Graczem będąc…

Witam !

Mam mo¿liwo¶æ zakupienia silnika z Nubiry I , takiego samego jak mam w Leganzie czyli 2.0 16V D-TEC.

Nubira i Leganza to konstrukcyjnie BARDZO podobne auta, czy ten silniczek podszed³by pod moj± Legiê :> ?

Pozdrawiam !


Je¿eli maj± te same oznaczenia to oczywi¶cie ¿e tak
A do nexii
I do Nexii i do Legii powinien pasowac


Oznaczenia :-) ?

Jestem ma³o obeznany w silnikach :-)
Gdzie s± te oznaczenia :-) ?

Pozdrawiam !
Na bloku
Gdzie s± te oznaczenia :-) ?

Oznaczenia silników Daewoo

Leganza 2.0i-16V (133 HP) Type AVA/AVF 69 mot. X20SED 06/97
Nubira 2.0i-16V (133 HP) Type AJA 35/48/69, AJF 35/48/69 mot. X20SED, Z20L 04/97

Pozdrawiam.
I do Nexii i do Legii powinien pasowac Tyle, ¿e do Nexii trzeba bêdzie rze¼bic z mocowaniami, a do do Legii wystarczy przykrêciæ orygina³y.
Powtarzam to co kiedys napisalem w poprzednim watku; T22SED i X20SED, czy tam T20SED prawdopodobnie wychodzily z dwoma rodzajami mocowan Wiec powinno dac sie znalezc
ziemniak, czyli X20SED bêdzie mia³ pasuj±ce mocowania do Nexii? Jak to poznaæ?
ziemniak, czyli X20SED bêdzie mia³ pasuj±ce mocowania do Nexii? Jak to poznaæ?
Sluchaj, 100% gwarancji Ci nie dam Ale.. jak szukalem dolu od 2.2 to wyczytalem na kilku forach zagramanicznych ze i 2.0 i 2.2 Daewoo zdarzalo sie z dwoma rodzajami mocowan. Ba! Nawet na jednym forum ktos pisal ze WSZYSTKIE bloki tych silnikow maja dwa rodzaje otworow Raz widzialem gdzies na niemieckim forum zdjecie Nessi z dolem od 2.2, niestety zdjecia mocowania nie bylo dosyc dobrego ;/
Jak rozpoznac? Najlepiej by bylo zobaczc na zywca jak to jest mocowane w obu autach O skrzynie raczej bym sie nie martwil, bo z tego co pamietam pasuje na 99% ;)Albo ewentualnie pojechac na szrota jakiegos i popatrzec jak wyglada 1.5 a jak 2.0/2.2.
Co do daewooowskich silnikow, to 2.0 i 2.2 maja prawie identyczne bloki ( podobnie jak w Oplu ).

[ Dodano: 2007-09-20, 10:25 ]
aha, zapomnialem dodac
Idzmy dalej; skoro w Nubirze byl silnik A16DM ( 1.6 ), ten sam co byl w Lanosie Wiec nubira powinna miec takie same mocowania jak lanos Wiec to samo co pasuje do lanosa, to i pasuje do nubiry A skoro do nexii pasuje to co do lanosa, to pasuje tez to samo co bylo w nubirze mam nadzieje ze nie zamotalem za bardzo
Co za roznica I tak przy swapie trzeba kombinowac z mocowaniami a najlepiej zrobic wlasne - lepsze.
Roznica jest diametralna Gdy robisz swapa na silnik opla to tylko lape zmieniasz i juz A jakby mocowanie bylo wogole inne to trzeba robic rzezbe typu spawanie itd a jak wiadomo spawy sa mniej trwale od fabryki
Dziêki ziemniak. Nie wiedzia³em, ¿e Lanos i Nexia maj± wymienne mocowania (albo silniki jak spojrzej odwrotnie ), bo twój tok my¶lenia mi siê bardzo podoba.
Tak powinno byc, skoro do Laniego i do Nexii XE wchodzi bez wiekszego bolu
No dobra, to teraz pogadajmy o bólach:
- razem z X20SED trzeba prze³o¿yæ kompa, tak? (no pewnie, ¿e tak, to chyba nie to co dwólitrówka z Espero, gdzie chyba kompy s± te same ) - co wtedy z immobilizerem? zostawiamy stary i podpinamy do nowego kompa?
- pozostaje dopasowanie/dorobienie przewodów ch³odz±cych, paliwowych i podci¶nienia (duzo d³ubania ale problemów nie powinno byæ
- trochê siê boje o pó³o¶ki, moje z 8v moga nie wytrzymaæ 2x wiêkszego momentu.
- co¶ jeszcze? zmienia³e¶ silnik to pewnie co¶ podpowiesz.
trzeba prze³o¿yæ kompa, tak?
Napewno z cala wiazka elektryczna Nie wykluczone ze trzeba bedzie ozenic dwie wtyczki No chyba ze w Nubie / Leganzie tez jest kwadratowa wtyczka od wiazki ECU Tego nie wiem bop nigdy takiej wiazki w rece nie mialem
co wtedy z immobilizerem
Jezeli w nowym kompie nie ma immo to niczym sie nie martwisz Ale pewnie jest - uderz do witka (SIMa) on ostatnio meczyl ten problem. Napewno da sie jakos przeprogramowac ECU zeby immo nie wykrywal jak cos
pozostaje dopasowanie/dorobienie przewodów ch³odz±cych, paliwowych i podci¶nienia (duzo d³ubania ale problemów nie powinno byæ
To akurat mysle ze najmniejsze miki bedzie
trochê siê boje o pó³o¶ki, moje z 8v moga nie wytrzymaæ 2x wiêkszego momentu.
Ja mam caly czas seryjne poloski WIec raczej o to bym sie nie martwil
co¶ jeszcze? zmienia³e¶ silnik to pewnie co¶ podpowiesz
Hmmm... ogolnie to potrzebujesz silnuika z tzw osprzetem, wiazke, kompa .... i to chyba tyle
Jezeli znasz angielski to polecam przejrzenie strony www.daewootech.com
Aha, napewno bedziesz potrzebowal lape silnika No i poduszke
Co do reszty ... niestety wyjdzie w praniu
Jezeli w nowym kompie nie ma immo to niczym sie nie martwisz Kiedy ja chce mieæ immo. Najlepiej, ¿eby nowy komp dogada³ siê z immo i po k³opocie.
Ja mam caly czas seryjne poloski Wytrzyma³e te Nexie robili.

A co z prêdko¶ciomierzem? Wszystkie skrzynie mia³y zgodne wyj¶cia? (przy³±czenie i obroty linki)

To ¿e silnik z osprzêtem to dla mnie oczywiste, jedynie mam w±tpliwo¶ci jak to podpi±æ do resztyauta.
Wszystkie skrzynie mia³y zgodne wyj¶cia? (przy³±czenie i obroty linki)
A po co chcesz zmieniac skrzynie?
Kiedy ja chce mieæ immo. Najlepiej, ¿eby nowy komp dogada³ siê z immo i po k³opocie.
Zagadaj z witkiem na ten temat, (sim) powinien Ci pomoc
A po co chcesz zmieniac skrzynie? Bo moja wydaje dziwne d¼wiêki a poza tym s± takie same prze³o¿enia w Nexii 1.5 8v i Nubirze czy Espero?
W Nexii 1.5 sa takie same przelozenia jak w Nubie i Espero? No chyba nie w Nubi 2.0
Kup od Bradleya, ma za 200PLN skrzynie Poza tym ile ta Twoja skrzynia ma przebiegu? :p
Skrzynia ma 180k km, ale jak mówie wydaje dziwne odg³osy...
Zamiast kupowaæ skrzynie wole kupiæ skrzynie z silnikiem. Nawet je¶li mia³by to byæ 2.0 8v z Espero, bo z tym chyba rze¼ba bêdzie minimalna.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •