Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Mam problem z ciepłym powietrzem. Wymieniłem termostat i dalej leci chłodne powietrze nie wiem co mam robić. Czy ktoś mógłby mi pomóc????
Co do powietrza to silnika nagrzewa Ci się normalnie? Może nagrzewnica powiedziała niet.
tak nagrzewa się normalnie. A jak chodzi o nagrzewnice to jak to mogę sprawdzić w najprostszy sposób?
Nie masz mokrych dywaników?
Ja tu widze zawaloną syfem nagrzewnice . Płukanie może pomóc .
Witam ja z podobnym problem, poradziłem sobie kilka dni temu.
Pierwszym krokiem co zrobiłem żeby dojść co jest nie tak było:
1. sprawdź czy masz płyn w układzie chłodzenia (zbiornik wyrównawczy)
2. sprawdź czy termostat działa (odpal samochód na zimnym silniku i trzymaj przewód wychodzący z termostatu do chłodnicy i jeśli nagrzewa się przewód równomiernie to znaczy termostat do wymiany, jeśli po jakimś czasie zrobi się w momencie gorący ,znaczy termostat dobry)
3. sprawdź czy przewody wchodzące do nagrzewnicy są jednakowo gorące (znajdują się z tyłu silnika 2 czarne przewodu przekroju około 3,5 cm) jeden to wchodzący a drugi to powrót
4. u mnie wszystko było dobre a przyczyną było to że nagrzewnica miała wyłamany zatrzask podtrzymujący ją przy wlotach powietrza i zamiast powietrze przelatywać przez nagrzewnicę odbijało się od niej i trafiało do kabiny. Ale w twoim przypadku nie jest też wykluczone że masz zamuloną nagrzewnicę. Pasuje żebyś się dostał do niej od spodu i po prostu sprawdził ręką. Da się do zrobić bo sam u siebie to rozbierałem. Trzeba tylko odkręcić kilkanaście śrubek.
Witam ja z podobnym problem, poradziłem sobie kilka dni temu.
Pierwszym krokiem co zrobiłem żeby dojść co jest nie tak było:
1. sprawdź czy masz płyn w układzie chłodzenia (zbiornik wyrównawczy)
2. sprawdź czy termostat działa (odpal samochód na zimnym silniku i trzymaj przewód wychodzący z termostatu do chłodnicy i jeśli nagrzewa się przewód równomiernie to znaczy termostat do wymiany, jeśli po jakimś czasie zrobi się w momencie gorący ,znaczy termostat dobry)
3. sprawdź czy przewody wchodzące do nagrzewnicy są jednakowo gorące (znajdują się z tyłu silnika 2 czarne przewodu przekroju około 3,5 cm) jeden to wchodzący a drugi to powrót
4. u mnie wszystko było dobre a przyczyną było to że nagrzewnica miała wyłamany zatrzask podtrzymujący ją przy wlotach powietrza i zamiast powietrze przelatywać przez nagrzewnicę odbijało się od niej i trafiało do kabiny. Ale w twoim przypadku nie jest też wykluczone że masz zamuloną nagrzewnicę. Pasuje żebyś się dostał do niej od spodu i po prostu sprawdził ręką. Da się do zrobić bo sam u siebie to rozbierałem. Trzeba tylko odkręcić kilkanaście śrubek.
[ Dodano: 2010-01-16, 00:41 ]
Witam. Rozwiązałem swój problem przyczyną było zawalona nagrzewnica cała zasyfiona jakąś mazią całe szczęście dzięki waszej pomocy zostało to ogarnięte bardzo dziękuję poizdrawiam
[ Dodano: 2010-01-16, 00:45 ]
Witam Dziękuję za pomoc dzięki Wam Mój problem został rozwiązany była to zawalona nagrzewnica jakąś mazią jeszcze raz Dziękuję i Pozdrawiam
A jak czyściłeś tą nagrzewnicę? Wyjmowałeś ją z samochodu?
Podłaczę się do tematu czego mozna sie w tej nagrzewnicy spodziewać jakiś glonów czy kamienia? Jakich środków można do tego użyć, czy odkamieniacz nie uszkodzi od środka takiej nagrzewnicy ? - właściwie to wymiennika .
Jakichś glonów czy kamienia możesz się spodziewać, jeśli do układu lałeś wodę.
to jest niedawno kupiony wózek i dlatego pytam bo nie wiem jak był obsługiwany. narazie jest do porobienia wiele rzeczy i tak czekam na pogode bo teraz za zimno na dworze. Takie naprawy czy proste usprawnienia daja satysfakcje i niewiele kosztują. Dlatego czytuje tu cennych porad i potem je zastosuje mam nadzieje ze pomogą.
Jak kolega ją "odmulił"? bo mam ten sam problem, prawie wogóle nie grzeje, jest podłączona szeregowo z parownikiem... myślałem żeby ją odpiąć i wlać jakiegoś czyścika poczekać chwilę i przepłukać ciśnieniem z kranu (z węża ogrodowego), ale nie wiem czy dobrze myślę.
Przed chwilą sprawdziłem... do parownika dochodzi w miarę gorące, wychodzi trochę chłodniejsze, a z nagrzewnicy już letnie... teraz czy problem tkwi w pompie, czy w zamulonej nagrzewnicy? miał ktoś tak jak ja? a może parownik zapiąć za nagrzewnicą?
odświeżam
To ja się podłączę. Mam podobny problem + to że na 1 i 2 nawiew chodzi elegancko a już na 3 buczy jak by to jakaś turbina od samolotu była. Miał ktoś podobnie? Co może być przyczyną?