ďťż

Graczem będąc…

Witam,

Mam problem układ ECM nie załącza wentylatora.
Nie słyszałem go nigdy od zakupu samochodu. Włącza się tylko przy diagnostyce usterek silnika. (ale to normalne) a KOD USTERKI:
3 - Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego. Przerwa lub zwarcie do masy między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora.

Moja reakcja:
Sprawdziłem przekaźnik i bezpiecznik od FAN LOW I FAN HI - wszystko sprawne.
co dalej a słońce grzeje

Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić.


a czy przypadkiem nie zepsul Ci sie ten opornik, ktory jest obok chlodnicy przy podluznicy ?
Zmostkuj kawałkiem przewody piny 30 i 87 przekaźnika niskich obrotów wentylatora. Przekaxnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską. Jest to ten na środku z lewej strony. Jak zmostkujesz. to wentylatr powinien właczyć się na niskim biegu. Jak się nie włączy, to musisz sprawdzić opornik niskich obrotów, o którym pisze kolega wyżej. Jest on z prawej strony koło zbiorniczka na płyn do szyb, ale niestety od spodu.
Zmostkowałem - wentylator się kręci

Tak się zastanawiam, na jakiej podstawie komputer twierdzi iż ma zwarcie. Myślę że ECM monitoruje styki przekaźnika. Czyli dostaje informacje zwrotną o zadziałaniu przekaźnika. A ta informacja jest błędna.
Wiec dlatego pokazuje bład nr. 3.

Ale jak to zdiagnozować spr. sygnały które dochodzą do ECM to jest chyba wyjście. Ale jak ktoś ma inny pomysł to proszę o pomoc.


W taki razie opornik jest ok.
ECM nie kontroluje styków przekaźnika. Kontroluje tylko przewód między ECM a cewką przekaźnika. Warto dodać, że ECM na cewkę podaje masę ( a nie plus ) . Sprawdz miernikiem, czy przewód od ECM ( pin A10 ) do pinu 86 przekaźnika nie jest gdzieś przerwany lub uszkodzony. Żeby to zrobić, musisz odłączyć całe złącze od ECM oraz wyjąć przekaźnik. Miernik ustawiasz na " przejsćie ( buczek ) lub na opór, jedeną elektrodę dajesz na A10 a drugą na 86 w gnieździe przekaźnia. Jeżeli miernik piszczy, to oznacza, to że pprzewód jest cały. Ale nie wyklucza, że dotyka masy. W tym celu dajesz jedną elektrodę miernika do A10 lub na 86 a drugą przykładasz do masy samochodu. Jeżeli piszczy, to przewód jest uszodzony.
Dużym prawdopodobieństwem jest też to, że uszkodzona jest cewka przekażnika. Zamień ten przekaźnik od wentylatora z jakimkolwiek innym przekaxnikiem. Nie musisz się martwić żeby pamietać jak przekaźnik jest włożony w gniazdo - obojętnie jak go nie włożysz, to będzie zawsze dobrze.
a czy przypadkiem nie zepsul Ci sie ten opornik, ktory jest obok chlodnicy przy podluznicy ? Ten opornik jest po to by wentylator wolniej się kręcił. Mam go w pełni sprawnego.

[ Dodano: 2010-06-13, 17:21 ]
Wydzwoniłem kable no i jest połączenie pomiędzy A10 (ECM) a przekaźnikiem Low Fan tylko nie na pinie 86 tylko na 85 ? A zwarcia do masy nie ma. Ani na module ani na kablach. Przekaźniki też już zamieniałem.

Pomocy co dalej.... może być uszkodzony moduł ECM ?
Bardzo pomocny był by mi schemat modułu ECM ale jakiś dokładniejszy niż w książce WKŁ.

Zlokalizowane ))

Kabelek był przetarty i zwierał do masy jak wyciągnąłem ECM to bład znikł.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •