Graczem będąc…

w moim tico nierówno pracuje silnik na wolnych obrotach tzw. luzie, jak sie nie myle to było co¶ o tym, ale nie moge nic znaleĽć albo tak szukam, kojarze cos z jakim¶ zaworkiem pcv czy co¶, prosze o linka, albo jakis info gdzie o tym był opisane, i wtedy mozecie usunac zablokowac itp itd


Zawór PCV, A Nierówna Praca Silnika:
Nierówna praca silnika na "luzie" to do¶ć często spotykany problem w Tico. Może być tego wiele przyczyn: rozregulowane zawory, zużyte ¶wiece, przewody WN wraz z kopułk± i palcem, zapchany filtr powietrza i inne. Często natomiast, przyczyna jest bardzo prosta, wydatek rzędu 15-20zł i 2 minuty roboty. T± przyczyn± jest zaworek PCV, zwany specjalistycznie "zaworem odpowietrzaj±cym skrzynię korbow±" Ma on na celu (jak sama nazwa wskazuje) odprowadzać nadmiar gazów ze skrzyni korbowej.
Zaworek jest umieszczony na przewodzie gumowym w kształcie litery "Y" (niedosłownie Język) z którego jedna końcówka wchodzi do pokrywy silnika, druga do filtra powietrza, a na trzeciej jest umieszczony omawiany zaworek. Końcówki gumowe powinny bez problemów dać się wyci±gn±ć.

Przed wymian± warto sprawdzić, czy przyczyn± nierównej pracy silnika jest zaworek. W tym celu zapalamy silnik (najlepiej jak jest już rozgrzany), wyci±gamy i zatykamy palcami dwie końcówki na przewodzie. Je¶li obroty ustabilizuj± się, a na palcach wyczujemy podci¶nienie (będzie wci±gać palce), to przyczyn± JEST zaworek. Powodzenia.
¶wiece i przewody były jaki¶ czas temu wymieniane i nic to nie dało, w najbliższym czasie sprawdze ten zaworek,
wielkie dzięki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •