Graczem będąc…
Witam mam problem z kontrolk± oleju zaczyna mi się zapalać jak się rozgrzewa silnik już nawet dochodzi do 2000 ty¶ obrotów co mam zrobić żeby nie ponie¶ć zbyt dużych kosztów????Pozdrawiam
Jesli nie wina oleju (kiedy i na jaki wymieniany) , to pewnie czujnik
jaki przebieg.z gazem? w silniku nic nie puka? nie bierze oleju?
Zapala sie w czasie rozgrzewania czyli od momentu rozruchu na zimnym silniku a po rozgrzaniu jest OK? Czy im bardziej rozgrzany tym dłużej sie ¶wieci?
Na pocz±tek sprawdziłbym ci¶nienie smarowanie w jakim¶ warsztacie, podepn± zegar i będzie wiadomo czy faktycznie jest za niskie czy tylko czujka oszukuje.
Witam niestety to nie czujnik został wymieniony na nowy. Kontrolka się zaczyna palić dopiero jak się rozgrzewa olej jak jest zimny silnik to się nie pali.Pozdrawiam
No to albo olej niewła¶ciwy (gęsto¶ć) lub lepko¶ć jak wolisz, albo pompa siada i jest faktycznie za małe ci¶nienie. Jak olej jest zimny, to jest gę¶ciejszy i wówczas ci¶nienie jest ok. Ale jak olej się rozgrzeje, to robi się rzadszy i ci¶nienie spada. Nie wiem jaki olej tam masz - powinien być jak dobrze pamiętam 10W40.
Jak silnik ci się rozgrzeje i za¶wieci ci się ta kontrolka oleju, to jak pojedziesz pod górkę lub podczas rozpędzania auta (jak silnik będzie pod obci±żeniem) czy nie słychać zaworów - s± one regulowane hydraulicznie olejem z silnika i może je być słychać. Będzie to kolejny dowód na słabe ci¶nienie.
Ale najlepiej oczywi¶cie będzie, jak w miejsce czujnika wkręcisz manometr.
Kiepsko, albo słaba pompa albo duże luzy na wale korbowym i gubi ci¶nienie. Je¶li to pompa to zmień jak najszybciej, nie jest to duży koszt w porównaniu z konsekwencjami jeżdżenia na niskim ci¶nieniu. Ale primo to wpi±ć manometr zanim zacznie sie dłubać.
Może głupie pytanie ale jaki jest stan oleju?