Graczem będąc…
Witam.Od wczoraj mam problem z moim Tikaczem.Po odpaleniu wchodzi od razu na bardzo wysokie obroty(znacznie wy¿sze ni¿ na ssaniu),i bardzo wyje.Takie mam wra¿enie jak by ca³y czas by³ wci¶niêty peda³ gazu bo w trakcie jazdy mo¿na zdj±c nogê z peda³u a Tikacz i tak siê rozpêdza.Po przejechaniu 4 kilometrów silnik jest tak gor±cy ¿e w³±cza siê wentylator.Po wy³±czeniu silnika i wyjêciu kluczyka ze stacyjki autkiem jeszcze przez kilkanascie sekund rzuca.Nie chce zgasn±æ.Nie mam zielonego pojêcia co mu jest.Je¿eli kto¶ mia³ podobny problem lub wie jak to naprawiæ proszê o pomoc.Pozdrawiam
zobacz linkê o gazu czy siê nie przycina i nie odbija do koñca i ca³y czas jest na wysokich obrotach lub termoelement uszkodzony.
Witam.Linkê od gazu sprawdzi³em jest OK.Co do tego termoelementu to nie wiem jak to wyglada i gdzie to jest umiejscowione.Mo¿e jaka¶ wskazówka. Czy to siê naprawia czy wymienia.
ten termo elemet nie jest rozbieralny jego sie wymienia http://moto.allegro.pl/it...lne_obroty.html
1-elektromagnetyczny zawór odcinaj±cy,zadanie ma zamkn±æ paliwo po wy³±czeniu zap³onu ma wten sposób szybko zatrzymaæ silnik i usun±æ samozap³on,samozap³ony polegaj± na nieprzerwanej pracy silnika,jak jest wy³±czony zap³on,spalanie jest wtedy wywo³ane po przez rozgrzany zaworen nagarem lub po przez koñcówkê ¶wiecy.
2-urz±dzenie rozruchowe czyli przepustnica rozruchowa sterowana automatycznie przez silownik pneumatyczny oraz elemet woskowy,przymkniêcie przepustnicy rozruchowej gdy silnik jest w³±czany odcina dop³yw powietrza do przelotu z ga¿nika,wtedy powstaje w gardzieli du¿e podci¶nienie gdzie wp³ywa paliwo z rozpylacza,element woskowy przymyka pzrpustnicê rozruchow±.kiedy ruszamu autem z nie rozgrzanym silnikiem dzwignia steruj±ca po³±czona z przepustnic± g³ówn± otwiera przepustnicê rozruchow± zmniejsza to podawanie zbyt bogatej mieszanki.
fota pomocnicza
OK.Spróbuje wymienic ten termo element.
zapytaj sie kolegi Ziemniaka on robi wyprzeda¿e czy nie taniej by by³o ca³y gaznik wymieniæ acha i jeszcze jedno jak masz mo¿liwo¶æ sci±gnij sobiê ksi±¿ke do Tico w PDF przydaje siê.
a mo¿e to zaworek PCV, u mnie jak pad³ zaworek to bardzo wysokie obroty by³y
jak by by³ zaworek PCV to by gas³ bez problemu a tu jest ma³y problem
Witam.Czy dobrze my¶le ¿e ten elektrozawór znajduje siê z ty³u ga¿nika i wymiana jego wi±¿e siê i tak z demonta¿em ga¿nika.Bo jak tak to lepiej wymieniæ chyba faktycznie ca³y.
raczej tak ale bez wykrêcania ga¿nika powinno siê wyj±æ wystarczy zdj±æ obudowê od filtra powietrza i dostêp jest.
Witam.Autko ju¿ sprawne.Co prawda wyl±dowa³o jednak u mechanika.Próbowa³em odkrêciæ ten zawór elektromagnetyczny ale mi siê nie uda³o.Znajomy poleci³ mi fachowca,pojecha³em i za 80 z³ naprawi³ samochód.Jako g³ówn± przyczynê poda³ pêkniêt± ch³odnice i zbyt niski poziom p³ynu przez co nie by³o obiegu a co za tym idzie nie wy³±cza³o siê ssanie.Wyczy¶ci³ wszystki przewody i podregulowa³ zap³on oraz zmniejszy³ obroty na ssaniu i ustwi³ inn± mieszanke.Tyle mi powiedzia³, bynajmniej autko chodzi chyba nawet lepiej ni¿ przed t± awari±.Teraz pozosta³o mi tylko zakupiæ now± ch³odnice i wymieniæ j±.Pozdrawiam.
tu jest nie do koñca prawda skoro p³ynu nie by³o to silnik siê nagrzewa³ i temperatura ros³a i ssanie sie powinno wy³aczyc szybciej
Te¿ mi siê co¶ to wydaje naci±gane.No cóz tajemnic zawodu widocznie siê nie ujawnia wszystkim.Pewne jest tylko ¿e autko jest sprawne.Pozdrawiam i dziêkuje za pomoc.
Albertdz nie masz racji. Bo czujnik bimetalowy od ssania nagrzewa siê od obiegu wody. Jak jej by³o za ma³o nie dociera³a do bimetalu, nie ogrzewa³a go no i reszta jest oczywista. Pozdrawiam.
Albertdz nie masz racji. Bo czujnik bimetalowy od ssania nagrzewa siê od obiegu wody. Jak jej by³o za ma³o nie dociera³a do bimetalu, nie ogrzewa³a go no i reszta jest oczywista.po pierwsze temp ro¶nie a po drugie sinik ³apie temp. otwiera siê termostat i idzie obieg du¿y gdzie jest nadci¶nienie i wchodzi w blok i na ga¿nik to co jest w ch³odnicy i zbiorniczku wyrównawczym.temperature idzie zobaczyc jak ro¶nie.
Kolego.
Sprawd¼ dok³adnie linkê gazu.
U mnie te¿ wygl±da³a na dobr±, a okaza³a siê za bardzo naci±gniêta.