Graczem będąc…

W swoim aucie od d³u¿szego ju¿ czasu obserwujê wzmo¿ony apetyt na olej, bez wyra¼nych jednak oznak typu kopcenie czy te¿ ka³u¿a oleju pod samochodem. Nic z tych rzeczy! Wyra¼ny zapach oleju czuæ natomiast spod maski, gdy silnik siê nagrzeje. Postanowi³em wiêc tam zajrzeæ, a oto, co ujrza³em:




Pokrywa zaworów jest miejscami ca³a w oleju, wydmuchiwanym jakby przez tuleje ¶rub mocuj±cych. Jak to mo¿liwe i czy mo¿e siê z tym wi±zaæ widoczny wzrost zu¿ycia oleju? Dodam, ¿e spod pokrywy zaworów nie widaæ wycieku, trochê go jest jedynie w trzech gniazdach ¶wiec.
PS. To czerwone, co widaæ na zdjêciach, to silikon wysokotemperaturowy.


To jak masz olej w gniazdach ¶wiec, szykuj siê na wymianê uszczelki pod pokryw± zaworów. Uszczelka gdzie¶ 30-40 z³ + drugie tyle za robociznê
Ps. do¶æ sporo jest napaækane tego silikonu... ju¿ wymienia³e¶ tê uszczelkê?
Oczywi¶cie! Ta wymiana jest zreszt± mojego autorstwa. Próbowa³em te¿ bez silikonu b±d¼ z ma³± jego ilo¶ci±. Skutki by³y op³akane, pomimo dokrêcania ¶rub fabrycznym momentem. Z wierzchu ciek³o w kilku miejscach, a gniazda ¶wiec zape³nia³y siê momentalnie. Teraz olej te¿ znika, lecz nie wiem, gdzie No i ta mokra pokrywa...
mp79, czy kupiles nowe podkladki srub pokrywy zaworow?


Nie kupi³em. Nie wymienia³em podk³adek. Rozumiem, i¿ rozwi±za³oby to problem "wysokiego po³ysku" na pokrywie zaworów? Je¶li nawet, to by by³o rozwi±zanie po³owiczne, bo nie s±dzê, aby radykalnie wp³ynê³o na zu¿ycie oleju, które na chwilê obecn± jest rzêdu litra na 1 Mm! Mo¿e tyle zu¿ywaæ bez wyra¼nych objawów, jakie wymieni³em na pocz±tku tematu? Jak mówisz, Bradley ?
skontroluj dobrze silnik od spodu prawdopodobnie poszedl uszczelniacz (simering ) na wale korbowym. jesli przecieka simering od strony skrzyni to nie widac tak od razu wycieków olej gromadzi sie w oslonie sprzegla i pomalu wycieka.
no tylko z tego co mechanior mi wspomina³ w takiej sytuacji sprzêg³o powinno siê ¶lizgaæ?! mia³em ten sam problem.. i te¿ mówi³ o tym simeringu.. jak siê okaza³o.. uszczelka pokrywy i paproch na uszczelce filtra oleju buahahaha
zu¿ycie oleju, które na chwilê obecn± jest rzêdu litra na 1 Mm!
Zuzycie podaje sie w litracvh na 1000km (w przypadku bylego silnika Ziemniaka w litrach na godzine )

Podkladki wiele nie kosztuja, a zgodnie z zaleceniami Stiffa, nalezy je wymieniac przy zmianie uszczelki pod pokrywa. Co do zuzycia to mi np. potrafilo wywalic 0,3l wiecej na 1000km przez to, ze zygalo: a) spod korka, b) spod jednej srubki c) uszczelki. Korek zmienilem (duzo to nie dalo), srubke chcialem dokrecic no i obudowa w tym momencie pekla. Po wymianie obudowy (zupelna inna konstrukcja korka wlewowego i cala z plastiku) i uszczelki skonczyl sie problem z zazygana olejem gora silnika. Oczywiscie mowie o moim Kadziu
W Nexii wymienialem 2x uszczelke pod pokrywa i dalej byly jakies wycieki na podjezdzie, takie kropy zostawialo. I to chyba cieklo z uszczelniacza walka.
Zamiast "1000 km" napisa³em "1 Mm" niejako z przekory, bo odrzuca mnie, gdy widzê zapis "kkm", sk±din±d dosyæ powszechny na tym forum.
Obejrzê te¿ lew± stronê silnika od spodu, gdy uzyskam dostêp do kana³u i wrócê do tematu.
Pozdrawiam!
Wycieku nie widaæ. Mechanika pyta³em, to powiedzia³, ¿e w razie przecieku na uszczelnieniu wa³ka napêdowego, ju¿ po litrze nadliczbowej dolewki by³oby od spodu widaæ olej, a ja tych litrów ponad normê wla³em ju¿... co najmniej kilka! Powiedzia³ te¿, ¿e mo¿e ¿reæ olej i nie musi przy tym kopciæ, bo katalizator jeszcze dopala resztki. Podejrzewam zatem przedostawanie siê oleju do komór spalania
Witam ja wczoraj zdjo³em pokrywe zaworów za³o¿ylem now± uszczelke dokrêci³em ¶ruby na przemian nie za mocno aby nie zerwaæ gwintu w g³owicy musisz wytrzeæ do sucha g³owice i bez sylikonu powinno trzymaæ.Mo¿e te¿ byæ wina pokrywy.Pozdrawiam
ja mam pytanie odno¶nie pokrywy zaworów w nubie II 1.6 CZY JEST RÓ¯NICA W RODZAJU POKRYWY?? PODOBNO S¡ PLASTIKOWE I ALUMINIOWE??? Mam uszczelke do aluminiowej awydaje mi sie ze pokrywa jest chyba plastikowa jak wymienei to bedzie lecieæ???? Bo te¿ mi leci spod gniazd ¶wiec.
Próbowa³em bez silikonu i nikomu tego nie polecam. Wyciek nie pojawi³ siê od razu, lecz po kilkuset km dos³ownie siê la³o! Po zastosowaniu silikonu problem przecieku przez uszczelkê pod pokryw± zaworów praktycznie dla mnie nie istnieje.
Co do materia³u wykonania, widzia³em tylko plastikowe. W vectrze widzia³em co prawda srebrn±, ale by³ to pomalowany plastik.
a mam pytanie odno¶nie pokrywy zaworów w nubie II 1.6 CZY JEST RÓ¯NICA W RODZAJU POKRYWY?? PODOBNO S¡ PLASTIKOWE I ALUMINIOWE??? Mam uszczelke do aluminiowej awydaje mi sie ze pokrywa jest chyba plastikowa jak wymienei to bedzie lecieæ???? Bo te¿ mi leci spod gniazd ¶wiec.

W Nubirach te¿ chyba stosowano pokrywy zaworów 2 typów - plastikowe i aluminiowe. Pokrywy plastikowe s± koloru czarnego i wygl±daj± tak



a pokrywy aluminiowe maj± kolor srebrny... czy jak kto tam woli - aluminiowy

Ró¿ni± siê te¿ oczywi¶cie uszczelki - do pokryw plastikowych ma byæ uszczelka zintegrowana z pó³ksiê¿ycami, a dla aluminiowych pó³ksiê¿yce i uszczelka s± osobno...
Ró¿ni± siê te¿ oczywi¶cie uszczelki - do pokryw plastikowych ma byæ uszczelka zintegrowana z pó³ksiê¿ycami, a dla aluminiowych pó³ksiê¿yce i uszczelka s± osobno...

Podobna historia z tymi uszczelkami jak w lanku
Podobna historia z tymi uszczelkami jak w lanku

Bo to 1.6 z Nubiry to przecie¿ ta sama jednostka co i w Lanosie
Wiem wiem spoko
a pokrywy aluminiowe maj± kolor srebrny... czy jak kto tam woli - aluminiowy
Jeste¶ pewien, ¿e widzia³e¶ kiedykolwiek NAPRAWDÊ aluminiow± pokrywê, czy widzia³e¶ tak±, która po prostu mia³a taki kolor? Bo ja widzia³em WYGL¡DAJ¡C¡ NA aluminiow±. Popuka³em w ni± i czar prys³. Metal wydaje zupe³nie inne echo. To by³ zwyczajny powlekany plastik!
Cytat: Jeste¶ pewien, ¿e widzia³e¶ kiedykolwiek NAPRAWDÊ aluminiow± pokrywê, czy widzia³e¶ tak±, która po prostu mia³a taki kolor? Bo ja widzia³em WYGL¡DAJ¡C¡ NA aluminiow±. Popuka³em w ni± i czar prys³. Metal wydaje zupe³nie inne echo. To by³ zwyczajny powlekany plastik!

Tak, jestem pewny, bo mój brat ma tak± (aluminiow±) pokrywê w swoim Lanosie i czuæ w³a¶nie w dotyku, ¿e jest to metal... Ja mam plastikow± i ró¿nica miêdzy nimi jest zdecydowanie bardzo wyra¼na, w dotyku, jak i temperaturze materia³u z którego s± wykonane te pokrywy. Poza tym pokrywy metalowe s± ca³kowicie zabudowane, a plastikowe maj± takie wyciêcie w okolicy rozrz±du, przez które widaæ ko³a zêbate wa³ków rozrz±du (nie wiem w sumie czemu ono ma s³u¿yæ).
Nie mam fotki w realu, ale znalaz³em inne zdjêcie pokrywy alu...



Edit: jest to pokrywa aluminiowa od Espero 1.5 16V, ale fotka mia³a byæ pogl±dowa
No, nie¼le. Ciekawe, czy pasuje do 1.6. Wygl±da, jakby rozmieszczenie otworów na ¶ruby by³o takie samo, tylko jest ich nieco mniej. Tutaj jest 11, a u mnie 15
No, nie¼le. Ciekawe, czy pasuje do 1.6. Wygl±da, jakby rozmieszczenie otworów na ¶ruby by³o takie samo, tylko jest ich nieco mniej. Tutaj jest 11, a u mnie 15

Nie wiem czy jutro bêdê mia³ czas, ale mo¿e uda mi siê pstrykn±æ fotkê pokrywy aluminiowej w Lanosie mojego brata...

Edit: a poza tym mam nadziejê, ¿e ten schemat z Nubiry wyja¶ni wszystko...



Nr katalogowy pokrywy aluminiowej to 96351548, a pokrywy plastikowej to 96376396.
Zwróæ uwagê na ilo¶æ otworów na ¶ruby na schemacie
a mam pytanie odno¶nie pokrywy zaworów w nubie II 1.6 CZY JEST RÓ¯NICA W RODZAJU POKRYWY?? PODOBNO S¡ PLASTIKOWE I ALUMINIOWE??? Mam uszczelke do aluminiowej awydaje mi sie ze pokrywa jest chyba plastikowa jak wymienei to bedzie lecieæ???? Bo te¿ mi leci spod gniazd ¶wiec.

W Nubirach te¿ chyba stosowano pokrywy zaworów 2 typów - plastikowe i aluminiowe. Pokrywy plastikowe s± koloru czarnego i wygl±daj± tak

[url=http://img80.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img80.imagesh...pix.gif]Obrazek[/URL]

a pokrywy aluminiowe maj± kolor srebrny... czy jak kto tam woli - aluminiowy

Ró¿ni± siê te¿ oczywi¶cie uszczelki - do pokryw plastikowych ma byæ uszczelka zintegrowana z pó³ksiê¿ycami, a dla aluminiowych pó³ksiê¿yce i uszczelka s± osobno...
A nie czasem odwrotnie?? Z pó³ksiezycami zintegrowanymi do alu a z osobnymi do plastików??? Tak mi kolo w ³odzi na próchnika powiedzia³ w sklepie daewoo.
To co¶ sprzedawca ewidentnie pomiesza³... Dla pokrywy aluminiowej uszczelka ma nr 96351213 + 2 uszczelniacze-pó³ksiê¿yce o nr-ach 96144621. Natomiast dla pokrywy plastikowej uszczelka ma nr 96353002 i jest zintegrowana z pó³ksiê¿ycami

Edit: zreszt± sprawd¼ sobie te numery na stronach sklepów Potak, czy AP-Car... w opisach jest wyra¼nie napisane co do czego
Co do wymiany uszczelki, to jednak mnie czeka. Ale tej pod g³owic±
Oleju ubywa, boryga - bardzo poma³u, ale te¿; poza tym, to borygo jest jakie¶ obrzydliwie czarne; z pocz±tku my¶la³em, ¿e siê brudzi od przep³ywania przez uk³ad ch³odzenia oraz silnik. Teraz my¶lê, ¿e to olej i poma³u szykujê siê na wymianê.
191 tys. km, wiêc i tak w sumie nie taki tragiczny wynik.
jak olej dostaje siê do p³ynu ch³odniczego to pojawia siê na nim "roso³ek". Takie plamy, oczka t³uszczu, p³ywaj±ce po p³ynie. A mo¿e p³yn ucieka Ci gdzie¶ na trójniku??

[ Dodano: 2009-02-06, 16:19 ]
A jak p³yn ucieka powoli to poziom oleju powinien siê zwiêkszyæ
A jak p³yn ucieka powoli to poziom oleju powinien siê zwiêkszyæ
Tak jest u Ciebie, ale to jeszcze zale¿y, w którym miejscu uszczelka puszcza. Skoro piszesz, ¿e olej tworzy wyra¼ne oczka, to pewnie co innego powoduje ciemnienie p³ynu. Tak czy owak, silnik wymaga ingerencji mechanika.
PS. Trójnik jest OK.
Pozdrawiam!
No, nie¼le. Ciekawe, czy pasuje do 1.6. Wygl±da, jakby rozmieszczenie otworów na ¶ruby by³o takie samo, tylko jest ich nieco mniej. Tutaj jest 11, a u mnie 15

pasuje bo sam posiadam tak± pokrywê. w nubirze I 1.6
I nie przecieka spod niej? Ja ju¿ nie znajdujê bluzgów na przeciekanie oleju do gniazda drugiej ¶wiecy (licz±c od cewki) - zawsze jest pe³ne oleju.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •