Graczem będąc…
Witam.
Silnik bez instalacji gazowej, 1.6, rok 1997.
Na zimnym silniku przy dodawaniu gazu obroty najpierw spadaj± praktycznie do zera - jednak silnik nie ga¶nie - dopiero po u³amku sekundy silnik wchodzi na obroty. Jest to denerwuj±ce szczególnie w czasie jazdy na niskich biegach bo silnik "zrywa siê" przy dodawaniu gazu. Po rozgrzaniu problem czê¶ciowo ustêpuje jednak dalej idzie wyczuæ szarpania.
Ka¿dy z "mechaników" rozk³ada rêce gdy¿ odczyt parametrów z komputera jest OK (na zimnym i na ciep³ym silniku).
Co to mo¿e byæ? Czy¶ci³em krokowca lecz nie pomog³o, wogóle wydaje mi siê ¿e to nie jest jego wina poniewa¿ obroty biegu ja³owego s± OK (oko³o 900-1000), zmieniany by³ filtr paliwa, powietrza, ¶wiece. Nie rusza³em kabli.
Dziêki za sugestie.
Nie rusza³e¶ przewodów WN a mo¿e to w³a¶nie to
No w³a¶nie, mo¿e.. wiem ¿e trzeba to sprawdziæ i oczywi¶cie to sprawdzê. Co je¶li to nie to? Dziwny jest ten objaw bo nie idzie go namierzyæ.
micek64, sprawdz te¿ zawór EGR.
OK, po to jest to forum
Nie jestem dobry w te klocki, gdzie go znajdê i jak go sprawdziæ krok po kroku?
micek64, o EGR by³o tu na forum pisane wiele razy. Poszukaj....
Kable WN ju¿ zamówione wiêc i tak je zmieniê jednak nadal s±dze ¿e to nie one. Dzi¶ zauwa¿y³em, ¿e odpalaj±c samochód po nocy i wyje¿d¿aj±c z gara¿u oczywi¶cie silnik szarpie przy dodawaniu gazu. Jednak wystarczy go zgasiæ i uruchomiæ ponownie i problem ustêpuje! Co jest grane?
lepierj by bylo jak bys sie udal do szpeca co regoluje wtryski i niech sprawdzi zawory w tikulcu milame tak ze mi gasl i musialem nonstoper trzymac go na gazie bo gasl okazaly sie zawory juz wyjechane
lepierj by bylo jak bys sie udal do szpeca co regoluje wtryski i niech sprawdzi zawory w tikulcu milame tak ze mi gasl i musialem nonstoper trzymac go na gazie bo gasl okazaly sie zawory juz wyjechane
Wtrsków siê nie reguluje a zawory u kolegi s± hydraulicze
Rozmawiamy na temat Nubiry a nie Tico
Ja bym jeszcze jedn± rzecz sprawdzi³ mianowicie wi±zkê elektryczna je¶li poruszanie ni± spowoduje zmianê obrotów silnika to na bank jest co¶ nie tak z wi±zk± i st±d mog± dziaæ siê te jaja. Wiem ¿e to jest g³ównie przypad³o¶æ Lanosa ale silnik jest ten sam (A16DMS) wiêc mo¿e i przypadek ten sam
Czêsto Ci siê zdarza³o je¼dziæ na oparach w baku ? Kup na stacji lub w sklepie preparat do czyszczenia wtrysków i usuwania wody z uk³adu paliwowego ja mia³em podobnie i u mnie ten problem zosta³ zniwelowany o 80% ju¿ praktycznie tego nie odczuwam.
Mo¿esz jeszcze nalaæ mu wiêksz± ilo¶æ paliwa typu Verva, Ultimate lub co tam wolisz te paliwa s± uszlachetnione ¶rodkami do czyszczenia uk³adu.
I dobrze by by³o by¶ nie je¼dzi³ na niskim poziomie paliwa w baku, ja poni¿ej 10L nie schodzê i ju¿ mam z tym spokój.
Witam po przerwie.
To nie jest problem wi±zki kabli - sprawdza³em ju¿ to zanim za³o¿y³em post.
Nie je¿d¿ê te¿ na oparach 1/4 baku to minimum którego raczej nie przekraczam.
Zmieni³em przewody WN i tak jak my¶la³em, nie przynios³o to efektu, silnik dalej "rwie" przy dodawaniu gazu na niskich biegach.
Co robiæ dalej?
PS. Sprawdzê tym preparatem i dam znaæ.
Tak siê zastanawiam w miêdzyczasie, a mo¿e to jednak silnik krokowy? Jaki on ma udzia³ przy dodawaniu gazu? Czy tylko utrzymuje ja³owe obroty?