ďťż

Graczem będąc…

wiatm przedwstaie swoj problem bo moze ktos maial lub ma podobnie
obroty silnika na biegu jalowym na benzynie to 2 tysiace a na gazie ledwie 700
myslalem ze krokowy walnol znowu focha lub filterek gazu
bo na gazie strzela jeszcze a okazalo sie ze wytrzepily sie wezyki podcisnienia wiec jak ktos bedzie mial kieyc podobny problem z obrotami to spwawdzajcie wezyki podcisnienia


myslalem ze krokowy walnol znowu focha lub filterek gazu

Czyli co dokladnie posprawdzales? Sprawdziles krokowy od benzyny i ewentualnie od gazu jak masz?
jak na benie mi krokowy wariowal to czyszczenie i bylo ok na jakis czas a w ty m przypadku wypiely sie wezyki podciśnienia od strony aparatu zaplonowego 2 wężyki i od kapy zaworowej idzie taki cieki do kolektora sacego sie wypioł i wariowal z obrotami jutro zrobie fotke i zaznacze ktore wezyki sie wypiely
Kolego, czy mozesz wyedytowac swoj post tak zeby byl czytelny? Usiluje czytac juz ktorys raz z rzedu i nadal sie zastanawiam czy dobrze zrozumialem...


u mnie czy na gazie czy na benzynie obroty 2 tys. co najgorsze to podczas programowania obrotów po krótkotrwałej stabilizacji zaraz wariują i skaczą sobie od 850 do 2000 obr/min i tak ciągle. Jak osiągnie 2 tys to raptem spada do 850. Jak spadnie to powoli powoli sam się gazuje do tych 2 tys i tak again i again.

Myślę, że to sonda strzeliła W sumie była wymieniana rok temu, ale miesiąc temu wymieniałem instalacje gazową z drugiej na czwartą sekwencyjną inst. lpg

Jutro zobaczę, jadę na z czytanie błędu (świeci się check)
Świece, przewody, filtr powietrza wymienione? pytam, bo nie napisałeś a strzały świadczą, że to może być to to najczęstsze przyczyny takiego zachowania i wężyki będziesz wciskał notorycznie. Mapa wtrysków benzyny może się rozjeżdżać i nie będzie żadnego błędu mi to stwierdził gazownik - Paweł Łacheta Warszawa ul. Burakowska 14 (przy okazji regulacji gazu komp mu to pokazał) a mapę wgrali na Bitwy Warszawskiej 1920 wzięli 50 czy 100 zł nie pamiętam a rachunek w samochodzie którym połowica powozi. Ty będziesz miał bliżej na Jagielońską, jednakże najpierw trza stwierdzić czy to mapa. Przy okazji wymień filtr paliwa - jak potrzeba.
swiece i przewody wymienione filterek gazu wymieniony kolesie co ustwaiaja gaz mowia ze ta intalacia BRC juz tak ma ze czasami sobie strzeli bo podobno jest wolna i czasami nie wyrabia sie z dawkowaniem gazu i dlatego strzela
kolesie co ustwaiaja gaz mowia ze ta intalacia BRC juz tak ma ze czasami sobie strzeli głupoty gadają, jak nie ma problemów z zapłonem i instalacja jest wyregulowana to nie strzela sama z siebie ot tak o. a co z cewką zapłonową? ile parownik ma najechane, może wymaga regeneracji/wymiany?
a okazalo sie ze wytrzepily sie wezyki podcisnienia wiec jak ktos bedzie mial kieyc podobny problem z obrotami to spwawdzajcie wezyki podcisnienia to akurat oczywiste jak wariuja obroty to sprawdza sie krokowy i dolot czy nie lapie lewego powietrza
parownik byl wymieniony rok temu przejechane jakos z 10tys jest
błędy odczytane i wyszło, że regulator biegu jałowego i czujnik temperatury powietrza do wymiany
Dzisiaj byłem w garażu, miałem dzień wolny to poleciałem z rana do nubirki i się zabrałem za kompletne czyszczenie układu dolotowego silnika.

Zdjąłem rurę doprowadzająca powietrze z filtra do przepustnicy i co mnie zaskoczyło to dość duża ilość sadzy (ciemno-oleistej mazi) na ściankach przewodów gumowych, na odmie idącej od pokrywy zaworów praktycznie wcale.

Rura zdjęta, ok. Biorę się za przepustnicę i od góry ją czyszczę, wszystko pięknie, potem zabieram się za krokowy silniczek. Dokładnie zdejmuję z jego okolic wszelkie nieczystości.

Wszystko składam do kupy i mam nadzieję, że wszystko będzie ok.
Tak też było do momentu programowania obrotów, a raczej momentu gdy silnik nabierał temperatury aby prawidłowo zaprogramować obroty biegu jałowego.

Przy temp. ok 50^C silnik lekko zwiększył obroty do 1000-1100 obr/min i tak co jakiś czas falując.
Dokończyłem programowanie do końca nie przejmując się tym mimo iż zapalił się CHECK.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Byłem na odczytaniu błędów i miał ich 5, ale zapamiętałem tylko 4 i był to Regulator biegu jałowego, Czujnik temperatury powietrza, Zwarcie do masy (-) niskich obrotów wentylatora (przekaźnik), Zwarcie do masy sprężarki klimatyzacji.

Co do pierwszych dwóch błędów to podejrzewam, że jak czujnik temp. powietrza padł to potem wysyła błędny sygnał i krokowy świruje dlatego wyświetlił błąd.

Problem z obrotami falującymi występuje tylko na ciepłym silniku. Silnik nie przegrzewa się, nic. Wszystko ok, ale chyba wentylator nie działa. Prawdopodobnie padnięty przekaźnik jak pokazał błąd na ECU od niego, nie wiem. Nie znam się, tylko podejrzewam. Czy nie działający wentylator może mieć wpływ na obroty ? Czy to ten felerny czujnik temp. powietrza ?

Powtarzam, na zimnym działa ok. Tylko na ciepłym się dzieją takie rzeczy.

[ Dodano: 2010-06-23, 21:30 ]
Oczywiście klema z akumulatora była zdejmowana
Może zaprogramuj raz jeszcze wolne obroty.
Co do wentylatora to wszak widać jak maskę podniesiesz czy śmigło mu się kręci, jak masz klimę to włącz na 4 bieg i drugi wentylator się załączy. To, że na razie się nie grzeje nie oznacza, że jak staniesz w korku to się totalnie nie zagrzeje lub przegrzeje i przytrzesz silnik.
Jak byłeś na odczytaniu błędów to mechanik winien coś zaproponować np: to bzdet jeździć dalej albo wymianę przekaźnika czy też wentylatora, bo się zatarł (możesz sam zobaczyć czy się zatarł - na nieodpalonym silniku !!! kręcisz palcem wiatrakiem wentylatora - winien lekko chodzić)
Programowałem już nie raz wolne obroty i zawsze problem był ten sam... Podczas programowania gdy silnik się nagrzeje to zaczynają falować.

Kupię nowy czujnik temp. powietrza, zobaczymy czy pomoże.

Wiatrak od wentylatora kręci się, wszystko też jest do niego podłączone patrzyłem nawet gdzie te kable od niego idą i urywają mi się na oku gdzieś pod zbiornikiem od płynu do spryskiwaczy. Ewentualnie to który dokładnie przekaźnik jest odpowiedzialny jest za wentylator ? Jest ich tam w tej komorze całkiem sporo a nie chce czegoś zepsuć.

To nie był mechanik , po prostu znajomy ma oprogramowanie i się podłączyłem.
Jakieś pomysły ? Na dzień dzisiejszy już stoją mi na 1500 obr/min i po jakieś minucie spadną do 900 i zaczynają z powrotem wspinaczkę do 1500
Usterka już naprawiona

Okazało się, że jak zanurzyłem się dobrze pod maskę to zauważyłem jeden wężyk idący do przepustnicy, że jest nie podłączony. Konkretnie był to jeden z dwóch przewodów idących z filtra pyłkowego kabiny i ten który się znajduje na dole podłączyłem do cewki przy przepustnicy i problem zniknął jak ręką odjął

A już szykowałem się do kupna czujnika temp. powietrza i silniczka krokowego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •