Graczem będąc…
Witam wszystkich. Jak w temacie. Problem zauwa¿alnie pojawia sie przy jezdzie z predko¶cia 80 km/h. Samochód chodzi na boki, ciezko utrzymac sie miedzy liniami na jezdni, az strach jezdzic autem. Wymieniony wahacz z tulejkami i swprzniem, przednie amortyzatory i ³aczniki stabilizatora i nie pomog³o. Mam na kole kierownicy delikatny luz moze to to? Co ewentualnie innego moze byc? Z³a geometria kó³? Pomó¿cie
Trzeba sprawdziæ geometrie zawsze siê sprawdza przy wymianie wachaczy b±d¼ amortyzatorów, a czy przy hamowaniu te¿ tak siê dzieje?
przy hamowaniu w³asnie raczej nie
mnie ¶ci±ga³o przy dodawaniu gazu
okaza³o siê ¿e tuleje po pierwsze by³y "za miekkie" a po drugie tylny otwór w rpzednim wahaczu by³ za szeroki (wprasowana tuleja mia³a luzy)
wymieni³em 2 wahacze ustawi³em zbie¿no¶æ i po sprawie
Kolego, sprawd¼ czy nie masz luzu na krzy¿aku kolumny kierowniczej.
Jak sprawdziæ luz na kolumnie ---> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=21547
Faktycznie jest luz na krzy¿aku tym w komorze silnika. I teraz pytanie czy mozna wymieniæ samo krzy¿ak czy trzeba wymieniac ca³y wa³ek po¶redni.? Jak to zrobic czy jest to bardzo skomplikowana operacja? Podo³am samemu czy opd razu udac sie do mechanika?
slawek2310p, mo¿na sam krzy¿ak wymieniæ , przyda sie kana³ , ale niekonicznie . Tu masz manula jak to zrobiæ http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=11834
slawek2310p, mo¿na sam krzy¿ak wymieniæ , przyda sie kana³ , ale niekonicznie . Tu masz manula jak to zrobiæ http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=11834
W przedstawionym opisie widac wa³ek po¶redni zakonczony przegubami z których jeden zdajesie jest zaklepany zaspawany na sta³e, a u mnie przeguby z obu stron da sie wykrêciæ. Czy mam moze nieoryginalny wa³ po¶redni. Z jakiego auta ewentualnie moze podejsc wa³ek do nubiry i czy sam przegub ten który jest w komorze silnika mozna wymienic?
Witam. Przy³±czam siê do problemu. Przy szybszej je¼dzie, zw³aszcza na koleinach rzuca na prawo i lewo. Wymiana elementów zawieszenia pomaga tylko po³owicznie. W zasadzie to ju¿ siê przyzwyczai³em i udajê g³±ba ¿e tak musi byæ. Po prostu silniej ¶ciskam kierownicê i staram sie byæ bardziej skupiony. Niestety nie znam istoty problemu. Nie jest to zbyt bezpieczne Z pewno¶ci± mam do wymiany b±dx do naprawy wa³ek po¶redni kolumny. S³ysze wyraxne stuki podczas ruchu kierownic±. Chcia³bym tylko wiedzieæ czy jest do wymiany ca³y element czy mo¿na wymienic tylko krzyzaki itp. Je¿elei chodzi o tuleje wachacza przedniego polecam zajrzec na stronê TEDGUMU. Robi± pe³ne tuleje tzw. wzmocnione. Myslê, ¿e autko bedzie sztywniejsze i d³u¿ej wytrzymaj±. Obecnie mam za³o¿one ich ³aczniki stabilizatora. Polecam bo u mnie wytrzymuj± powy¿ej 10 ty¶. Kiedy¶ mia³em za³o¿one jakies kino, wytrzyma³y ledwie 3 ty¶. Je¶li kto¶ wie wieæej na teamat wa³ka po¶redniego to proszê o pomoc i informacje. Z góry dziêkujê
Do Nubirowego wa³ka po¶redniego pasuje krzy¿ak z Fiata bodaj¿e Punto I , koszt samego krzy¿aka ok 30 - 35 z³ .
To w takim razie ja tez po proszê o pomoc.
W mojej nubirce nie ma stukania w kierownicy zawieszenie cale wymienione przód i ty³,
a po paru dniach przy dodawaniu gazu auto szarpie w prawo a przy puszczeniu gazu w lewo.
I teraz nie wiem co mam z tym zrobiæ czy to tez wina tego krzy¿aka czy mo¿e byæ inna tego przyczyna.
Dodam ze by³em ju¿ w kilku serwisach i nie maja pojêcia co to mo¿e byæ.
Potencjaln± przyczyn± moze byæ z³a zbiezno¶æ kó³. Mia³em podobne zjawisko, co prawda nie by³o zbyt mocne ale ustapi³o po ustawieniu zbie¿no¶ci
ja ju¿ na zbie¿no¶ci kó³ by³em i jest wszystko ok
a czy mo¿e to byæ przek³adnia?? bo zaczyna siê co¶ s±czyæ z prawej strony
¯e by³es to mo¿e fakt ale rodzi sie pytanie czy j± dobrze zrobili. Ja by³em ze swoj± w dwóch stacjach w tym drugi raz ustawia³ mi dobry znajomy. Zauwa¿y³em ciekaw± rzecz. Za pierwszym razem zap³aci³em 40 zeta za kilka minut jakiego¶ tam ustawiania, które oby³o sie bez wiêkszych manewrów. Tak naprawde nie wiem co zosta³o tam zrobione. Drugim razem niby ta sama rzecz ale znajomy robi³ mi to w zupe³nie inny sposób. Musia³em mu nawet pomagaæ bo nie dawa³ rady odkrêciæ jakiego¶ dr±¿ka w celu regulacji. Sadzê, ¿e tym drugim razem wszystko zosta³o zrobine na tip top natomiast za pierwszym razem to mnie chyba w maliny wpu¶cili. Ja jako, ¿e laik to mo¿e siê i da³em.. Nie wiem co ci wiêcej doradziæ. Czekaj na opinie bardziej zaawansowanych u¿ytkowników. Mnie dalej wydaje sie, ¿e to zbie¿no¶æ je¿eli przybiera przy dodawaniu gazu. Które¶ ko³o zbiera inaczej. Niestety z do¶wiadczenia wiem, ¿e niespodzianki mog± byæ bardzo nieoczekiwane a czasem bardzo prozaiczne.
To w takim razie ja tez po proszê o pomoc.
W mojej nubirce nie ma stukania w kierownicy zawieszenie cale wymienione przód i ty³,
a po paru dniach przy dodawaniu gazu auto szarpie w prawo a przy puszczeniu gazu w lewo.
I teraz nie wiem co mam z tym zrobiæ czy to tez wina tego krzy¿aka czy mo¿e byæ inna tego przyczyna.
Dodam ze by³em ju¿ w kilku serwisach i nie maja pojêcia co to mo¿e byæ. Prawdopodobnie masz u siebie zamontowane tuleje z gum± która jest za miêkka i efekt jest podobny jak przy starych tulejach.
Jezeli chodzi o tuleje to jeszcze raz polecam wej¶æ na stone f my TEDGUM. Maja tuleje dobre i stosunkowo niedrogie, sa tez dostepnie tulej wachacza przedniego, tylnie. S± one z pe³nej gumy tzw wzmocnione. Ja na razie kupi³em zwyk³e bo tamte chwilowo by³y niedostepne lecz bedê je wg rad forumowiczów sam wzmacnia³ klejem do szyb. O efektach napisze jak sie juz sprawdzi. w tedgumie s± te¿ dostêpne inne elemnty zawieszenia. Niektóre np ³±czniki stabilizatora ju¿ stosowa³em i polecam. O tulejach gdzies czyta³em na forum a dodatkowo s³ysza³em w sklepie motoryzacyjnym.