Graczem będąc…

Witam,

Mam lekki problem z samochodem. Otó¿ po odpaleniu samochód wkrêca siê ca³y czas na wysokie obroty i dodatkowo s³ychaæ dziwny szum tak jakby co¶ obciera³o. Sprawdza³em pod mask± czy aby siê linka od gazu nie zaciê³a, ale niby wszystko jest ok. Przepustnica jest na swoim koñcowym po³o¿eniu tylko linka ma lekki luz ale chyba tak powinno byæ. Poni¿ej zamieszczam odno¶nik do pliku z filmem który obrazuje co siê dzieje po odpaleniu samochodu i fotkê obrazuj±c± napiêcie linki.

http://www.youtube.com/watch?v=SBS6heqvdjY




Niewiem czy Ci dobrze podpowiem ale ja bym pierw sprawdzil silniczek krokowy czy niema na nim syfu i wyczyscil bym go jak by byl brudny drugie wyszyscil bym przepustnice i zaprogramowal wolne obroty pozniej
Zerkn±³em dok³adniej pod maskê i siê okaza³o ¿e wyskoczy³y mi 2 przewody ci¶nieniowe: jeden z ty³u tego metalowego ¶limaka po³±czonego z przepustnic± i drugi przy filtrze kabinowym oraz wyskoczy³ mi czujnik zamontowany w przepustnicy. Powciska³em wszystko na swoje miejsce ale dalej samochód nie chodzi tak jak powinien. Po odpaleniu wkrêca siê na ok 2000 obrotów chodz±c nierówno a po chwili znowu obroty zaczynaj± siê zwiêkszaæ. swoj± drog± to ³adne tam ci¶nienie musi siê tworzyæ aby tak wywalaæ przewody. I jeszcze jedno pytanie czy przy tym czujniku powinna byæ zamontowana jaki¶ zacisk dodatkowo utrzymuj±cy go w miejscu, bo zauwa¿y³em ¿e na okr±g³ej obudowie czujnika 2 otwory.
Poni¿ej zamieszczam fotkê z zaznaczonymi przewodami i czujnikiem.


Tak z ciekawosci, skoro masz gaz to gdzie miesz umieszczony mixer i przewod gazowy?


Mikser jest po lewej stronie przepustnicy (g³adki szeroki metalowy pier¶cieñ z przewodem u góry, dobrze go widaæ na powy¿szej fotce) No ale on to raczej nie ma nic do rzeczy, tak z 2 tygodnie temu mia³em wymieniany przewód paliwowy i by³a ¶ci±gana przepustnica, zapewne podczas jej zak³adania co¶ tam by³o sknocone i teraz wysz³o.
a widze widze hehe, u mnie bardziej widoczny
No to odkrêci³em silniczek krokowy i ku mojemu zdziwieniu ujrza³em tylko pusty otwór w obudowie . Zapewne wnêtrzno¶ci le¿a gdzie¶ w kolektorze dolotowym. No niestety czeka mnie znowu wydatek
Nareszcie przysz³a do mnie przesy³ka z silnikiem krokowym. Zamontowa³em go i zrobi³em reset ECM, ale to nic nie pomog³o. Ca³y czas s± za wysokie obroty. Mo¿e na zbyt krótki czas od³±czy³em przewody z akumulatora (ok 2 min) i siê nie zresetowa³? Spróbuje go od³±czyæ tak na 4 godzinki i zobaczê jak bêdzie chodzi³. Je¶li to nie pomo¿e to chyba czeka mnie wizyta u mechanika.

[ Dodano: 2010-03-10, 20:40 ]
By³em u znajomego mechanika wieczorem i zostawi³em autko na godzinkê. Kole¶ arz sam zg³upia³ i nie wiedzia³ o co chodzi. Przepustnica ok, ogólnie ca³y dolot do silnika ok, silnik krokowy ok, a ca³y czas wkrêca siê na obroty jakby za du¿o powietrza dostawa³. Jutro po po³udniu bêdzie ci±g dalszy walki Mo¿e kto¶ ma jaki¶ pomys³ co mo¿e powodowaæ takie objawy?
skad wiesz ze przepustnica oki? nic jej nie blokuje ? piszesz ze nie ma wnetrznosci krokowca, odkrec sam dolot do przepustnicy i sprawdz ja na tyle ile mozesz,
a jak odpalisz to auto staje na tych 3,5 tys obrotow czy idzie do gory? jak staje to czy reaguje na przyciskanie linki gazu?
skad wiesz ze przepustnica oki? nic jej nie blokuje ? Przecie¿ napisa³em u góry wyra¼nie ¿e mechanik j± sprawdza³ i mechanicznie jest ok. piszesz ze nie ma wnetrznosci krokowca
Powy¿ej twojego postu widnieje informacja o zakupie nowego krokowca

Okaza³o siê ¿e to co¶ z elektronik±. Mechanik u którego zostawi³em autko dorabia sobie po pracy wykonuj±c drobne naprawy wiêc trochê siê to przeci±ga . No ale jutro bêdzie ¶ci±gniêty komp i parê czujników aby dok³adnie zlokalizowaæ miejsce usterki (silnik krokowy, MAP sensor lub ECM)
widzialem ze kupiles nowego krokowca, ale gdzies ten stary musial zniknac tak?? wiec ja bym dalej szukal w tym temacie, rozumiem ze mechanik mowil ze sprawdzil, ale wiesz, zdarzylo mi sie wydac kilka stowek bo jednej srubki nie dokrecili, wiec ja bym sam sprobowal jeszcze raz z ta przepustnica a jak nie to czekaj co on wymysli.

w ksiazce sa przyczyny tylko dla - Silnik na biegu ja³owym pracuje nierównomiernie, przerywa lub ga¶nie - ale czesc z nich moze byc przyczyna takze twojej usterki:

- Zaciêcia osi przepustnicy lub linki peda³u przyspieszenia
- Uszkodzony obwód lub czujniki: EOS, CTS, MAP, TPS
- Brak zasilania lub uszkodzenie wtryskiwaczy
- Uszkodzony regulator ci¶nienia paliwa
- Uszkodzone przewody zap³onowe
- Uszkodzone ¶wiece zap³onowe
- Nieszczelno¶æ w uk³adach podci¶nienia
- Niew³a¶ciwe przewietrzanie skrzyni korbowej PCV
- Niew³a¶ciwe dzia³anie regulatora obrotów biegu ja³owego IACV
- Niew³a¶ciwe dzia³anie zaworu recyrkulacji spalin EGR
- Uszkodzony modu³ ECM lub przerwa po³±czenia masy

ja bym obstawial na dwa pierwsze, raczej z naciskiem na przepustnice, jak by to byl czujnik to komp powinien cos wyrzucac i powinien sie palic check, a wtedy sam moglbys sprawdzic kod usterki, oby to bylo cos taniego tyle zycze
Te¿ sprawdza³em przepustnicê i niby mechanicznie wszystko jest ok. Samochód na biegu ja³owym ma ok 2000 obrotów i czêsto id± one do góry(jad±c praktycznie nie muszê wciskaæ peda³u gazu, no chyba ¿e przyspieszam). Po za³o¿eniu nowego krokowca spinaczowanie wykaza³o b³±d silnika krokowego (mo¿liwe ¿e nowy jest walniêty) i MAP sensora. Ustawi³em siê z mechanikiem na jutro, sprowadzi nowy silnik krokowy i MAP sensor i pod³±czy siê go do kompa aby wykryæ który element nawala.
Po za³o¿eniu nowego krokowca spinaczowanie wykaza³o b³±d silnika krokowego
Resetowa³es przed tym kompa
Tak, by³ przeprowadzony reset.
nowy krokowiec raczej nie jest walniety, mialem kiedys podobne objawy ale kurna nie pamietam co to bylo, komputer wciaz wskazuje na dolot w takim razie skoro krokowiec lub mapsensor, wiec ja bym sie upieral glupio ze cos ten stary krokowiec rozwalil,
Witam

Nie wiem czy pomogê ale mam podobny problem z moim Lanosem.
Tymczasowym rozwi±zaniem by³o wy³±czenie uk³adu gazu i wizyta u " czarodzieja od komputera". Powiedzia³ ¿e reser komputera nic nie daje a silniczek krokowy wymieni³em niepotrzebnie potem podpi±³ swój sprzêt i po kilku sekundach samochód by³ zdrowy tzn obroty wróci³y do normalno¶ci. Na pytanie co zrobi³ odpowiedzia³ ¿e trzeba by³o na nowo wpisa jak±¶ mapê?? i ¿ebym nie prze³±cza³ na gaz bo to on co¶ miesza.
Po miesi±cu jazdy na benzynie podkusi³o mnie i prze³±czy³em na gaz no i sta³o siê to co sta³o tzn Check oraz wysokie obroty.
Jutro jadê do zaufanego gaziarza ¿eby sprawdzi³ komp od gazu. Je¶li co¶ pomo¿e to dam znac
No i moja Nubirka nareszcie sprawna . Okaza³o siê ¿e lekko nad³amane by³y przewody prowadz±ce od ECM do silnika krokowego.

[ Dodano: 2010-03-12, 21:36 ]

¿ebym nie prze³±cza³ na gaz bo to on co¶ miesza.

Oj lepiej pojed¼ do innego gaziarza, bo taka odpowied¼ jak dla mnie ¶wiadczy o tym ¿e kole¶ nie ma zielonego pojêcia co powoduje te b³êdy.
hehe co usterka to inna przyczyna, dobrze ze bez duzych kosztow sie obylo
Jak widzê wi±zki elektryczne w Daewoo to najs³absze ogniwo. Mój Lanos te¿ szla³ na obrotach,komputer wywala³ przeró¿ne b³êdy,a powodem by³y przetarte kabelki.
tylko teraz znajdz co nie tak, ja ostatnio wlozylem reke pod maske dotknalem jakies kable i zaczal gasnac...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •