ďťż

Graczem będąc…

Tak więc moja Nuba rzuciła palenie

Może ktoś będzie miał jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić.

- Kable WN - ok
- świece - ok
- cewka - ok
- przekaźniki - ok
- pompa paliwa - ok
- odcięcie alarmu - ok
- paliwo dochodzi do silnika
- rozrusznik kręci aż miło

Jakieś sugestie?


Tak więc moja Nuba rzuciła palenie

Może ktoś będzie miał jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić.

- Kable WN - ok
- świece - ok
- cewka - ok
- przekaźniki - ok
- pompa paliwa - ok
- odcięcie alarmu - ok
- paliwo dochodzi do silnika
- rozrusznik kręci aż miło

Jakieś sugestie?

bezpiecznik?
Sprawdź bezpieczniki w kabinie czy są całe jak np. padnie bezpiecznik z kompa to moze Ci świecić kręcić buczeć a i tak auto nie odpali (ja tak miałem)
wszystkie bezpieczniki sprawdzone - są ok
Nie wiem czy w Nubirze jest , ale jeśli tak to sprawdź czystość czujnika położenia wału. Jeśli jest zasyfiony to nie odpali .


Nie wiem czy w Nubirze jest , ale jeśli tak to sprawdź czystość czujnika położenia wału. Jeśli jest zasyfiony to nie odpali .

W Nubie jest czujnik położenia wału korbowego - niestety jest on tak wsadzony, że bez kanału lub podnośnika nie da rady się do niego dostać. Jak sprawdzaliśmy elektrykę to zastanawialiśmy się czy może to nie ten czujnik walnął.

Poniedziałek wtorek będę wlókł "złoma" do mechanika.
Cytat: Jakieś sugestie?

zawór Ciśnienia paliwa ten przy listwie wytryskowej, otwarty powoduje, że na listwie nie ma odpowiedniego ciśnienia paliwa, no i silnik nie zabangla
Zapozyczone z bliskiego mi forum vectry, patrzac na obrazki latwo wymienic, a silnik podobny:) http://www.vectra-unlimit...b_czujnikw.html

A bledy jakies sa?
Cytat: Jakieś sugestie?

zawór Ciśnienia paliwa ten przy listwie wytryskowej, otwarty powoduje, że na listwie nie ma odpowiedniego ciśnienia paliwa, no i silnik nie zabangla

Po prawie 2 tygodniach mechanicy rozkładają ręce.

Listwa wtryskowa sprawna - ciśnienie 3,5 bara, czyli takie jak powinno być.
Sprężanie w cylindrach na każdym 14 - czyli ok.

Na LPG się nie znam ale (instalacja sekwencyjna):
- instalacja odcina wtryski, czy emulator wtrysków może być tak uszkodzony, żeby cały czas (nawet przy wyłączonej instalce oczywiście z przycisku) odcinać wtryskiwacze benzynowe?
Odlacz z produ cala instalacje gazowa zakrec zawor glowny gazu i wtedy zobacz, wykluczymy zalewanie 2 paliwami i jak odlaczysz cala instalacje gazu od pradu to i ja wykluczymy. Ja bym podmienil jeszcze cewke bo nie wiem jak ja sprawdzales i ewentualnie czujnik polozenia walkow rozrzadu.
Dwoma paliwami na pewno nie jest zalewana bo przy sekwencji nie ma nawet możliwości odpalenia samochodu z LPG, zawsze odpala z PB.
Cewka daje dobrą iskrę z resztą jest nowa (ma 3 m-ce i kupowałem oryginalną) i sprawna bo podmieniałem na drugą i było to samo.
A nie warto sprobowac zakrecic gaz? Nigdy nic nie wiadomo a zawsze jedna rzecz wykluczona, albo odlacz cale zasilanie LPG. I ten czujnik walkow rozrzadu sprawdz. A sprawdzales czy nie ma jakichs bledow?
Błędów brak. A jak sprawdzić czujnik położenia wałków rozrządu?
Miałem tak jak padł moduł do sterowania poduszkami powietrznymi czyli nie odpalał na PB, u mnie akurat na gazie dało się odpalić. Obym się mylił -bo za używany moduł dałem 400 zyla i chyba przepłaciłem, ale to było 4 lata temu a teraz za nowy chciał elektryk w ASO 600.
Poruszaj kostka.
Odlacz z produ cala instalacje gazowa zakrec zawor glowny gazu i wtedy zobacz

co Ty bredzisz przez instalację gazową są przepięte wtryski więc jak trafi na nie napięcie jak instalka będzie odpięta

Błędów brak. A jak sprawdzić czujnik położenia wałków rozrządu?

tylko wymieniając nie wykluczone, że to będzie to ..

nawi odepnij listwę wtryskową od emulatora wtryskiwaczy z gazu i podepnij ją bezpośrednio pod wiązkę wtrysków, jest to działanie bezkolizyjne i odwracalne, wszystko jest spinane wtyczkami
co Ty bredzisz przez instalację gazową są przepięte wtryski więc jak trafi na nie napięcie jak instalka będzie odpięta

Nie bredze, nie zaszkodzi jak zakreci i odepnie...

nawi odepnij listwę wtryskową od emulatora wtryskiwaczy z gazu i podepnij ją bezpośrednio pod wiązkę wtrysków, jest to działanie bezkolizyjne i odwracalne, wszystko jest spinane wtyczkami

Ze niby co?
co Ty bredzisz przez instalację gazową są przepięte wtryski więc jak trafi na nie napięcie jak instalka będzie odpięta

Nie bredze, nie zaszkodzi jak zakreci i odepnie...

nawi odepnij listwę wtryskową od emulatora wtryskiwaczy z gazu i podepnij ją bezpośrednio pod wiązkę wtrysków, jest to działanie bezkolizyjne i odwracalne, wszystko jest spinane wtyczkami

Ze niby co?

a nie wynika z tego co pisze że chodzi o wtryski paliwa EOT
Nie Zupelnie nie rozumiem o co chodzi
Nie Zupelnie nie rozumiem o co chodzi

to już rozumiesz, że ma ominąć emulator odcinający wtryski PB
Jaki emulator? Przy czym odcinajacy? Ja nic z Twojej wypowiedzi kompletnie nie rozumiem...

Co do czujnika to jeszcze podmianka zostaje z dzialajacego samochodu.
Jaki emulator? Przy czym odcinajacy? Ja nic z Twojej wypowiedzi kompletnie nie rozumiem...

to zainteresuj się zasadą działania instalacji gazowej w momencie jak auto zaczyna jechać na LPG to emulator odłącza napięcie na wtryskach benzynowych
Czyli co ma zamienic zasilanie na wtryskach o to Ci chodzi? Zeby wtryskami benzyny sterowal komp od gazu? Dobrze rozumiem?
Czyli co ma zamienic zasilanie na wtryskach o to Ci chodzi? Zeby wtryskami benzyny sterowal komp od gazu? Dobrze rozumiem?

Chodzi o emulację wtrysków benzyny. Żeby komputer "myślał", że benzyna jest wtryskiwana.
Czyli co ma zamienic zasilanie na wtryskach o to Ci chodzi? Zeby wtryskami benzyny sterowal komp od gazu? Dobrze rozumiem?

po co wypowiadasz się w temacie, o którym widzę masz marne pojęcie żeby się czegoś dowiedzieć możesz poczytać dział techniczny a nie śmiecić komuś w temacie

ma ominąć emulator z instalacji gazowej żeby upewnić się czy on cały czas nie świruje i nie odcina wtrysków wtedy kiedy nie powinien
Uwagi przekazane mechaniorom. Zobaczymy co dalej.
Nie jestem mechanikiem wiec sie nie znam az tak na takich rzeczach ale swoje wiem i nie musze wiedziec wszystkiego zeby pomoc... Ale spoko
może się przyda , jeśli masz autoalarm w nubie , ja tak miałem w lanosie -- autoalarm zwariował wszystko było OK i znalazł sie starej daty mechanik co wywąchał że autoalarm odłączył zapłon i pompę paliwa - 7 dni szlag mnie trafiał nawet pompkę paliwa wymieniłem , a było jakieś zwarcie autoalarmu i za 50 zł jeżdził jeszcze rok
Jest diagnoza - nie jest ona zbyt przyjemna dla mnie. Zatarte wtryskiwacze benzynowe.

Do tego chłopaki zerknęli do rozrządu i okazało się, że po wymianie 24 tyś. km temu mam zjechany pasek rozrządu.
Jest diagnoza - nie jest ona zbyt przyjemna dla mnie. Zatarte wtryskiwacze benzynowe.

to na jakim Ty jeździsz paliwie

Cytat: Do tego chłopaki zerknęli do rozrządu i okazało się, że po wymianie 24 tyś. km temu mam zjechany pasek rozrządu.

to prawie napewno gates
Cytat: to na jakim Ty jeździsz paliwie

Nuba jest tankowana tylko na BP lub Shellu

Cytat: to prawie napewno gates

Żebyś wiedział, że to cholerny Gates. Wymiana będzie na Contitech'a lub Bosch'a.
Wymiana będzie na Contitech'a lub Bosch'a.

zdecydowanie conti
Odebrałem samochód od mechanika

Przy okazji zdiagnozowaliśmy problem - dlaczego zatarły się wtryskiwacze benzynowe.

Do rzeczy:
- odpalamy samochód a on zgasł i tak 3 razy, za 4 razem odpaliła normalnie
- zastanawiamy się co się dzieje znów!
- próbujemy znowu odpalić i objaw ten sam
- ale słyszymy, że coś cyka (próg i plastik od bezpieczników mam zdemontowany w chwili obecnej, wszystkie bebechy od alarmu na wierzchu) po odpaleniu i zaraz silnik gaśnie - wcześniej tego objawu nie zaobserwowałem
- na szybko wycięliśmy przekaźnik od odcięcia - i wszystko gra.

Jaki z tego wniosek? Kiedy jeździłem na LPG (które nie jest odcinane przez alarm), zawieszał się przekaźnik od odcięcia i odcinał pompę paliwa co poskutkowało tym, że zatarły się wtryskiwacze.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •