Graczem bÄdÄ câŚ
Nowe bębny nie mają szpilek.
Czy to znaczy, że należy dokupić takowe i je wbić w bęben?
Ktoś już wymieniał bębny w Tico?
Już wiem.
Należy dokupić szpilki i wbić je młoteczkiem w bęben.

Już wiem.
Należy dokupić szpilki i wbić je młoteczkiem w bęben.
Albo wybić szpilki ze starego bębna i wbić do nowego.
Albo wybić szpilki ze starego bębna i wbić do nowego.
Tylko, czy po wybiciu będą się nadawały?
Czy nie stracą parametrów na obwodzie radełkowym?
kolego jak nowe to weż wszystko nowe czy uda je sie wybic to ciężko powiedzieć ale ja bym sie nie bawił ze starymi bo wiecej czasu tobie to zajmie niz nabić nowe
Moje szpilki po wybiciu jak najbardziej sie nadawały. W nowe bebny weszły z oporem.
Jak ciasno siedzą łożyska w bębnie?
Łatwo je się wyciąga?
I jeszcze jedno.
Czym zabezpieczyć nowe bębny przed korodowaniem?
Jak ciasno siedzą łożyska w bębnie?
Łatwo je się wyciąga?
Łożyska w bębnie siedzą bardzo ciasno. Wyciągnąć ciężko . Kilka uderzeń porządnym młotkiem i wyjdą. Ja łożysk nie oszczędzałem bo wymieniałem i łożyska i bebny a potrzebowałem tylko te tulejki dystansowe.
Zabawy jest z wbiciem nowych łożysk, trzeba delikatnie żeby ich szlak nie trafił.
I jeszcze jedno.
Czym zabezpieczyć nowe bębny przed korodowaniem?
Ja "hemorojdem" w sprayu malowałem ale conajmniej dwie warstwy trzeba dać. Dwie warstwy zwykłego sprayu też powinny załatwić sprawe.
Jak ciasno siedzą łożyska w bębnie?
Łatwo je się wyciąga?
Łożyska schodzą bez większych problemów. Zależy od wprawy i czym chcesz je wybić. Mi za drugim razem wymiana łożyska ( tylko jednego z dwóch) z jednej strony ze wszystkim od odkręcenia śruby łożyska, wymiany łożyska i do wyregulowania luzu nie zajęła nawet godziny. Żeby było lepiej wybijać łożysko lepiej zamiast odkręcać 4 śruby i ściągać koło, po prostu zdjąć osłonkę śruby łożyska odkręcić tylko śrubę na czopie i ściągnąć bęben razem z felgą. ( wtedy bęben przy wybijaniu Ci nie ucieka ).
A do wybijania używałem młotka 1 kg ( młotek 0,5 kg to zabawa ) i śrubokręta z metalowym trzonkiem. Plus klucz jak pamiętam 32 do regulacji lożyska.
Natomiast wbijanie łożysk idzie także lekko. Tylko najlepiej nie stukać po obwodzie bezpośrednio młotkiem, tylko np. przez coś innego np drugi młotek położyć bokiem na pierścieniu łożyska i stukać drugim młotkiem delikatnie. Na koniec jak się zagłębi w bebnie to dobić łożyska przy pomocy śrubokręta po obwodzie, tak żeby nie zarysować bieżni łożyska.
Co do bębnów to ja ich osobiście bym nie malował, bo to utrudnia oddawanie ciepła. A zanim one znów skorodują to albo się Tico/Matiz rozpadnie, albo trzeba będzie owe bębny założyć nowe, gdyż się zużyją ponownie. Ale to tylko moje osobiste stwierdzenie.
PS Przy regulacji łożyska polecam zostawić minimalny ledwo wyczuwalny luz. Zrobilem kilka tysięcy kilometrów i nic. Te rady w książkach na temat regulacji luzu to bajki. Lecz w książce do Tico też zalecają luz
Powoli przymierzam się do wymiany tylnego układu jezdnego.
Na razie kupiłem dwa bębny.
Za jakiś czas kupie łożyska (znalazłem komplet z nakrętką i simeringiem), szpilki i rozpierak hamulca, (chyba tak to się nazywa).
Jak wszystko skompletuje, to do roboty.
rozpierak hamulca, (chyba tak to się nazywa).
Rozpierak szczęk hamulcowych
Powoli przymierzam się do wymiany tylnego układu jezdnego.
Na razie kupiłem dwa bębny.
Za jakiś czas kupie łożyska (znalazłem komplet z nakrętką i simeringiem), szpilki i rozpierak hamulca, (chyba tak to się nazywa).
Jak wszystko skompletuje, to do roboty.
W Jadarauto są komplety po 28 pln( w tym 2 łożyska słowackie ZKL, simering plus zawleczka ). Jeśli w tylu nie były wymieniane szczęki hamulcowe to pewnie będą do wymiany lub meterial cierny się często odkleja od szczęk ( po 22 pln zamienniki na cały tył ). A co do ropieraka szczęk hamucowych to on pełni także funkcję samoregulatora, wiec jeśli jest zardzewiały i nakrętka na nim się lekko nie obraca, to najlepiej to wymienić.
W Jadarauto są komplety po 28 pln Przejrzałem ceny i sa do przyjęcia.
Ale przy okazji rzuciła mi się w oczy cena łożyska:
6. HYUNDAI ACCENT; LANTRA - ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA TYŁ 125,00 zł
Tylko się przesiadać na Hyundai-a.
W Jadarauto są komplety po 28 pln Przejrzałem ceny i sa do przyjęcia.
Ale przy okazji rzuciła mi się w oczy cena łożyska:
6. HYUNDAI ACCENT; LANTRA - ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA TYŁ 125,00 zł
Tylko się przesiadać na Hyundai-a.
Łożyska do Matiza/Tico na tył firmy SKF też kosztują 100 pln.
Ja zawsze szukam polskich FŁT jeśli są dostępne ( należą do grupy najtańszych i są super jakości, takiej samej jak te zachodnie ).
To, które ja chcę kupić jest firmy - MAR.
Nie znam jakości. W praniu się okaże, co są warte.

Podłączę się pod temat, bo też mam do zrobienia hamulce w swoim Tico:
czy takie: http://www.allegro.pl/ite..._fabr_nowe.html
bębny zameto będą dobre?
Podłączę się pod temat, bo też mam do zrobienia hamulce w swoim Tico: czy takie: http://www.allegro.pl/ite..._fabr_nowe.html
bębny zameto będą dobre?
Pewnie, ja na takie własnie zmieniałem.
...bębny zameto będą dobre?
Takie kupiłem i czekają na premierę.
Czy kupowaliście może w komplecie z szczękami?
Na pytanie o firmę szczęk dostałem odpowiedź:Szczęki koreańskie GM.
Czy to będą dobre szczęki, czy niewiele warte i innych trzeba poszukać?
Ja kupowałem osobno szczęki i bębny, ale pamiętam że sprzedawca miał szczęki kilku producentów i jednego zdecydowanie mi odradził, niestety już nie pamietam jaka to była firma bo już troche czasu upłyneło.
Myśle że koreńskie GM będą dobre.
Ważna rzecz.
Często można znaleźć w sklepie łożyska na tylną oś łącznie z simeringiem.
Niestety, na tylnej osi w Tico nie ma simeringa.
Niestety, na tylnej osi w Tico nie ma simeringa.
"Oczywista oczywistość"
ja mam na tyle z jednej strony łożyska firmy MAR od jesieni jest ok. Jak się rusza bębny to obowiązkowo nowe szpilki i łożyska bo nie wytrzymają one ponownego montażu. Ja mam na tyle szczęki firmy Fomar jakiś różnic nie widzę między tymi koreańskim a fomarem.
"Oczywista oczywistość"
Nie do końca.
Pan i Pani w moim sklepie ma w sprzedaży komplet łożysk łącznie z uszczelniaczem.
Na pytanie w co mam go włożyć, oboje rozkładają ręce i ze zdziwieniem odpowiadają
- w bęben.
No comment.
jak chcesz to mogę Ci wysłać manuala jak się wymienia łożysko w matizie. Podobne rozwiązania. Tylko podaj maila
Pan i Pani w moim sklepie ma w sprzedaży komplet łożysk łącznie z uszczelniaczem.
Na pytanie w co mam go włożyć, oboje rozkładają ręce i ze zdziwieniem odpowiadają
- w bęben.
Podobną sytuacje miałem jak chciałem kupić rozpieraki szczęk hamulcowych. W jednym sklepie gosciu daje mi rozpieraki to Tico o wiele za duze i jeszcze mi mówi że ja sie nie znam, ale gościa skompromitowałem przy innych z obsługi i klientach bo w kieszeni miałem stary rozpierak. Kopara mu opadła.
Jak się rusza bębny to obowiązkowo nowe szpilki i łożyska bo nie wytrzymają one ponownego montażu.
Bez problemów i ryzyka przekłada się stare szpilki do nowych bębnów (o ile oczywiście gwinty mają w porządku). Nie trzeba dużej siły do wciśnięcia moletki szpilki w otwór bębna.
tylko jest kwestia żeby wymontowaćszpilki z bębna to trzeba je wybić od strony gwintu i można uszkodzić gwint. No ale wszystko zależy od wprawy jak ktoś umie to nie ma sprawy ale gdy robią to osoby zielone lepiej kupić nowe szpilki.
Szpilki wybijamy oczywiście przez miękki metal (np. aluminium), drewno itp. One naprawdę nie siedzą mocno- jedno zdecydowane uderzenie i szpilka nasza.