Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. 2dni temu udałem się z rodzinką na święta pożyczoną od teścia Nubirą II . Niestety nie dotarłem do celu . Zapaliła się kontrolka oleju i dosłownie z 30sekund pozniej silnik zgasł. zajrzałem pod maske i okazało się ze oleju praktycznie nie ma. poczułem też dziwny zapach jakby cos sie spaliło. szwagier dowiózł olej uzupełniliśmy i odpalilem auto jednak lampka co jakis czas sie zapala. czy mozliwe jest ze poszla pompa oleju czy tez moga byc inne przyczyny?? podczas pracy silnika słychac takie stukanie które czasami jest bardziej słyszalne czasami mniej.l poradzcie co teraz z tym fantem zrobic. od czego zacząć szukając przyczyny. z góry dzięki.
A jaki błąd się pojawia - skaner lub spinaczowa metoda. Przytarłeś silnik? i może dlatego się lampka zapala. To dowód na to, że jak lampka się zapala to często jest za późno. Pompa oleju tak szybko by poszła no może i ta hipoteza być prawdziwa. Głupia sprawa. Kiedyś też pożyczyłem samochód 125p i właściciel nie dbał o akumulator i się zagotowało - nie dolewał wody destylowanej. Współczuję.
A jaki błąd się pojawia - skaner lub spinaczowa metoda.
Pozostaje sprawdzić,ale może być to że zalałes innym olejem [mineralnym lub pólsyntetykiem]niż była zlana wcześniej.Może też od tego zapalać się kontrolka i słychać czasami stukanie np.popychaczy.Ale tez może być to co pisze ,,gazniczek''-przytarłeś.Tak myślę.
jeśli chodzi o olej to faktycznie zalany został półsyntetykiem a wczesniej byl syntetyk. na orlenie powiedzieli ze wszystko bedzie ok. co znaczy przytarty?? nadaje sie do dalszej eksploatacji?? czy remont
co znaczy przytarty?? nadaje sie do dalszej eksploatacji?? czy remont pewnie ktoras panewka na wale sie przytarla, remont a raczej szlif walu bedzie potrzebny jesli stukanie lub swiecenie kontrolki sie nasili. Mozna zmienic caly olej na polsyntetyk moze pomoze
zapala sie dosc czesto tzn pare km i sie pali. wyłącze silnik i po chwili odpalam i przez pare km wszystko gra. tylko to stukanie. trudno. czyli zaczac od samego oleju? a gdyby uszkodzony był czujnik cisnienia oleju ?to tez zapali sie ta kontrolka??
...pewnie ktoras panewka na wale sie przytarla, remont a raczej szlif walu bedzie potrzebny jesli stukanie lub swiecenie kontrolki sie nasili...
Zgadzam się z kolegą , jeśli silnik Ci się sam zatrzymał to już prawie pewne , że obróciło którąś panewkę... Niestety wg mnie remont cię nie minie...
a gdyby uszkodzony był czujnik cisnienia oleju to by nie bylo stukania. Mialem tak w kadecie 2.0 panewka stukala na korbowodzie byl luz ze reka mozna bylo wyczuc zalozylem nadwymiarowa panewke i na 4tys byl spokoj potem znowu stukalo i wal poszedl do szlifu ale kosztowalo to grosze ,wymiane zrobilem sam. tylko to stukanie nie chce cie straszyc ale to stukanie nie wrozy nic dobrego,przy paru tys obrotow to sa duze sily i moze cos w koncu nie wytrzymac