Graczem będąc…
Nowy temat:
Witam Wszystkich!
Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika (najczê¶ciej rano)!
Zazwyczaj jest tak: przekrêcam kluczyk, kontrolki siê zapalaj±, przekrêcam dalej - brak rozruchu (nie krêci), cofam kluczyk przekrêcam jeszcze raz i rozrusznik od razu krêci ale brak zap³onu, krêcê, krêcê za którym¶ razem co¶ ³apie prubuje odpaliæ, ga¶nie i w koñcu zapala!
Nie ma problemu z ponownym rozruchem, jak samochodzik nie stoi zbyt d³ugo odpala b³yskawicznie!
Jak ju¿ odpali to jest wszystko w porz±dku.
Nie ma znaczenia czy odpalam z benzyny czy z gazu, próbowa³êm rano z gazu i te¿ problemy!
Akumulator nowy: NorAuto (Varta), 12V, 55Ah, 540A (pomiar rano przed prób± zap³onu: 12,53 V).
Wymieni³em niedawno ok 1000 km temu bo pad³y: cewkê aparatu, palec i kopu³kê!
Wcze¶niej ze 3 miesi±ce temu wymieni³em automat (elektromagnes) rozrusznika.
Kable silikonowe i ¶wiece NGK maj± przebieg 11000 km (wymiana czerwiec 2006)!
Aktualnie ponad pó³ baku benzyny (Verva 98 + trochê VPower 99)!
Jaka mo¿e byæ przyczyna!
POMOCY
STARY TEMAT:
Witam!
Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika!
Jak odpalê to nie mogê ruszyæ, strasznie szarpie, muszê ruszaæ bardzo gazuj±c, bo ga¶nie, nierówno pracuje!
Problem ustêpuje gry samochodzik siê nagrzeje.
Zawsze odpalam z benzyny, po za tym jaki¶ czas je¿d¿ê tylko na benzynie, bo chcia³em j± wypaliæ przed mrozami ¿eby nalaæ Orlenowskiej Vervy!
Akumulator jest nowy: NorAuto (Varta), 12V, 55Ah, 540A
Wymieni³em niedawno ok 450 km temu bo pad³y: cewkê aparatu, palec i kopu³kê!
Kable silikonowe i ¶wiece NGK maj± przebieg 9500 km!
Nie wiem jak teraz siê zachowuje siê na gazie bo jak mówi³em chce wypaliæ co mam ¿eby nalaæ co¶ dobrego na zimkê!
Mo¿e to wina benzyny, bo mam ju¿ jej na dnie, mo¿e ¶mieci zosta³y, woda!
Mo¿e kapnê trochê spirytu ¿eby zwi±zaæ H2O?!
Co to mo¿e byæ?
Bo do tej pory samochodzik sprawuje siê idealnie!
PZDR
To co piszesz z tytu³u na post wynika z Kabli i ¶wiec zap³onowych, nie wazne ze maj± 9500 km, mi pad³y kable wn i swiece po przejechaniu 6000 km, wina by³a moja bo szybko jezdzi³em duzo wyprzedza³em i gazowa³em do czerwonego, albo zap³on u Ciebie trzeba wyregulowac po prostu!
Sprawd¼ kable WN, mo¿e który¶ Ci siê poluzowa³ lub spad³ ze ¶wiecy ;-)
... bo szybko jezdzi³em duzo wyprzedza³em i gazowa³em do czerwonego... Wiesz co? gdyby od tego zalezalo tempo zuzycia kabli , to w moim 1.5 wymienialbym je chyba co 500 km
Nie wiem, ale:
Wczoraj wla³em ³yk spirytu do baku i dzi¶ rano bez problemu mi odpali³ i nie szarpa³!
Sam ju¿ nie wiem!
Kable nie pospada³y!
PZDR
sprawdz kable wn bo ja tak mialem. wymienilem je i chodzi bez zarzutu. a zeby pozbyc sie wody to do baku wlej pol butelki denaturatu a potem jak zatankujesz to reszte ;-) mi to pomoglo nie raz :mrgreen:
Sprawd¼ kable i ¶wiece jest jjeszcze mo¶liwo¶æ ¿e jest co¶ nie tak w kopó³ce styki mog± byæ za¶niedzia³e
Jest to mój 777 post
Wiesz co? gdyby od tego zalezalo tempo zuzycia kabli , to w moim 1.5 wymienialbym je chyba co 500 km MOe masz wytrzyma³e oryginalne a ja mialem zwykle za 38 ZL
Wlanie spirytusu, trochê pomog³o, nie szarpa³, nie gas³, ale odpaliæ nie chcia³, w koñcu siê uda³o!
Wla³em w³a¶nie Vervy pod korek, zobaczymy jak odpali gdy bêdê wychodzi³ z pracy za 8 h!
PZDR
Samochodzik chodzi OK, nie szarpie, nie ga¶nie, ale problemy z odpaleniem rano ma nadal, dzis za 3 razem zaskoczy³!
Akumulator nowy
Kable i ¶wiece nie s±dze ¿eby siê zu¿y³y bo nie ma innych objawów
Mo¿e to wina ostatniej roboty - wymiany cewki i palca w aparacie?!?!
Co to mo¿e byæ??????????????????
Podobno mog± byæ 2 przyczyny:
1. Jak wymieni³em akumulator to nie da³em komputerowi siê nauczyæ ssania, obrotów ...
Odepnê akum i za³±cze i dam silnikowi spokojnie pochodziæ do rozgrzania
2. Pad³ czujnik temp (silnika) i samochód rano odpala np tak jakby silnik by³ ciep³y
Co Wy na to??
Witam! Ma³em dwa razy podobny problem t.zn. du¿e k³opoty z odpaleniem zimnego silnika a potem z jazd± ("skokami" naprzód). Logiczny wydaje siê powód 2 czyli padaj±cy czujnik temperatury silnika. Spróbujê wymieniæ ów czujnik, a o efektach napiszê niezw³ocznie. Pozdrawiam.
Zrobione!
Jak wymienia³em akumulator to nie da³em siê komputerkowi pouczyæ!
Odpi±³em AKUM (reset kompa), pod³±czy³em ponownie, uruchomi³em zimny silnik bez problemu, i da³em mu siê rozgrzaæ bez gazu ¿eby siê pouczy³, jak siê rozgrza³ do prawid³owej pracy wy³±czy³êm, odczeka³em i ponowi³em teraz ju¿ trochê gazuj±c!
USTERKA UST¡PI£A
Dziêki
PZDR
Witam!
Drogi Bourne_Nexus:
Zgodnie z regulaminem:
(...) 9. Nie wznawiamy starych , dawno zakoñczonych tematów , nie wnosz±c nic nowego (interesuj±cego) do tematu . (...)
Sprawa dotyczy³a podobnej ale zupe³nie innej usterki która zosta³a usuniêta.
Mimo wszystko sorrki!
Nic to trudno, ponawiam pro¶bê o pomoc:
"
Witam Wszystkich!
Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika (najczê¶ciej rano)!
Zazwyczaj jest tak: przekrêcam kluczyk, kontrolki siê zapalaj±, przekrêcam dalej - brak rozruchu (nie krêci), cofam kluczyk przekrêcam jeszcze raz i rozrusznik od razu krêci ale brak zap³onu, krêcê, krêcê za którym¶ razem co¶ ³apie prubuje odpaliæ, ga¶nie i w koñcu zapala!
Nie ma problemu z ponownym rozruchem, jak samochodzik nie stoi zbyt d³ugo odpala b³yskawicznie!
Jak ju¿ odpali to jest wszystko w porz±dku.
Nie ma znaczenia czy odpalam z benzyny czy z gazu, próbowa³êm rano z gazu i te¿ problemy!
Akumulator nowy: NorAuto (Varta), 12V, 55Ah, 540A (pomiar rano przed prób± zap³onu: 12,53 V).
Wymieni³em niedawno ok 1000 km temu bo pad³y: cewkê aparatu, palec i kopu³kê!
Wcze¶niej ze 3 miesi±ce temu wymieni³em automat (elektromagnes) rozrusznika.
Kable silikonowe i ¶wiece NGK maj± przebieg 11000 km (wymiana czerwiec 2006)!
Aktualnie ponad pó³ baku benzyny (Verva 98 + trochê VPower 99)!
Jaka mo¿e byæ przyczyna!
POMOCY
"