Graczem bÄdÄ câŚ
Witam serdecznie!
Posiadam od niedawna Tico, który na instalkę LPG. Wszystko chodzi w nim cacy, ale na LPG dusi się, brak mu mocy i słabo przyspiesza (na benzynie jest OK). Postanowiłem zajrzeć pod maskę i ku mojemu zdziwieniu brakuje jakiejść części pod maską. Nie wiem co to jest, ale jak dmuchnąłem w miejsce wlotu do filtra powietrza (oznaczyłem strzałką na górze fotografii) wyruwnują się obroty. Proszę napiszcie co to jest za część (gumowy wąż z jakąś puszką), której brakuje pod maską, oraz czy jest to odpowiedzialne za dławienie i słabą moc na lpg.
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

rurka aluminiowa powinna tam być
czesc brakujacej rury to po prostu kawałek gumowego weża który pobiera cieple powietrze do silnika z kolektora wydechowego,teraz to rozwiazanie znika,prawdopodobnie masz zle wyregulowana instalke,za słaba dawke gazu,gaziarz przekrecil ta rurke odwrotnie do kierunku jazdy chyba w celu zeby silnik sie niezalewał powietrzem i wskutek czego by gasł,auto od dawna masz? auto kupiles z instalka czy sam zakladałes?
czesc brakujacej rury to po prostu kawałek gumowego weża który pobiera cieple powietrze do silnika z kolektora wydechowego,teraz to rozwiazanie znika,prawdopodobnie masz zle wyregulowana instalke,za słaba dawke gazu,gaziarz przekrecil ta rurke odwrotnie do kierunku jazdy chyba w celu zeby silnik sie niezalewał powietrzem i wskutek czego by gasł,auto od dawna masz? auto kupiles z instalka czy sam zakladałes?
Tico kupiłem kilka dni temu, ale na krótkiej trasie nie wykazywał takich objawów. Teraz dopiero zrobiłem kilkadziesiąt km i zaczął tracić moc na lpg. Kupiłem auto z instalacją (podobno założona została instalacja używana) od kobiety, która się na aucie nie znała i nie umiała mi nic powiedzieć. Czyli wnioskuję z Waszych wypowiedzi, że nie muszę łączyć tych elementów wężem, czy lepiej coś tam założyć?
założenie tego brakujacego przewodu raczej niepoprawi ci jazdy na LPG,ja bym odwiedzil dobrego gazownika i opisał swój problem
Dzięki za odpowiedzi. Sprawa zamknięta - pora wybrać się do gazownika.
Wogóle wywal tą gume co jest na obudowie filtra powietrza, mi przez nią powietrze wpadało w drgania i silnik gasł.
Jako ze od niedawna zajmuje sie instalacjami LPG To moze sie wypowiem To czego brakuje w zadnym wypadku nie jest przyczyna Twego problemu.
Z tego co piszesz to prawdopodobnie skonczyl sie juz reduktor, widac po nim ze sweizy to on nie jest Nic wiecej tam nie moze sie popsuc w Twojej instalacji
Moje problemy z jazda na gazie skonczyly sie kiedy gazownik wymienil mi filtr gazu i wyregulowal mi auto.
Moje problemy z jazda na gazie skonczyly sie kiedy gazownik wymienil mi filtr gazu i wyregulowal mi auto.
No właśnie, a niestety większość gazowników najchętniej wymieniłaby pół instalacji
W tico jest na tyle prosta regulacja, iż wystarczą chęci, odrobina czasu i samemu można wyregulować gazownie w tico.
Faktycznie regulacja gazu jest bardzo prosta aczkolwiek to jest gaz wiec ja bym raczej nie radziła.
Faktycznie regulacja gazu jest bardzo prosta aczkolwiek to jest gaz wiec ja bym raczej nie radziła.
A czemu? Raptem dwie srubki
Lepiej źle wyregulować dawke gazu niż dawke benzyny Jak ja pojechałem do gazownika na regulacje gazu (7 dni od momentu założenia instalacji) to gazownik otworzył maske i poprostu pokazał mi jak sie to robi i tyle
Koledzy, Tico chodzi jak burza po zastosowaniu się do rady użytkownika MEDION (dzięki) w wątku http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=13134
Wystarczyło poruszać zaworkiem i nagle samochód odzyskał sprawność.
Do tego wymiana filtra powietrza, która jeszcze bardziej usprawniła efekt.
Dzięki za odpowiedzi.
Panowie i Panie, prawdziwą przyczyną szarpania i gaśnięcia okazała się uszkodzona membrana w reduktorze, jak sugerował ZIEMNIAK. Rada użytkownika MEDION podziałała na krótką metę i szybko opisane objawy powróciły. Po zregenerowaniu reduktora silnik pracuje równo i ma większą moc na gazie niż uprzednio. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.