Graczem będąc…
Witam,
Nubira II 2.0 + LPG. Latem by³o ok, tak mi siê przynajmniej wydaje, bo od tamtego czasu je¿d¿ê tym autem. Czyli wskazówka temp. mniej wiêcej na 3/4 skali o ile dobrze pamiêtam.
Zrobi³o siê ch³odniej, gaz prze³±cza sie mniej wiêcej po 7km od startu, czyli w miarê ok (codziennie pokonujê mniej wiêcej 2x25km), a wskazówka temp. ledwie siêga drugiej kreski. Czasem jest miêdzy pierwsz± a drug± przy w³±czonym ogrzewaniu, które i tak lipnie dzia³a.
Czyli pewnie termostat.
Pytania:
- Dla pewno¶ci - czy na pewno termostat?
- Czy uda mi siê samemu wymieniæ? Gdzie¶ na forum czyta³em, ¿e 10min. roboty. Kiedy¶ wymienia³em w Skodzie, ale nubira to nie favoritka
- Czy mo¿e byæ taki? Allegro - termostat Korea
- Czy lepiej za³o¿yæ od opla? (gdzie¶ widzia³em tak± radê na forum)
- Je¶li oplowski to jaki? Jest jaki¶ uniwersalny?
Pozdrawiam, z góry dziêki
a jaki masz gaz za³o¿ony ? Bo jak to jest nie sekwencja to niestety bedziesz tak mia³ w zimie.. ale jest na to sposób robilem tak w lanosie jak mia³em gaz starszej generacji kawa³ek kartonika na po³owe chlodnicy z przodu oczywiscie... sprawd¿ czy pomo¿e ??
No nie mam sekwencji... Z tym kartonikiem spróbujê jeszcze dzi¶ Dziêki
termostat do wymiany! jak termostat bedzie sprawny to zaden karton nie potrzebny wskaznik temperatury powinien byc w polowie skali to jest norma. Po 10km powinien byc juz w tej pozycji,jesli ogrzewnie bedzie slabo dzialac to pewnie zakamieniona nagrzewnica,sa preparaty do plukania ukladu. Co do termostatu to w sklepie ci dobiora wlasciwy.
Cytat: Co do termostatu to w sklepie ci dobiora wlasciwy
Ale chcia³bym kupiæ przez neta, bo w swoim mie¶cie (Zielona Góra) jakos nie mam sprawdzonego sklepu - kompetencja ¶rednia jako¶ (nie potrafili mi znale¼æ odpowiednich przewodów zap³onowych ). Poza tym taniej o 1/3 przynajmniej.
Termostat tylko orygina³ - ten element jest do¶æ trwa³y i raczej rzadko siê psuje w lanosie/nubirze , sprawd¼ poziom p³ynu ch³odniczego czy nie jest za ma³o , je¶li nie ubywa pozostaje termostat.
Termostat tylko orygina³ - ten element jest do¶æ trwa³y i raczej rzadko siê psuje w lanosie/nubirze , sprawd¼ poziom p³ynu ch³odniczego czy nie jest za ma³o , je¶li nie ubywa pozostaje termostat.
W³a¶nie na odwrót. Sporo ludzi posiadaj±cych Lanosy narzeka na wahania wska¼nika temperatury... Swego czasu by³ tu na forum wysyp tematów dotycz±cych problemów z temperatur± w tych samochodach, a i na innych forach nie jest to rzadko¶ci±.
Wbrew pozorom mimo banalnej budowy termostaty "lubi±" siê zacinaæ i to niezale¿nie od tego czy samochód ma instalacjê lpg czy te¿ nie... Do tego, wiele zamienników jest kiepskiej jako¶ci, a kupuj±c tzw. orygina³ nie zawsze mo¿na mieæ pewno¶æ, ¿e to jest faktycznie na 100% ten orygina³ "Made in Korea".
Najlepszymi opiniami ciesz± siê termostaty Vernet i Wahler. Niestety Wahler do Nubiry 2.0 jest do¶æ drogi, ale jeszcze pozostaje Vernet który kosztuje ok. 100 z³ (kompletny z obudow±).
Cytat: Najlepszymi opiniami ciesz± siê termostaty Vernet i Wahler
Czyli ten co poda³em w linku na pocz±tku tematu to lipa?
Nie twierdzê, ¿e jest to lipa... napisa³em jedynie, kieruj±c siê w³asnymi do¶wiadczeniami zwi±zanymi z kupowaniem czê¶ci "Made in Korea" do Daewoo, ¿e mimo i¿ s± sprzedawane jako orygina³y, to... nie zawsze nimi s± Dotyczy³o to paru czê¶ci, które kupowa³em w normalnych sklepach motoryzacyjnych (nie na Alledrogo), a mimo to siê na nich naci±³em - m.in. przewodów zap³onowych (dla mnie), sprzêg³a i elementów zawieszenia (dla brata).
Polecam jedynie to co znam i wiem, ¿e jest sprawdzone Nie negujê warto¶ci i jako¶ci tego termostatu co go znalaz³e¶, tym bardziej, ¿e kiedy¶ w tej hurtowni Jadar kupowa³em czê¶ci przez Allegro i te¿ wszystko by³o
A ja dalej upieram sie przy kartoniku....... dlatego ze pieni±dze na termostat masz zawsze czas wydaæ !!!! A jak w lecie nie mia³es problemów z temperatur± ......spróbuj
@pientaszek
Wsadzi³em kartonik (jakie¶ 80% ch³odnicy), ale zadzia³a³ tylko dora¼nie... Gaz mo¿e odrobinê szybciej siê prze³±czy³, ale to wszystko - wskazówka wcale nie ruszy³a siê wy¿ej, a w aucie jak pizga³o tak pizga dalej. Mo¿e trochê lepiej sytuacja ze wskazówk± w mie¶cie wygl±da³a, ale ja przewa¿nie w nied³ugiej trasie - 25km.
@Pietro
W sklepie go¶ciu za¶piewa³ 80z³ za Verneta - nie wiem czy z obudow± czy bez bo zapomnia³em zapytaæ Na aukcjach nic podobnego nie znalaz³em. Je¶li ju¿ to jakie¶ za 14z³ do Espero. A poniewa¿ chcê siê pobawiæ w mechanika w najbli¿sz± sobotê, wiêc Allegro odpada, bo przelew+przesy³ka=na_pewno_nie_sobota.
@all
No i ponawiam pytanie - czy uda mi siê samemu wymieniæ? Bo póki co nawet nie wiem gdzie go szukac pod mask± (za krótko jestem w³a¶cicielem) Je¶li powiecie, ¿e to 10min roboty, to pewnie sobie poradzê
edit:
A jest du¿e znaczenie czy z obudow± czy bez?
@Pietro
W sklepie go¶ciu za¶piewa³ 80z³ za Verneta - nie wiem czy z obudow± czy bez bo zapomnia³em zapytaæ Na aukcjach nic podobnego nie znalaz³em. Je¶li ju¿ to jakie¶ za 14z³ do Espero. A poniewa¿ chcê siê pobawiæ w mechanika w najbli¿sz± sobotê, wiêc Allegro odpada, bo przelew+przesy³ka=na_pewno_nie_sobota.
No to siê upewnij za co ta kwota... A z Allegro takiej taniochy nie zamawiaj, bo to jest totalna tandeta i nied³ugo znowu bêdziesz kupowa³ nowy termostat...
Co do samego termostatu, to jest on umieszczony na bloku silnika i jest przykrêcony 2 ¶rubami... jak na schemacie poni¿ej. Do tego pod sam termostat jest potrzebna uszczelka, wiêc warto pamiêtaæ o jej zakupieniu
Termostat to oczywi¶cie nr 1 na schemacie, 2 to uszczelka i 3 to ¶ruby mocuj±ce termostat.

Wymiana jest banalna...
1. Podstawiasz pod samochodem, na wysoko¶ci termostatu miskê (na sp³ywaj±cy p³yn ch³odz±cy)
2. Odkrêcasz 2 ¶ruby mocuj±ce termostat i rozpinasz gumowy w±¿ (oczywi¶cie lepiej nie robiæ tego na gor±cym silniku)
3. wymieniasz termostat z uszczelk±
4. przykrêcasz nowy termostat i pod³±czasz w±¿ od p³ynu.
5. uzupe³niasz p³yn ch³odz±cy
I wsio powinno byæ ok.
Pietro jak zwykle opisa³ wszystko dok³adnie
Bierz tego Verneta, to na pewno jest ca³y z obudow±, dziêki temu wymiana jest banalna.
Ja za Verneta do Lanosa zap³aci³em chyba 47 z³.
[ Dodano: 2008-11-18, 22:19 ]
Szukaj zdjêcia w tym temacie
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=8365
Cytat: A z Allegro takiej taniochy nie zamawiaj, bo to jest totalna tandeta i nied³ugo znowu bêdziesz kupowa³ nowy termostat...
Oj, nie mia³em zamiaru Da³em tylko przyk³ad, ¿e to jedyny Vernet na aukcjach, który znalaz³em do Daewoo (chyba, ¿e ¼le szuka³em).
Cytat: W sklepie go¶ciu za¶piewa³ 80z³ za Verneta
Vernet na pewno z obudow± - dzi¶ by³em osobi¶cie w tym¿e sklepie (wcze¶niej dzwoni³em). Zatem pewnie jutro zrobiê zakup i od rana w sobotê biorê auto na kana³.
Dziêki panowie. Jak siê uporam, dam znaæ.
Nie chc±c zak³adaæ innego tematu, bo jest nastêpny problem byc mo¿e zwi±zany z niedogrzaniem:
Jakie¶ dwa tygodnie temu by³em na przegl±dzie lpg - wszystko ok, wymiana filtra, bez regulacji instalacji. Gazownik twierdzi³, ¿e nie trzeba - pó¼niej dopiero wyczyta³em na tym zreszt± forum, ¿e po ka¿dej wymianie filtra konieczna jest natychmiastowa regulacja gazu (!). No i problemy - szarpanie silnika w ró¿nych sytuacjach. Na szczê¶cie rzadko. Je¼dzi³em tak parê dni, bo nie mia³em jak i kiedy odstawiæ auta na warsztat. Gazownik podrapa³ sie w g³owê, pokombinowa³ i jedzie ok, ale... kilka razy w³±cza³ mi sie "check engine". Po prze³±czeniu na benzynê (klika sekund) i ponownie na LPG jest ok. Za dwa dni powtórka. Czy to mo¿e mieæ zwi±zek z niedogrzaniem silnika? Czy co¶ gazownik spartoli³? Jak mam do niego jechaæ, to na sam± my¶l szlag mnie trafia. Jego i serwisantów przyjmuj±cych zlecenie te¿. £api± siê za g³owy jak mnie widz±. Ale mam instalacjê na pieprzonej gwarancji i nie mogê jechaæ do kogo¶ innego!!! Dodam, ¿e nie mogê spinaczem obadaæ kodów b³êdu, bo mam nie takie z³±cze diagnostyczne
Mam jedynkê CDX i wych³adza siê holden australijski, zawsze wskazówka temperatury by³a na po³owie za drug± kresk±, idealnie na po³owie, obojêtnie czy mróz czy upa³. Precyzja dzia³ania termostatu fabrycznego powala z nóg i mia³em obawy czy nie jest popsuty czujnik w g³owicy. teraz siê zmieni³o i wska¿nik jest ju¿ ni¿ej jak w po³owie za pierwsz± kresk±, przech³adza, nowy z termostat z obudow± stoi stówkê prawie i szkoda tyle kasy na wóz w którym lec± ju¿ progi, jest jakie¶ tañsze rozwi±zanie prócz kartonika?