Graczem będąc…
Mam dylemat, bra³a Nubira olej, (silnik 1.6) i tak mia³em dylemat co z tym zrobiæ, jak by³em u mechaników to wynika³o z ich gadania, ¿e nie warto w tym grzebaæ bo bierze i to jest norma w tym modelu z tym przebiegiem (potem jak doczyta³em tutaj na forum bra³ bo pier¶cienie mia³ zapieczone) a teraz z wakacji wróci³em lawet± ) na szczê¶cie mam assistance
Objawy by³y takie, ¿e skoczy³a nagle temperatura co prawda zdarzy³em go wy³±czyæ i stoczyæ na pobocze...
Silnik Pali nawet jak jest zimny spokojnie moglem samochód przeparkowaæ (200 metrów) itd... ale zastanawiam siê co dalej z tym zrobiæ ?
Czy kupiæ silnik np ten od CDX 1998 cm czy 1600, czy naprawiaæ ? ju¿ raz robi³em remont w tym samochodzie kilka lat temu i ma mieszane uczucia.
Zakup nowego (uzywanego) silnika tez mnie jakos nie przekonuje bo za dobry silnik i pewny taki np 2.0 z 80 tys przebiegu minimum musze dac 2000 z drugiej strony za Nubire z 2002 z Niemiec wyszlo mi 4900.00 PLN a ja mam z 1998 Kombi ... itd...
My¶la³em nawet o zmianie modelu samochodu ale tutaj w zasadzie eksploatacja jest tania, poza oczywi¶cie remontami ...
No i ostatnie pytanie - czy znacie jakiegos pewnego mechanika w Krakowie z ktorym jak sie potem przyjdzie rozmawiac o jakosci us³ugi to nie bedzie ucieka³ ))
pozdrawiam
jaromiko
Najszybciej i najtaniej to albo remont tego silnika co masz, albo kupno drugiego 1.6.
jaromiko, mi te¿ siê wydaje ze najszybciej Ci pójdzie z zakupem nowego silnika
pozdrawiam.
Ja bym szuka³ motoru takiego jak masz 1,6 , ale zamontowanego jeszcze na aucie co by mo¿na go sprawdziæ . Jaki¶ anglik .
Pietrolot, nie sprawdzisz tak naprawde motoru do puki go nie rozbierzesz, mój do samej rozbiórki je¼dzi³ i mia³ ksi±¿kow± kompresje, jak go rozebrali¶my by³ sajgon, proponuje rozgrzebaæ ten silnik i zrobiæ bo jak zrobisz to co masz bedziesz przynajmniej wiedzia³ czym je¼dzisz, co z tego ¿e kupisz kolejny silnik jak wcale nie musi byæ lepszy od tego co masz..
nie sprawdzisz tak naprawde motoru do puki go nie rozbierzesz
Tak ale jakis pogl±d bêdziesz ju¿ mia³ , czy warto sie nad nim zastanawiaæ
nie sprawdzisz tak naprawde motoru do puki go nie rozbierzesz
Tak ale jakis pogl±d bêdziesz ju¿ mia³ , czy warto sie nad nim zastanawiaæ
mozna co najwyzej us³yszeæ popychacze i na tym koniec sprawdzania, ludzie sie teraz wycwanili, wlewaj± przed sprzeda¿± motodoktory do silnika tak ze nie ma co sprawdzaæ, przy zakupie sprzedawca mówi ¿e silnik jest w ¶wietnej kondycji.. rozbierasz a tam jedna wielka masakra nie warto ..
Dziêkujê bardzo za rady - wnioski nasuwaj± siê same, a tak na marginesie ostatnie pytanie typu z ksiê¿yca - ile siê op³aca za tak± naprawê zap³aciæ - wiem, ¿e to wró¿enie z fusów ale pogl±dowo w jakiej kwocie to0 mo¿e siê zamkn±æ minimalnie.
pozdrawiam
g³owica z ca³ym do³em typu pier¶cienie panewki kwota na warsztacie powinna oscylowaæ oko³o 2000 to jest raczej najczarniejszy scenariusz, moze nie bedzie tak zle ..
us³yszeæ popychacze i na tym koniec sprawdzania, ludzie sie teraz wycwanili, wlewaj± przed sprzeda¿± motodoktory do silnika tak ze nie ma co sprawdzaæ, przy zakupie sprzedawca mówi ¿e silnik jest w ¶wietnej kondycji.. rozbierasz a tam jedna wielka masakra nie warto ..
Mowisz, ze przy odpalobnym silniku, jezeli jest cos z nim nie tak , mozna jedynie uslyszec popychacze? A panewki nie uslyszysz? A nie da sie zauwazyc ze np silnik pali olej ?
g³owica z ca³ym do³em typu pier¶cienie panewki kwota na warsztacie powinna oscylowaæ oko³o 2000 to jest raczej najczarniejszy scenariusz, moze nie bedzie tak zle ..
owisz o samych czesciach, czy o samej robociznie, czy o czym wlasciwie Ty mowisz??? Za co te 2tys?
ziemniak, panewek nie us³yszysz, bo nie uwierzysz ale ludzie ¿eby sprzedaæ robi± cuda, u mojego znajomego na warsztacie znalaz³o sie auto, które pod panewki mia³o wyciête podk³adki z puszki od piwa zeby nie ha³asowa³y, wiêc dalej twierdze ¿e dopóki silnika nie rozbierzesz to nie wiesz tak naprawde co w nim siedzi, co do spalania oleju nie sprawdzisz od rêki na odpalonym silniku tylko po jakim¶ przebiegu, no chyba ze silnik pozera olej jak paliwo.. ja przekona³em siê juz na w³asnym przyk³adzie, silnik smiga³ a po rozebraniu nie by³o wiadomo od czego zacz±æ, co do 2000 to oczywiste ze okreslam koszty calosci bo kolega sam sobie tego nie zrobi..
Pomijajac dalsza czesc Twojej wypowiedzi; ni uslysze panewki???? To ciekawe co u mnie stukalo w SEHu przez pol roku
Ciekawe skad wziales wspaniala cene 2tys
a ile wg Ciebie takie cos powinno kosztowac zrobienie g³owicy panewek, pier¶cieni plus usczelki, nowy rozrz±d i robocizna, bierz pod uwagê ¿e napisa³em ¿e to jest najczarniejszy scenariusz
Prawda jest taka, ze ten koszt mialby sie nijak do tego co napisales ile trzeba by bylo zaplacic, gdyby np okazalo sie ze trzeba zrobic szlif walu <jeszcze czarniejszy scenariusz>.
to s± skrajne przypadki, wg mnie nie ma co stresowaæ zainteresowanego bo ¿eby wa³ za³atwiæ to trzeba byæ artyst±, mój silnik by³ w op³akanym stanie, ale wa³ by³ nieruszony...
Nie trzeba byc artysta, akurat w silnikach Daewoo nierzadko sie to zdarzalo <szczegolnie w 2.0/2.2.
a ja bym nie panikowa³ daj go do dobrego mecha niech ci silnik zdjagnozuj± bo jesli jest to g³owica to dojd± do tego a pierscienie bardzo ³atwo jest sprawdziæ a w koñcu wymiana nie jest taka sk±plikowana tylko zastanawia mnie skok temperatury w silniku i czy silnik ma moc ?