Graczem bÄdÄ câŚ
Planuję właśnie drobnąprzróbkę wahaczy przednich, mam zamiar pozbyć się tulejek dzielonych i w ich miejsce wstawić pełne. I tu zaczynają się schody, mianowice: znalazłem kilka postów na różnych forach odnośnie wstawienia tulei z Forda i Audi, poniżej wymiary tulei znalezione na forum + wymiary zamiennika
cytuję:
"Tylnia oryginalna___________________ Audi A6
Długość 49,0 mm __________________48,0 mm (1 mm krótsza ale nie ma znaczenia, śruba ściśnie podłóżnicę)
Śr. wew. 16,0 mm_________________15,0 mm (zakładać bez tulejek metalowych)
Śr. zew. 52,8 mm_________________54,5 mm (przetoczyć na wymiar oryginalnych)
Przednia oryginalna___________________Ford Escort
Długość 44,0 mm_____________________45,7 mm (zeszlifować na szlifierce z obu stron)
Śr. wew. 12,0 mm____________________12,0 mm OK
Śr. zew. 49,0 mm_____________________46,5 mm (przetoczyć pod wewn. wymiar pierścienia po tulejce oryginalnej"
Według intercars tuleja orginalna orginalna do Nuby ma 61mm średnice zewnętrzną, 19,5 średnicę wewnętrzną i 49mm wysokość
Jeżeli ktoś to już przerabiał proszę o jakąś podpowiedź.
Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2008-05-26, 17:55 ]
nikt nie wie? nik nie używa pełnych tulei?
jestem mocno tematem zainteresowany, poniewaz szlag mnie trafia z zawieszeniem nubiry z przodu... chetnie poslucham jesli sie wypowie ktos kto w temacie pogrzebał i sprawdził co sie nadaje a co nie i jakie techniki zastosowal... anybody?
Dużo dobrego słyszałem o elementach gumowo - metalowych z Tedgum.
Podobno o niebo lepsze, wytrzymalsze od fabrycznych, na 100% przy naprawie zawieszenia (oby nie za szybko) będę je wkładał.
psia mać napisałem rozprawkę i na sam koniec przez przypadek zamknąłem sobie okno
generalnie pogrzebałem w temacie i sie okazuje, ze to co kolega napisal w pierwszym poscie to prawda. przednie tuleje wstawia się od audi (A6 lub 100), a tylne od escorta. niestety jest jeden mankament, otóż trzeba nanieść na nie poprawki i co nieco przetoczyć żeby pasowały. gadałem z kilkoma osobami, które zabieg zrobiły, chwalą sobie strasznie, coniektórzy mają zrobione prawie po 150tys km i prawie 6 lat i mówią "NIC sie nie dzieje". wiadomo, niektórzy czasem sobie popłyną z tymi przebiegami itd, ale jakby nie bylo, negatywnej opinii nie słyszałem, wszyscy sobie chwalą i mówią, że spore przebiegi da sie na tym zrobić.
ja już zmęczony ciągłą walką z wiatrakami przez gdańskie dziury, w końcu wymianielem tuleje co niecałe 10tys, jak udało mi sie raz zrobic 12 juz myslalem ze zapomne o problemie a tu nic:P, wymianialem co 10 tys, koszt przeciętnie 22-25zł za sztuke w sklepie, więc kupując 4 mamy koszta rzędu 100zł + wymiana w warsztacie tez nie malo. zdecydowałem że lepiej dać drugie tyle za tuleje i mieć swięty spokój "na zawsze", szybko sie koszta zwrócą z naddatkiem.
idąc dalej, znalazłem kolesia, który przerabia te tuleje i wysyła poczta gotowce, więc jedyne co zostaje to je zamontować. a ponieważ sam dopiero je zamówilem, swoich doświadczeń użytkowych nie będę wymieniał. ponieważ jego kontakt i tak juz krąży po necie, pozwolę sobie również tutaj wstawić jego dane kontaktowe:
Sławek ( ew. Sławoj) GG 2101361 lub kom.606-62-88-60
Jest to dobry sposób na rozwiązanie dwóch problemów:
1. padaka fabrycznych "dziurawych" i miękkich tulejek
2. zbyt miękkie zawieszenie na nasze dziurawe drogi - Choć może to trochę dziwnie brzmi ale rozkołysane auto jest trudniejsze do opanowania, chodzi tu o bezpieczeństwo, komfort na drugim planie.
Auto zdecydowanie lepiej się słucha kierowcy, przestaje myszkować i jeździ jak po szynach. Polecam.
wymiary kolegi jedrka są prawidłowe!
właśnie jestem po montażu tulei forda i audi. Jest dużo lepiej! zobaczymy za 10 tys, tj 10 tygodni jak to wygląda.
widziałem ciekawszy patent ( stosowany w rajdach) - cały myk polega na wypełnieniu tulejki albo poduszki (tych pustych miejsc) klejem do szyb - takim zwykłym-czarnym. Cholerstwo jest wtedy sztywniejsze a klej pięknie się łączy z gumą. Bardziej ekstremalne było wypełnienie poxipolem - wadą jest przenoszenie drgań na nadwozie
Jestem właśnie świeżo po wymianie tulei na te od audi i forda.
Auto sprawuje się luksus, prowadzi się o niebo lepiej, jest troszkę twardsze ale nie aż tak żeby na dziurawej drodze tyłek bolał.
Cenowo też tragedii nie ma. Tuleje audi 2x28zl a od escorta 2x15zł. Co prawda toczenie miałem za browara bo kumpel ma tokarkę. Łącznie wyszło mnie 120zł razem z robocizną.
Tutaj jedno doradzę - jak macie jakąś rodzinę poza miastem to warto zaprzyjaźnić się z tamtejszym mechanikiem. Naprawy kosztują 3-4 razy taniej niż w mieście. Ja zapłaciłem 30zł za wymianę tulei na obu wahaczach
ja kupiłem wzmocnione /ted-gum/ tylko trzeba dopasować tulejki dystansowe
po wymianie samochód już nie pływa na drodze
Szykuje się do zmiany felg na sporo większe i opon o dużo niższym profilu. W związku z tym chcę zmienić tuleje wahaczy (obecnie zamontowane Bilsteina).
Stąd moje pytanie które brać? Poliuretan - 225 zł za komplet czy bawić się w te od A6 i Escorta (jakby ktoś mógł napisać jeszcze od której A6'tki i którego Escorta - byłbym wdzięczny)?
ja wsadziłem tuleje tedguma wzmocnione i mam swiety spokuj jest o wiele lepiej
Mógłby ktoś napisać, ile przejechał na tych ted-gumach i ile kosztują.
Na autokacik.pl jeden kolo pisze, że zrobił na tedgumach jak na razie 40 tys., a ile one kosztują to nie wiem.
cena tej mniejszej to jak dobrze pamiętam 25 zł a tej drugiej wzmocnionej 34 zł tu je maszhttp://www.tedgum.pl/...NUBIRA/EWP.html
[ Dodano: 2010-01-21, 07:28 ]
http://www.tedgum.pl/pl/k...NUBIRA/EWP.html
[ Dodano: 2010-01-21, 07:30 ]
sorki ty masz nubire 2 to to jest co innego
sorki ty masz nubire 2 to to jest co innego
Nadwozie i wnętrze są trochę inne, ale to nie ma nic do rzeczy.
wiem szybciej pisze niż dokładnie doczytam NUBIRA 2.0 a nie 2 generacji
[ Dodano: 2010-01-21, 17:40 ]
mam załozone te gumy i powiem ze te auto jak było nowe to tak sie drogi nie trzymało jak teraz mam pełne panowanie nad samochodem o wiele stabilniejsze w zakrętach przejechałem na nich ok 8 tysiaków i wsumie tylko w miescie po ostrych wybojach bo akurat tak mieszkam i jak narazie nie ma najmniejszego luzu i zużycia sprawdzałem u znajomego na solidnym szarpaku więc polecam a dodam że na wczesniejszych tulejach niby orginalne zrobiłem niespełna tysiąc wogule nie trzymały wahacza w osi jazda była koszmarem
Wahacze są takie same w I i w II, bez względu na pojemność silnika.
Wahacze są takie same w I i w II, bez względu na pojemność silnika.
Zgadza się :] a ja mam nubire I
Skoro te ted-gumy są takie dobre i w tak dobrej cenie, to je biorę:D Co prawda mógłbym przerobić te z audi i eskorta, bo mam w pracy tokarkę, ale i tak wyjdzie trochę drożej i nie mam starych tulejek... no i chyba wolę mieć jednak całe nówki
Mam tylko nadzieję, że nie będzie problemu z wahaczem, bo ostatnio jedna tueja trochę zbyt gładko weszła w wahacz i trzeba było ją złapać w kilku miejscach migomatem:)
myslałem ze wahacze są inne miedzy 1 a 2 zmiana nastąpiła w 2002 http://moto.allegro.pl/it..._gwarancji.html
Piszesz o nubirze III. To jest zupełnie inne auto.
cena tej mniejszej to jak dobrze pamiętam 25 zł a tej drugiej wzmocnionej 34 zł tu je maszhttp://www.tedgum.pl/...NUBIRA/EWP.html
[ Dodano: 2010-01-21, 07:28 ]
http://www.tedgum.pl/pl/k...NUBIRA/EWP.html
[ Dodano: 2010-01-21, 07:30 ]
sorki ty masz nubire 2 to to jest co innego
http://www.allegro.pl/ite...go_dolnego.html
podbijam.
Spodziewam sie wymiany tulej.. co powiecie mi o tych poliuretanowych tulejach? Nawi mozesz cos o nich napisac?
pozdro
podbijam.
Spodziewam sie wymiany tulej.. co powiecie mi o tych poliuretanowych tulejach? Nawi mozesz cos o nich napisac?
pozdro
Na razie jeszcze nic. Zrobiłem na nich ok. 3-4 tysiące.
Witam. Niestety ale muszę znowu poruszyć temat tulei wahacza w naszych nubarach.
1. Co sądzicie o tulejach firmy Kager?
2. Czy w Warszawie można gdzieś dostać tuleje wzmocnione Tedgum. Wiem że pojawiły się na allegro ale w poniedziałek juz jestem umówiony na wymiane i raczej nie dojdą do tego czasu.
3. Zastanawiam się czy nie lepiej było by wymienić całe wahacze co sądzicie o tych http://www.allegro.pl/ite...wahacz_kpl.html ? Czy nie są trochę za tanie?
Pozdrawiam
No i przyszła u mnie pora na tulejki ... Poczytalem i będę decydował sie na TEDgumy, tylko mam do was pytanie. Ostatnio jak mechanior wymienial mi tuleje to weszly one w te otwory dosc luzno, i połapał je spawami (po 4 punkty na każdej) - a te TEDgumy są całe gumowe dookoła więc nie bedzie możliwości ich 'przyłapania' - czy jest jakis inny sposób ? Macie jakies pomysły jak można to rozwiązać ? Oby nie trzeba było całych wahaczy nowych ...
Skoro przylapal spawami to tylko wymiana wachacza, albo nowy albo na szrocie, ja na szrocie kupilem za 70 zl wachacz.
A tak nawiasem mowiac czy gdzies w warszawie albo okolicach robil ktos przetaczanie wraz z wymiana tulei?
Witam! Mam takie pytanie. Czy do tylnej tulei tedgumu, też montujemy te metalowe tulejki?
Witam
Ponawiam pytanie odnośnie tulejek dystansowych do wzmocnionej tulei tylnej Tedgum (zwykła tuleja ma wewnętrzną średnicę fi16, a wzmocniona śr. wew. fi15), czy trzeba rozwiercać na wymiar fi 16, czy montować bez tulejek dystansowych (sworzeń ma fi14)
nic nie trza robić nie dajemy tulejek ja jezdze na tedgomach wzmocnionych i wkącu mam swiety spokuj z wahaczami ja je polecam
Czy nie będzie dużego luzu, jeśli wkręcimy sworzeń bez tulejek dystansowych.
nie ma zadnego luzu wszystko gra
Tuleje Tedgum założone bez żadnych dystansów i rozwiercania. Zobaczymy jak długo wytrzymają? Wszystkim dziękuję za rady.
Pozdrawiam
Czy ktoś z Wawy może pomóc radą gdzie zrobić taką przeróbkę w rozsądnej cenie.
P.S.
Czy tuleje febi o nr 28695 i 28696 nie będą odpowiednie są w końcu przeznaczone do DU nubiry i pasują bez kombinowania? Czy do audi i forda są mocniejsze i trwalsze?
Czy ktoś z Wawy może pomóc radą gdzie zrobić taką przeróbkę w rozsądnej cenie.
P.S.
Czy tuleje febi o nr 28695 i 28696 nie będą odpowiednie są w końcu przeznaczone do DU nubiry i pasują bez kombinowania? Czy do audi i forda są mocniejsze i trwalsze?
Zmasakrowałem tuleje Febi Bilstein po 12 tysiącach. Nie warto ich zakładać.
nic nie trza robić nie dajemy tulejek ja jezdze na tedgomach wzmocnionych i wkącu mam swiety spokuj z wahaczami ja je polecam
Świenty spokuj to jeszcze nic konkretnego. Lepej napisz, ile km na nich zrobiłeś. Też się poważnie zastanawiam nad tedgumami, ale zdania są za bardzo podzielone i potrzebuję więcej głosów "za", żeby się przekonać.
Zmasakrowałem tuleje Febi Bilstein po 12 tysiącach. Nie warto ich zakładać .
.
Czy padły tak szybko te do dedykowane do nubiry czy po przeróbce febi od audi i forda o której mowa w I poście?
Dedykowane Febi do Nubiry.
Ja to nie wiem nad czym tu się zastanawiać.
Tedgumy, Audi/Ford czy poliuretan są zdecydowanie lepsze od oryginałów.
Różnica w cenie w zakupie tulei Audi/Ford w stosunku do oryginałów jest znikoma.
Czyli nie warto robić przeróbek z pelnych do audi i forda febi?
Słyszałem o lemforder czy to dobre tulje?
Panowie, odrazu musze zaznaczyc, ze raczej kiepski ze mnie mechanik, wiec sorry jesli zadaje glupie pytania
Po pierwsze to nie mam Nubiry, a Lanosa, czy istnieje taki sposob poprawy wlasciwosci jezdnych, ale wlasnie do Lanosa ? No i jak to jest z tymi tulejami, to jedyne co wymieniacie i odrazu auto lepiej sie prowadzi, nic nie trzeba robic z amortyzatorami i innymi czesciami w zawieszeniu ?
w lanosie i pokrewnych czyli espero i nexii oraz kadecie
masz tuleje gumowe pełne
mozesz je co najwyzej wymienic na poliuretanowe
oczywiscie wymiana amortyzatorów czy sprezyn i amortyzatorów na sztywniejsze takze przynosi poprawe własnosci jezdnych
podsterownosc znaczaco zmniejsza tylna belka z vectry-jest masywniejsza i ma rozsadniejszy stabilizator
celowo piszze z vectry a nie astry gsi bo ta z vectry jest bardziej dostepna i moim zdaniem lepsza
co do przodu słaby punkt to stabilizator-jest zdecydowanie za miekki
duzo z tym nie podziałasz ale mozesz zastosowac takze tuleje i poduszki poliuretanowe
A czy w nubirze oprocz sprezyn od kombi tez mozna cos zmienic aby byla sztywniejsza i taka bardziej pewna jak np vectra?
Słyszałem o lemforder czy to dobre tulje?
Podobno najlepsze, ale nie robią do daewoo.
ale sprawdzałem robią do audi i forda jak komuś potrzeba mam ich numery katalogowe, cena ok 100 za kpl( 4szt). Może być warte zachodu.
Przerobione na gotowo kosztują 200 zł. Gość, co to robi, pisze, że wszystkie są do audi 100, a ile w tym prawdy...
Z tego co ja patrzyłem do tuleje nadają się do przeróbki z A6 pierwszej generacji i Escorta Mk7
na tedgumach wzmocnionych zrobiłem jak narazie ok 20.000 km i to nie żadko w cieszkim terenie że zawieszenie dostaje w du... i dalej jest wszystko ok a poza tym na tych tulejach autko prowadzi sie o wiele lepiej. Nie tak jak na orginałach wiec je polecam bo juz mnie znudziło wymieniać tuleje co 10.000 km ate ostatnie wytrzymały ok 1500 km
Chciałbym dodac swoje trzy grosze n/t tulei .
Przejechałem juz około 80 tys na wzmocnionych tulejach ( przerobka Audi ) i jest ok.Auto jest sztywniejsze , pewniejsze w prowadzeniu i nie lata po drodze z lewa w prawo szczegolnie na koleinach.
Zakupiłem tuleje gotowe cena 200 zł/komplet z ogłoszenia Allegro.
NIE RADZE kupowac tzw. KOMPLETOW wachaczy z tulejami a przynajmniej uwazac na takie zakupy !! Przerabiałem ten temat , po załozeniu nie mogłem przejechac 100 km a najwieksza bezpieczna predkosc to 60km/godz . Nuba latała po drodze jak smrod po gaciach a nowe fabryczne rzekomo tuleje przeginałem jednym palcem. Pewnie naraze sie czesci posiadaczy Nubiry ale... nawet po załozeniu nowych , przerabianych tulei , wymianie całego ( !!!) zwieszenia typu amory itp ( eksperymentowałem osobiscie ) auto ma tendencje do - łazenia - na koleinach i z tego co przez tych pare lat uzytkowania sie dowiedziałem - nie da sie w/w zjawiska wyeliminowac całkowicie. Zawieszenie pomimo nawet całkiem niezłego komfortu niestety nie jest mocna strona auta i bez radykalnych krokow czyli przerobce problem mniejszy czy wiekszy pozostanie. Pewnie nie miało by to znaczenia gdyby drogi były takie jakie powinny byc ale to juz inna bajka.
Pozdrawiam