Graczem będąc…

Witajcie, mam takie pytanie odnosnie tych dlugich przewodow hamulcowych pod samochodem, nie tych przy kolach krotkich elastycznych a tych pod samochodem dlugich metalowych/miedzianych. Jak u Was wygladaja, czy tez sa pordzewiale/podnite? Wymienialiscie je kiedykolwiek? Pytam poniwaz ostatnio oddawalem do zrobienia nubire II w kombi i musieli wymienic ten przewod gdyz podobno pekl w co nie chce mi sie za bardzo wierzyc, choc byl dost zardzewialy, i ostatnio gdy u mnie robili zlaczke elastyczna zaobaczylem u siebie ze tez wygladaja nie ciekawie. Stad moje pytanie jak u Was glownie do posiadaczy nubiry, czy wymienialiscie je kiedys i jak u Was wygladaja, glownie tu przy koncach przy zagieciach jak wchodza w wneki kola po tym jak zaginaja sie do gory na koncu podlogi ze tak powiem? Mam nadzieje ze zrozumiale:)


U¿yj opcji szukaj tam masz wszystko czyli kto kiedy, dlaczego i po co wymienia³ przewody hamulcowe.
Nie chce siê czepiaæ ale zanim zak³adaæ nowy temat to warto pierwsze przejrzeæ ju¿ istniej±ce na forum.
Pozdro
Z szukaniem jest roznie i nie potrzebuje pomocy tylko ten temat jest w celu informacyjnym aby "kazdy kto chce" odpowiedzial czy robil to czy nie. Gdybym potrzebowal pomocy przy wymianie to poszukalbym, ale chce tylko sie dowiedziec ile osob na forum to robilo badz nie robilo.

[ Dodano: 2010-06-25, 15:09 ]
Halo? Udzieli sie ktos?
Moze sie ktos udzielic? Jest to dla mnie bardzo wazne, poniweaz wygladaja jak wygladaja i nie wiem czy to normalne ze po takim czasie tak wygladaja? Czy trzeba je wymienic czy nie?


standardowo po tylu latach te stalowe przewody hamulcowe s± pognite i trzeba ja zmieniæ
Ale czy ktos juz to robil? W okolicach warszawy? Wszystkie wymienic? Przeciesz to kupa kasy.
Wszystkie wymienic? Przeciesz to kupa kasy.
Jak gdzie¶ przypier.... to wtedy bêdzie kupa kasy .
Ja wiem, a znacie warsztaty w wawie lub okolic ktore to zrobia i nie zedra kasy?
siwy7896, http://daewooforum.pl/vie...er=asc&start=15
Tak tak czytalem ale chodzi mi glownie o takie zaklady ktore sie tym zajmuja i nie zedra kasy bo pewnie z 300 zl jak nie wiecej...
Jak wszystkie przewody to przygotuj siê na co najmniej 2x wiêcej z robocizn±.
No to ladnie, a jak z wymiana, robil to ktos w nubirze?
u mnie w Nexi tez byly strasznie pordzewiale ale nic nie pekle i nie cieklo puki nie probowalem ich odkrecic i juz pozniej jak zakrecilem to kapalo troche wiec kupilem nowe na allegro i sam sobie wymienilem
Ale ja tu mowie o tych ktore ida pod calym samochodem az do tylu choc te z przodu tez nie ciekawe... W sumie z dzien roboty a kilka stow w kieszeni a jak sie dokladnie i prawidlowo odpowietrza uklad z abs? Sprzeglo tez trzeba odpowietrzac po wymianie plynu i czy go jakos spuscic czy po prostu odkrecic przewod i tyle?
Ja zmienia³êm z miesi±c/dwa temu. Ca³e sztywne przewody - od serwa a¿ do ³±czenia z elastycznymi przy ko³ach. Pewnie zwyk³e, nie miedziane i zap³aci³em za czê¶ci plus robocizna ok 100 z³. Czyli nie taka kupa kasy.

PRzewód mia³em pêkniêty w okolicy lewego tylnego ko³a i p³yn hamulcowy kapa³ bardzo mocno. Foto w tym temacie

http://daewooforum.pl/vie...ghlight=#280093
Podjedziesz do Pruszkowa
Tam jest firma WP http://pwpnet.pl/ kupisz dedykowanie i samemu zmieniasz
pawelSPS Wymieniales tylko jeden czy wszystkie? I czy hamulce dzialaly jak przewod pekl czy zupelnie ich nie bylo?

Bourne kupic to nie problem, jak juz to wszystkie ale jak wymienic? Spuscic plyn najpier tylko jak? Jak poprawnie odpowietrzyc caly uklad? I czy sprzeglo tez pozniej odpowietrzac? Wiadomo ze kilka stow zostanie ale zabawy na caly dzien i dobrze miec kanal.... Ja nie mam...
siwy7896, tu mo¿esz wynaj±æ podno¶nik i narzêdzia http://www.autohobby.waw.pl/ . P³yn hamulcowy przy okazji te¿ wymieñ .A co ma sprzêg³o do hamulców
siwy7896, tu mo¿esz wynaj±æ podno¶nik i narzêdzia http://www.autohobby.waw.pl/ . P³yn hamulcowy przy okazi te¿ wymieñ . A co ma sprzêg³o do hamulców

Nie za bardzo chce placic za wynajem, wole pojechac postawic auto na pustaki i zrobic ak niz placic za podnosnik i narzedzia.

Plyn oczywiscie do wymiany a ktos wie ile dokladnie jest go w ukladzie? A sprzeglo po to ze takze jest hydrauliczne... A jak spuscic plyn hamulcowy? I jak myslicie ile to mzoe zajac?

Chce sie dowiedziec co i jak mniej wiecej? Moze ktos chetny do pomocy i ma jakis kanal, co do "zaplaty" za pomoc dogadac sie mozna:)
a ktos wie ile dokladnie jest go w ukladzie?
0,5 l
A jak spuscic plyn hamulcowy?
Odkrêcasz przewód hamulcowy , podstawiaszjak±¶ butelke i zbierasz p³yn .
0,5 l

0.5 litra w calym ukladzie hamulcowym? Tak malo:P W sumie te przewodziki sa cienkie:P Myslalem ze wiecej:P

Cytat: Odkrêcasz przewód hamulcowy , podstawiaszjak±¶ butelke i zbierasz p³yn .

I naciskam na hamulec:) A jak ze sprzeglem? Tez je odpowietrzyc? Bo ono chyba jest sterowane plynem z hamulcow?

Dysponuje ktos czasem kanalem i ochota do pomocy mi przy wymianie tego? Slycham propozycji i cen za pomoc, najlepiej w nastepnym tygodniu:) Poniewaz zamierzam w polowie lipca wyjechac nad morze.
0.5 litra w calym ukladzie hamulcowym? Tak malo:P W sumie te przewodziki sa cienkie:P Myslalem ze wiecej:P

no tyle jest
ale do wymiany potrzebujesz 1l gdy¿ jeszcze trzeba odpowietrzyæ

A jak ze sprzeglem? Tez je odpowietrzyc?

nie trzeba bo jest na osobnym uk³adzie i osobnym zbiorniczku

I naciskam na hamulec:)

Potrzebujesz jeszcze jednej osoby do pomocy Pompuj -trzymaj odkrêcaj kalamidki

[ Dodano: 2010-06-28, 21:18 ]
jak juz to wszystkie ale jak wymienic?

Dok³adnie lepiej wszystkie zmieniæ

dobrze miec kanal..

Bez kana³u nic nie zdzia³asz
A jak rozpoznac ze juz odpowietrzone i ze to nowy plyn? Po kolorze? Napewno sprzeglo jest na osobnym zbiorniczku? To wiem ze w dwie osoby:P A jak odpowietrzac? Ktore kola kolejno? Czy to bez znaczenia?

Szukam dlatego osoby chetniej do pomocy przy tym przedsiewzieciu:) Odwdziecze sie:P
A jak rozpoznac ze juz odpowietrzone i ze to nowy plyn?

Po tym czy nie leci ju¿ powietrze i po stopniu twardo¶ci peda³u hamulca nie zapominaj±c o dolewaniu p³ynu do zbiorniczka

Odpowietrzanie zaczynasz w kolejno¶ci od tylnego prawego pó¼niej tylne lewe , przednie prawe i przednie lewe
Po tym czy nie leci ju¿ powietrze i po stopniu twardo¶ci peda³u hamulca nie zapominaj±c o dolewaniu p³ynu do zbiorniczka

I pewnie po kolorze plynu. A czy nie zostana jakiekolwiek babelki powietrza w plynie? Lepiej robic na odpalonym czy nie odpalonym?
Napewno sprzeglo jest na osobnym zbiorniczku?

a jakby nawet by³o na jednym to przy si³owniku sprzêg³a jest odpowietrznik
ale wydaje mi siê ¿e jest osobno i ma taki zbiorniczek


[ Dodano: 2010-06-28, 21:31 ]
A czy nie zostana jakiekolwiek babelki powietrza w plynie?

Zawsze zostanie co ale to po jakim¶ czasie samo siê zmiweluje

Lepiej robic na odpalonym czy nie odpalonym?

Oczywi¶cie ¿e na odpalonym bo wetrdy dzia³a serwo a bez w³±czonego ci¶nienia na serwie nie odpowietrzysz
a jakby nawet by³o na jednym to przy si³owniku sprzêg³a jest odpowietrznik

Wydaje mi sie ze na jednym, ale wole byc w 100% pewny.

Zawsze zostanie co ale to po jakim¶ czasie samo siê zmiweluje

Czyli odpowietrzac az przestanie leciec powietrze i jeszcze dla pewnosci jeszcze raz spuscic troche plynu?

Czy ten spuszczony moge spowrotem wlac do zbiorniczka? Ile mniej wiecej trwa takie odpowietrzanie?
Czy ten spuszczony moge spowrotem wlac do zbiorniczka?

tam mo¿na

Ile mniej wiecej trwa takie odpowietrzanie?
Na to nie ma regu³y
Odpowietrzasz do puki peda³ nie zrobi sie twardy

Czyli odpowietrzac az przestanie leciec powietrze
tak
a jakby nawet by³o na jednym to przy si³owniku sprzêg³a jest odpowietrznik
ale wydaje mi siê ¿e jest osobno i ma taki zbiorniczek

Rzeczywiscie w nubirze jest jeszcze ten zbiorniczek, jest on od plynu do wspomagania a sprzeglo jest na tym samym plynie co hamulce, wlasnie to sprawdzilem idac po przewodach.

[ Dodano: 2010-06-28, 21:55 ]
tam mo¿na

A jezeli w nim bedzie jeszcze ten stary plyn i czy jak bedzie z powietrzem to nic sie nie stanie?

Na to nie ma regu³y
Odpowietrzasz do puki peda³ nie zrobi sie twardy

Twardy tzn taki jak przed odpowietrzaniem i jak przestanie leciec powietrze?
A jezeli w nim bedzie jeszcze ten stary plyn i czy jak bedzie z powietrzem to nic sie nie stanie?

Jak zdejmiesz wszystkie przewody to nie bedzie starego jedynie resztki w pompie i w ABSie

[ Dodano: 2010-06-28, 21:57 ]
Twardy tzn taki jak przed odpowietrzaniem i jak przestanie leciec powietrze?

TIA
Widze ze juz meczycie sie odpowiedziami na moje pytania:)

A wiec te resztki nie zaszkadza po zmieszaniu? Czy np te pierwsze spuszczenia to zostawic i dolac swierzego i dopiero nastepne mozna dolewac?

A wiec jak jest ktos chetny do pomocy mi przy tym? Bardzo by sie przydala osoba ktora by pomogla, i ile moga kosztowac wszystkie przewody?

A wiec te resztki nie zaszkadza po zmieszaniu?

Nie zaszkodz±

Czy np te pierwsze spuszczenia to zostawic i dolac swierzego i dopiero nastepne mozna dolewac?

Ja zawsze za ka¿dym razem dolewam ¶wie¿y
1l p³ynu TRW to koszt 35z³

[ Dodano: 2010-06-28, 22:03 ]
Cytat: i ile moga kosztowac wszystkie przewody?

Tego nie wiem ale zadzwoñ do pruszkowa to sie dowiesz
Czyli nie warto nawet tego spuszczonego dolewac? A gdzie go pozniej oddac? Ktos przyjmie ten stary plyn?
A gdzie go pozniej oddac? Ktos przyjmie ten stary plyn?
Oddasz na najbli¿szej stacji benzynowej .
Na stacji benzynowej przyjmuja takie rzeczy? Ciekawe teraz ile takie przewody...

A wiec jak, jest ktos chetny do pomocy?
A wiec jak, jest ktos chetny do pomocy?

obstawiam, ¿e oni CI pomog±

------> KLIKAÆ
Chodzi o to ze j± chce to sam zrobiæ ¿eby zaoszczêdziæ bo wymiana na pewno nie bêdzie tania tak jak i przewody które muszê kupiæ... Wiêc zwracam siê do forumowiczow z pytaniem czy kto¶ jest chêtny do pomocy mi przy tym oczywi¶cie dogadamy siê co do zap³aty.
Chodzi o to ze j± chce to sam zrobiæ ¿eby zaoszczêdziæ bo wymiana na pewno nie bêdzie tania tak jak i przewody które muszê kupiæ... Wiêc zwracam siê do forumowiczow z pytaniem czy kto¶ jest chêtny do pomocy mi przy tym oczywi¶cie dogadamy siê co do zap³aty.

bez urazy ale widz±c Twoje obycie w temacie mechaniki to albo jak kto¶ bêdzie sta³ nad Tob± i pokazywa³ Ci co masz robiæ to bêdziecie to robiæ ze dwa dni albo jak kto¶ Ci to zrobi to zap³acisz podobnie jak mechanikowi bo roboty trochê jest a darmo nikt nie bêdzie siê z tym pieprzy³, wiêc moja rada taka jak post wy¿ej
siwy7896, i chcesz to na pustakach pod blokiem zrobiæ Powodzenia .
Co do mojej znajomo¶ci mechaniki to trochê siê znam i ju¿ nie jedno sam robi³em, ale mój zawód i wiek na wielkie do¶wiadczenie nie pozwalaj±:p skoro nikt nie chce to trudno, bêdê musia³ poradziæ sobie sam... A pyta³em po to aby siê upewniæ co do moich przypuszczeñ.

Nie pod blokiem a po za miastem na podwórku. A co w tym z³ego ze na pustakach? Nie mam nie wiadomo ile kasy i jakiego zaplecza mechanicznego ¿eby to zrobiæ w swoim super wyposa¿onym gara¿u jak niektórzy tutaj uwa¿aj± ze tylko tak mo¿na naprawiaæ samochód... W ¿yciu trzeba sobie radziæ, nie raz ju¿ tak co¶ robi³em i by³o dobrze, choæby wymiana wahacza...
Jak na pustakach to daj se spokój znajdz se kana³ bo sie wsciekniesz bêdziesz mia³ problem z tymi d³ugimi co id± na ty³ auta bo s± mocno profilowane dlatego trzeba miec du¿o miejsca zeby nimi manewrowaæ jak chcesz je oczywiscie prawid³owo za³o¿yæ
Wyprofilowac to raczej najmniejszy problem, mozna wyprofilowac dokladnie jak stary wiec co za problem, po za tym pod spodem sa tylko w kilku miejscach przykrecone wiec odkrecic to zaden problem o ile sruby sie nie urwa.... A potem odkrecic przy koncach i tyle.
Wyprofilowac to raczej najmniejszy problem, mozna wyprofilowac dokladnie jak stary wiec co za problem, po za tym pod spodem sa tylko w kilku miejscach przykrecone wiec odkrecic to zaden problem o ile sruby sie nie urwa.... A potem odkrecic przy koncach i tyle.
Wymienia³e¶ kiedy¶ przewody hamulcowe
Nie.
Nie.
A widzia³e¶ jak one s± po³o¿one
Pod samochodem... Ida wzdluz podwozia.
Pod samochodem... Ida wzdluz podwozia.
To tak w du¿ym uproszczeniu . Powodzenia .
A to niby czemu?
A to niby czemu?
Jak wszystko ju¿ wiesz to po co pytasz . Ja mam propozycje , wejd¼ pod auto i popatrz dok³adnie jak id± przewody hamulcowe , a potem wyobra¼ sobie , jak dasz rade , czy uda ci siê to zrobiæ jak auto bêdzie sta³o 40 cm nad ziemi± . Stare przewody przy wyjmowaniu mo¿esz powyginaæ , z nowymi raczej niekoniecznie .
Jak sie chce to da sie wszystko zrobic.
Jak sie chce to da sie wszystko zrobic
Jasne ¿e tak . Kup sobie sprê¿yne do wyginania przewodów , bêdzie ci ³atwiej i przewodów nie poza³amujesz .
Jak sie chce to da sie wszystko zrobic.

proszê Ciê o zachowanie choæ minimum powagi, wymienia³e¶ kiedy¶ przewody hamulcowe bez kana³u technicznie niemo¿liwa jest wymiana przewodów, no chyba ¿e podniesiesz auto na jakie¶ 1,5 m ¿eby mieæ mo¿liwo¶æ pe³nego manewru, tylko pytanie na czym to auto postawisz ¿eby sta³o stabilnie, a co do szczegó³ów to nie wiem jak w nubie ale w wielu autach trzeba wywalaæ bak powodzenia ¿yczê

my¶lê, ¿e temat siê wyczerpa³ i leci w OT
Uwazajcie jak chcecie.... Tyle powiem. Jak Was interesuje czy mi sie uda cyz nie to napisze. Ewentualnie zrobie zdjecia.
Kol Siwy - rzucasz siê z motyk± na s³oñce . Po 1 primo i najwa¿niejsze to system ABS-u . a w takich przypadkach po wymianie przewodów odpowietrzenie uk³adu nie jest proste . Do tego u¿ywa siê skanera w celu otwarcia poszczególnych zaworów modulatora ABS-u. W przeciwnym razie odpowietrzanie wg. starej metody to debilizm [ bezpieczeñstwo u¿ytkownika ] Powiem dobitniej bo siê wku¿i³em - Z gówna bata nie ukrêcisz. I niech mod mi wybaczy s³ownictwo ale ¿eby zatwardzia³ej g³owie co¶ wyt³umaczyæ nale¿y nazywaæ rzeczy po imieniu. Amen
stifff, dobrze pisze
To dlaczego kolega wczesniej pisal ze odpowietrza sie tak a teraz ktos inny pisze ze tak sie nie da... Wprowadzacie w ten sposob ludzi w blad... Po drugie normalna metida zapewne takze sie da i dlaczego to debilizm? I niby gdzie i jak uzywasz takiego skanera?
Po pierwsze nie pisa³e¶ ¿e jest tam ABS

Ja wymienia³em p³yn w focusach i tam jest ABS i w tym przypadku nie stosuje siê ¿adnego skanera
Dziwne ze w nubirze nie na ABS-u... Oczywi¶cie ze jest, a w focusie normalnie odpowietrzale¶ tak jak pisa³es i wszystko dzia³a poprawnie?
nie rozumiem Cie cz³owieku, by³y wersje z ABS i by³y wersje bez ABS, widzisz na forum jak±¶ wró¿kê
Dziwne ze w nubirze nie na ABS-u... Oczywi¶cie ze jest,
To nie jes takie oczywiste . By³y wersje bez ABS-u .
wszystko dzia³a poprawnie?
Dzia³a³o i dzia³a do tej pory
Kilka dni temu hamulec przesta³ poprawnie dzia³aæ. £udzi³em siê, ¿e to brak p³ynu i za 10z³ kupi³em DOT4. Wla³em do prawie pustego zbiorniczka i zaczê³o laæ z ty³u przy prawym kole.
Pojecha³em do fachowców i okaza³o siê, ¿e przewód przegni³ po 10 latach. Mechanicy powiedzieli, ¿e jest to normalne w Lanosach i Nubirach i ¿eby za jednym zamachem zrobiæ równie¿ lew± stronê.
Jednak nie trzeba by³o wymieniaæ ca³ych przewodów gdy¿ bez problemów mo¿na je sztukowaæ (maj± jakie¶ zaciski i wstawiaj± z³±czki). Z ka¿dej strony wymienili po oko³o 1,5 metra przewodów na miedziane. Kosztowa³y w sumie 70 z³otych.
Co do robocizny to moim zdaniem nie ma co samemu siê zabieraæ. Widzia³em jak we dwóch to robili. Trzeba by³o opu¶ciæ bak oko³o 15 cm i podparli go jakim¶ stojakiem.
Robili 2 godziny i koszt robocizny wyniós³ 130 z³otych, a ca³o¶æ 200.
Zobaczymy, z opuszczeniem baku bedzie problem bo jest pelen... Wejde pod samochod i przejrze cale przewody co gdzie i jak sie laczy.

A sprzeglo odpowietrzac jak hamulce? Bo tam zostanie stary plyn wiec dobrze by bylo go spuscic.

Ktos pisal ze uklad miesci 0.5l i jest to pojemnosc calego ukladu hamulcowego wraz z ukladem sprzegla? Jest to pewna informacja?
czytam nie które posty i troche sie dziwie wiêc uk³ad z ABSEM odpowietrzamy na zapalonym silniku zaczynaj±c od najdalszego ko³a w nubirach uk³ad chamulcowy dzia³a ukosnie na ko³a LT i PP PTiLP i trzeba sie tego trzymac nie powinno byc zadnych problemów z odpowietrzaniem no itaka rada jak sie upar³es robic to na pustakach ³am przewody które masz zamiar wymienic i odrazu zak³adaj klucz oczkowy bo p³askim mozesz sobie narobiæ problemów
Zakladaj, a jak go pozniej zdejme.... Pomysl troche.... Miedziane przewody gna sie latwo wiec nie bedzie problemu rekami je wygiac....

Pytalem czy ktos wie jak sprzeglo odpowietrzyc/sposcic stary plyn przy okazji wymiany przewodow hamulcowych.

I jak z ta pojemnoscia ukladu.
I jak z ta pojemnoscia ukladu.
Cytowane za Edwardem Morawskim
Cytat: Uk³ad hamulcowy i sterowanie sprzêg³a 0,5 P³yn hamulcowy klasy DOT-3 lub DOT-4
Dziêki wielkie. A jak z odpowietrzeniem sprzêg³a?
No i juz po sprawie.... Z ciekawosci zapytalem w 3 warsztatach ile chca, Pierwszy warsztat to MPT na bitwy warszawskiej w warszawie, powiedzieli ze chca 1000zl , zadzwonilem do warsztatu w konskich powiedzial 150 za robocizne, w trzecim powiedzial 150 - 200. Wszedlem pod samochod popatrzylem i zdecydowalem oddac do mechanika w konskich za 150, pojechalem kupic przewody, kosztowaly mnie 85 zl za dwa jeden 3,6 metra drugi 4m wg katalogu, drugi okazal sie za krotki, przewody miedziane. A wiec dobrze ze sam nie robilem, zaworek sie urwal w lewym tylnym kole no i bawili sie z tym jakies pol dnia. Calosc wyniosla mnie 150 robota + 85 przewody + 60 paliwo + 33 plyn zaciski i pierdoly = 328 zl chyba nie duzo a przynajmniej dziala i nie musialem sie bawic z tym.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •