Graczem będąc…
Witam
Po ¶wiêtach odda³em auto do mechanika by mi zrobi³ uszczelkê pod g³owic± przy okazji pod klawiatur±, i chcia³em by wymieni³ mi popychacze zaworów poniewa¿ graj± jak organy w ko¶ciele. Mia³ jeszcze zobaczyæ dlaczego przednie prawe zawieszenie piszczy gdy jest temperatura powy¿ej 10 stopni bo gdy ch³odniej by³o cicho.
Dzwoni³ mi, ¿e silnik ju¿ zrobiony i zda³ mi relacje co zauwa¿y³ tzn podobno by³y nagary na klawiaturze tzn jak zdj±³ pokrywê zaworów to zauwa¿y³ nagary, czym mog³y byæ one spowodowane ? Gdy zaczê³y mi stukaæ popychacze autko je¼dzi³o na Lotosie potem wymieni³em na Elfa 5w30 bo kilku mechaników mi powiedzia³o, ¿e bardzo mo¿liwe ¿e to przez Lotos popychacze siê odezwa³y. Czy te nagary mog³y spowodowaæ stukanie popychaczy ? Gdzie s± kana³y doprowadzaj±ce olej do popychaczy ?
Druga sprawa, po zrobieniu autka i zalania go olejem mechanik musia³ czekaæ a¿ 30 minut a¿ olej wycisnê³o do góry i ucich³. Czy to normalne w tych motorach ? Je¶li nie to dlaczego tak d³ugo ? Pompa oleju ju¿ siê koñczy?
Mechanik nie wymienia³ popychaczy poniewa¿ nie by³ pewny które stukaj± a które nie a aktualnie nie mam tyle kasy by wymieniæ wszystkie 16, ale o dziwo podobno popychacze ucich³y i silnik chodzi cicho (po tych 30 minutach). Piszê podobno bo autka jeszcze nie odebra³em mechanik ma zajrzeæ jeszcze w te zawieszenie i ma mi zrobiæ wydruk z silnika tzn ma go podpi±æ pod komputer bym widzia³, ¿e auto jest dobrze zrobione (Pewnie sprawdzi mu spaliny)
Reasumuj±c chcia³ bym wiedzieæ czym s± spowodowane nagary czy one mog³y powodowaæ stukanie popychaczy oraz dlaczego olej tak d³ugo wyciska³o do góry pompa?
Pozdrawiam
Po pierwsze nagary masz przez z³y olej.
Po drugie zmieñ mechanika bo ten albo nie ma pojêcia albo Ciê oszukuje.
ja ostatnio rozbieralem swoj silnik jezdze na lotosie 10W40 i powiem Ci szczerze ze zadnego nagaru nigdzie niezauwazylem silnik czysciutki
to ze 30 minut sie uciszal to nie do konca normalne u mnie po odpaleniu od razu bylo cicho moze on to na sucho skladam bo wszystko przed wkladaniem trzeba smarowac olejem....
Stukaj±ce popychacze to normalne zjawisko po rozbiórce g³owicy. Popychacze przy monta¿u musz± byæ wyci¶niête, aby zawory nie by³y podwieszone. Co prawda 30 min to d³ugo, bo mo¿na by³o wy³±czyæ silnik po paru minutach i odczekaæ jaki¶ czas, a hydrauliki same siê do koñca odpowietrz±. Temat oleju to temat rzeka, ilu u¿ytkowników tyle opinii. Z do¶wiadczenia wiem, ¿e najwa¿niejsze to wymieniaæ w terminie a silniczek w ¶rodku bêdzie czysty i pachn±cy.
Witam ponownie
odebra³em dzisiaj autko od mechanika i mam pewien problem, auto na wolnych obrotach nie równo pracuje tak pyrcha sobie, na obrotomierzu widzê, ¿e obroty s± lekko za niskie o jakies 50-100 obr/min. Kole¶ mi powiedzia³ bym podjecha³ do niego w pi±tek podepnie pod komputer, narazie mam zrobiæ pare km by siê wszystko u³o¿y³o bo on nim nie jezdzi³ tylko na boku mu chodzi³a 4h po robocie. Na wysokich obrotach silnik chodzi równiutko nic nie pyrcha dobrze siê wkrêca, przy¶pieszenie ok.
Czy mo¿e to byæ wina komputera np straci³ pamiêæ wolnych obrotów ?
EDIT
Check siê nie zapala.
Czy mo¿e to byæ wina komputera np straci³ pamiêæ wolnych obrotów ?
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3496
Zrób te¿ reset i programowanie biegu ja³owego.
Jest jeszcze jedna mo¿liwo¶æ. Na pracuj±cym silniku sprawd¼ czy jest szczelne obsadzenie wtrysków w g³owicy. Na 99% mechanik nie wymienia³ uszczelniaczy ( o-ring) wtrysku i czêsto pojawia siê tam nieszczelno¶æ co mo¿e powodowaæ taki efekt pracy motorku.
Dziêki za radê Albert. Mam jeszcze pytanko jakie maja byæ objawy bêdzie siê pociæ benzyna ? czy dmuchaæ powietrze z stamt±d, jest jaki¶ specyficzny d¼wiêk ?
D¼wiêk zasysanego powietrza, je¶li s± zawilgocenia benzyn± winne by³yby górne ( w listwie) uszczelniacze wtrysków.
Dzisiaj rano sprawdzi³em to co albert pisa³ i nie zauwa¿y³em tego problemu, no ale nie jestem w 100% pewny.
Wydaje mi siê, ¿e to komputerowi siê co¶ popieprzy³o w ogóle po zapaleniu na zimnym nie w³±cza ssania po odpaleniu silnik wchodzi na te 1500 potem od razu schodzi do 800 i tak lata miedzy 800-1000 po rozgrzaniu miedzy 800-850 no i pyrcha jak pisa³. W pi±tek jadê do tego go¶cia bo mi dzwoni³, ¿e ju¿ ma naprawiona wtyczkê z komputera (co¶ mu nawali³a nie umia³ siê podpi±æ).
Dziêki Aseramati za tego linka czyta³em to ju¿ kiedy¶ trochê jestem na tym forum no ale przed napraw± auta u mechanika silniczek chodzi³ równiuteñko wiêc niech on mi to zrobi jak nale¿y
Masz bardzo dziwnego mechanika, najprawdopodobniej oszukuje Ciê, bo wyczu³ ¿e jeste¶ zielony.
Po pierwsze : nagar przy klawiaturze zaworów . Nagar powstaje przez spalanie mieszanki + baaaardzo ma³a dawka oleju. Przy spalaniu ¶cianki zaworów, g³owicy, t³oków jest znacznie ch³odniejsze ni¿ spalona mieszanka. Dlatego czê¶æ oparów osadza siê na tych¿e ¶ciankach. Natomiast po drugiej stronie NIE MA PRAWA POWSTAÆ NAGAR. Mog± pojawiæ siê jedynie ma³e przebarwienia ze wzglêdu na to ¿e cz±steczki wchodz± w mikropory aluminium.
Po drugie : Co mia³o oznaczaæ to owe 30 minut. 30 minut krêcenia rozrusznikiem???? Je¶li pompa oleju jest sprawna, doprowadzenie oleju od smoka do wszystkich punktów powinno odbywaæ siê w czasie oko³o minuty. Przewa¿nie znacznie krócej. Piszê to przy za³o¿eniu ¿e wszystkie kana³y olejowe s± puste. W Twoim przypadku jedyne puste kana³ki to te w g³owicy.
Po trzecie : je¶li prycha, nierówno chodzi a poprzednio równo chodzi³, to najprawdopodobniej albo nie masz wyregulowanych obrotów biegu ja³owego (przez silniczek krokowy) albo ³apie ci lewe powietrze.
Te¿ my¶lê, ¿e trzeba wyregulowaæ obroty. A te 30 minut tu chodzi o to, ¿e tyle trwa³o a¿ silnik siê uciszy³.
Albo uszkodzi³ sondê.
Witam ponownie
Niestety usterka dalej nie jest usuniêta. Nubirka zosta³a podpiêta do komputera i nie ma ¿adnych b³êdów, napiêcie sondy ok, po³o¿enie przepustnicy i inne parametry ktore bylo widaæ po przez diagnostykê na komputerze te¿. Komputer zosta³ zresetowany, przepustnica wyczyszczona bo by³o sporo syfu, krokowy wyczyszczony, sprawdzony rozrz±d czy nie przeskoczy³ o z±bek lub nie zosta³ ¼le za³o¿ony, jest ok. na chwilê zosta³ podpiêty inny MAP i dalej nic. Jedno co dziwi³o tych diagnostów to sta³± warto¶æ ci¶nienia powietrza na dworze któr± niby komputer auta mierzy³ i wynosi³a 99 hpa no ale czy auto potrzebuje t± warto¶æ do czego¶ ?
Co jeszcze mo¿e byæ ?
Mo¿e by go rêcznie zresetowaæ a nie przez kompa ?