê CHECK, po sprawdzeniu b³êdu wywala kod 44. Sonda lambda - zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy. Ale CHECK czasem ga¶nie albo w ogóle siê nie pojawia po resecie kompa przez jaki¶ czas. Czy wtedy mo¿e byæ lambda uszkodzona?
Jak najbardziej!
1. Czujnik by³ uwalony i ¶wieci³ siê nawet przy obrotach 2000, ale zmieniony na nowy i to co opisuje to ju¿ na nowym.

W³a¶nie wróci³am z przegl±du u znajomego i ....spad³ przewód podci¶nienia i mia³am nadzieje ¿e problem rozwi±zany ale niestety doje¿d¿aj±c do domu znowu spad³y obroty na skrzy¿owaniu i za³±czy³a siê dioda oleju (ci¶nienie oleju mia³ na czujniku mechanicznym ok)

3. na gazie z nowym krokowcem ju¿ je¼dzi - "mechanik" nie podpi±³ przewodu gazu przy wymianie.

2. korek od oleju jest bez emulsji, oleju nie bierze, dym bia³y (para wodna) ale zastanawiam siê czy 10w40 to prawid³owy olej czyta³am ¿e po 5w30 problemy z silnikiem mija³y.....tylko na nowym oleju przejecha³am 2ty¶.

4. B³±d 44 po resecie kompa na razie siê nie pojawi³.

Szukam dalej.................
Olej 10W40 jest dobry do nubiry; sam na takim je¿d¿ê. Nigdy innego nie la³em i 211 tys. na zegarach ju¿ stuknê³o. Jak na razie - ¿adnych problemów z motorkiem.


ja ostatnio zmienilem 5w50 na 10w40 i troche klekocze na zimnym
silniku. mechanicy-magicy mowia ze to normalne:D
Witaj

Pozwól, ¿e odpowiem Ci na Twoje dylematy swoim do¶wiadczeniem z Nubir± 2.0

Ad. 2
Mia³em podobny problem, ¿e jak auto posta³o d³u¿ej to po odpaleniu wchodzi³o od razu na obroty ok 2. tys i przez jakie¶ 5 sek s³ychaæ by³o tyrkotanie jakbym co Ursusa jakiego¶ na polu przegazowa³. Po up³ywie tych ok. 3-5 sek wszystko cichnie obroty siê normuj± jak to przy zimnym silniku do ok 1100-1000 obr/min. Je¶li masz podobnie to masz za ma³o oleju w silniku co jest powodem Twoich problemów w przypadku 1 jak i tym, ¿e auto po d³u¿szym czasie chodzi jak maszyna do orania pola.
Najlepiej wymieñ olej, ja tak zrobi³em z 5w50 przeszed³em na fabryczny Daewoo 5w30 (jest rzadszy) zapewnia lepszy cold start. 5w50 s± dobre w wysokich temperaturach, gdy¿ s± bardzo gêste jak na olej i jak auto d³u¿ej stoi na zimnym to potem takie efekty. Po wymianie ust±pi³o tyrkotanie, teraz mruczy a¿ mi³o.

Podobnie jak u Ciebie by³ problem z kontrolk± ci¶nienia oleju, ¶wieci³a siê gdy hamowa³em, albo jak jecha³em po rondzie co ewidentnie mówi³o o tym, ¿e oleju jest zbyt ma³o.Na szczê¶cie nie gas³, ale za to by³o co raz bardziej s³ychaæ popychacze. Nie to, ¿e taki ze mnie niedzielny kierowca, ¿e nie potrafiê sprawdziæ jaki jest stan oleju, ale nie wiem czy wiecie w 2.0 bagnet jest taki ch*j*wy, ¿e za ka¿dym razem pokazuje co innego. Raz olej jest ponad miarê, raz go nie ma.

Po wymianie oleju z 5w50 na 5w30 (te¿ syntetyk) zauwa¿y³em, ¿e przesta³ braæ olej. Wcze¶niej musia³em dolewaæ ok. 0,5l na miesi±c (ok 1tys. km)
Te¿ siê zastanawiam czy to nie olej. Ale nowy mam dopiero 2ty¶ tylko nie mam gwarancji jaki by³ wcze¶niej zalany. Co do bagnetu zgadzam siê,mam z plastikow± miar± (nie wiem czy oryginalny) i zawsze jak sprawdzam jest ca³y <mokry> i wynika ¿e nawet jest za duo oleju. Ostatnio dla pewno¶ci dolewa³am ale bez zmian i kontrolka oleju nadal siê zapala. Najbardziej zastanawia ¿e dopiero jak d³u¿ej motor pochodzi nawet po 20-30 km.
A moze to walniete panewki sa i nie trzyma cisnienia badz pompa olejowa siada moze to jest przyczyna palenia sie kontrolki oleju. kumple w golfie mial podobnie pierw sie zapalala wymienil czujnik spokoj byl na malutka chwile pozniej znowu coraz czesciej sie zapalala zarzyla az w koncu slinik do roboty byl padly panewki.
A jak jest luz na panewkach to nie s³ychaæ w pracy silnika? U mnie problemy z prac± tylko na zimnym a na ciep³ym ok. Ci¶nienie oleju sprawdzane i jest ok.

[ Dodano: 2010-07-14, 15:28 ]
W Morawskim jeszcze pisz± ¿e mo¿liwy " przeciek za¶lepki kana³u olejowego kad³uba", czym to siê objawia? Plamy pod autem by by³y?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •