Graczem będąc…
witam wszytskich
jestem posiadaczem autka nubira I (1999) 1.6 16v w benzynce (bez LPG). od dluzszego czasu mam problem z jak uwazam uk³adem zap³onowym ale moge sie mylic. autko pali slicznie nie ma problemow nawet w minusowych temperaturach, jak jest zimny silnik, po wcisnieciu peda³u gazu do pod³ogi przyspiesza z maksymalna moca... natomiast gdy juz z³apie wyzsza temperature obroty na ja³owym biegu skacz± mniej wiecej od 600 do 1500 obrotow na minute, nie utrzymuje stalej wskazanej obrotowosci ale mimo wszytsko uwazam ze to nie silnik krokowy, podczas jazdy przy dodawaniu gwaltwonie gazu auto sie 'przycina' (tak jak by nie przepalal na wszytskich tlokach) przy czym idzie ogroman strata mocy oraz wiekrze zuzycie paliwa. konczy sie to przy przekroczeniu mniej wiecej 4000 obrotow potem juz normlanie nabiera predkosci. jak dodaje stopniowo powoli gazu zadko sie to zdarza. jak pisalem wyzej myslalem ze to juz swiece moga byz zyzyte a wymagaly juz wymiany ale niestety to nic nie dalo.
zanim zaczne rozbierac i kupowac nowe czesci chce sie was poradzic bo mzoe to byc jakas drobnosta a jak wiadomo pieniazki na ulicy nie leza...
prosil bym o szybka pomoc gdzys auto niestety caly czas eksploatowane a nie chce by sie dalej rozlecialo cos niepotrzebnie
z gory dzieki
pozdrawiam
Specyficzne warunki wystêpowania usterki - to mi wygl±da na co¶ z elektronik±. Najszybciej ECM, bo on jest po³±czony i z czujnikiem po³o¿enia przepustnicy, i z czujnikiem temperatury cieczy chodz±cej. Nic innego nie przychodzi mi do g³owy.
no tez cos sie zastanawiam nad czujnikiem temperatury ale nie wiem, ECM byll wiele razy resetowany po przez odloczenie minusowej klemy... kurcze no nie mam juz wiecej pomyslow .
No dobra, a przepustnica? Na 100% jest tu co¶ na rzeczy, skoro tylko w pewnym zakresie obrotów marudzi.
jeszcze czujnik musze sprawdzic ponownie widze... a co sadzisz o "zuzytym" juz ukladzie zaplonowym ? moze cewka juz pada ? o przewody to raczej nie skoro iskra jest na wszyskich swiecach, moze przy dodaniu gazu cewka szwankuje ?
sprawdz dokladnie czy iskra jest na wszystkich... moze sie zdarzyc ze na jednym jest na przyklad slabsza...
a co sadzisz o "zuzytym" juz ukladzie zaplonowym ? moze cewka juz pada ?
Mo¿e byæ i tak, tylko czy wtedy nie by³oby problemów na szerszym zakresie obrotów?
czy zapala sie czasem check?