Graczem będąc…

Jak wyregulowaæ luzy zaworowe w tico?

Nie ten dzia³

[ Dodano: 2008-07-23, 12:40 ]
a w jakim dziale?

Poza ty, prosze poprawnie tytulowac tematy
Ziemniak


Zdarzaj± siê nadal konstrukcje, które wymagaj± okresowego sprawdzania luzów.
Luz zaworowy potrzebny jest do prawid³owej pracy silnika, poniewa¿ ze wzglêdu na rozszerzalno¶æ ciepln± materia³ów oraz systematyczne zu¿ywanie siê wspó³pracuj±cych elementów jest on niezbêdny do zapewnienia prawid³owej pracy silnika, czyli szczelnego zamkniêcia zaworów. Jednak luz ten musi mieæ odpowiedni± warto¶æ. Zbyt du¿y lub za ma³y wp³ywa niekorzystnie na trwa³o¶æ silnika i prawid³ow± pracê. Du¿e luzy powoduj± dodatkowy metaliczny ha³as i przyspieszone zu¿ycie zaworów, krzywek wa³ka rozrz±du i d¼wigienek. Natomiast zbyt ma³y luz lub jego brak mo¿e doprowadziæ do niepe³nego zamykania zaworu i spadku ci¶nienia w komorze spalania. Je¶li zawory nie bêd± siê stykaæ z gniazdami zaworowymi, nie bêd± mia³y siê jak och³odziæ, ich temperatura bêdzie coraz wy¿sza i konsekwencj± mo¿e byæ uszkodzenie (wypalenie) grzybka zaworu.

Sytuacja taka nast±pi szybciej przy zasilaniu gazem LPG, poniewa¿ temperatury spalania s± trochê wy¿sze ni¿ na benzynie. Ponadto, gdy sk³ad gazu jest ustawiony zbyt oszczêdnie to dodatkowo wzrasta temperatura spalania. Naprawa silnika bêdzie kosztowna. A mo¿na tego wszystkiego unikn±æ systematycznie reguluj±c zawory. Koszt tej operacji jest bardzo ma³y w stosunku do kosztów pó¼niejszego remontu silnika.

W zdecydowanej wiêkszo¶ci obecnie produkowanych samochodów luzy zaworowe s± regulowane przez hydrauliczne popychacze. Tak jest praktycznie we wszystkich nowych samochodach. Jedynie Honda i Toyota nie s± przekonane do hydrauliki i nadal ka¿± okresowo sprawdzaæ luzy zaworowe. W starszych samochodach jest ró¿nie, ale mo¿na przyj±æ uogólnienie, ¿e je¶li silnik ma cztery zawory na cylinder to prawdopodobnie jest hydrauliczna regulacja. Wyj±tkami s± niektóre silniki Forda, Nissana i oczywi¶cie Hondy i Toyoty. Natomiast je¶li silnik ma po dwa zawory na cylinder to z du¿ym prawdopodobieñstwem wymaga regulacji luzów. Wyj±tkiem jest tu VW i Opel. W silnikach tych firm ju¿ od dawna nie trzeba regulowaæ zaworów.
Wielkie dziêki Mariuszku z tym,¿e w tico s± trzy cylindry. Mo¿e co¶ podpowiesz w tym przypadku. Pozdrawiam.
ilo¶æ cylindrów nie ma nic do rzeczy, MARIUSZ wspomina³ o ilo¶ci zaworów na cylinder. ogólnie to ja bym siê za to braæ nie proponowa³, je¶li ogólnienie wiesz jak to sie robi to my¶le ¿e sam opis nie pomo¿e, trzeba by to widzieæ ¿eby mieæ jakie¶ pojêcie, ja osobi¶cie te¿ tego nie umiem ale nawet bym sie za to nie bra³ ogólnie to widzia³em raz jak to sie robi czego opisaæ nie jestem w stanie, sam mam zamiar oddaæ w tej sprawie matiza do mechanika. pozdrawiam


no z ta regulacja jak niemasz pojecia to nierób lepiej ,luz jest tak minimalny ze sa to dziesiatne czesci milimetra i naprawde dla niewprawionych jest ciezko wyczuc czy zawór ma odpowiedni luz,niejeden mi powiedzia³ ze jak porusza³ dzwignia zaworowa to niepoczu³ wogule luzu na zaworze a zawory mu dzwonia.
Potrzebny ci bêdzie szcelinomierz chociarz s± inne "narzêdzia". Wbrew pozorom nie jest to trudne. Mój brat w maluchu sam to kiedy¶ robi³. Musisz wiedzieæ jaki ma byæ ten luz i obracaj±c wa³em korbowym regulujesz w odpowiedniej kolejno¶ci luz odkrêcaj±c i przykrêcaj±c ¶rubki Jak wy¿ej, z opisu nic nie skorzystasz ale jak ci kto¶ to poka¿e to od razu za³apiesz.
Maluch to nie Tico! Troszke to inna konstrukcja silnika.

Moje zdanie na ten temat jest takie: JAK SIÊ NA TYM NIE ZNASZ (NIE MASZ POJÊCIA) TO SIÊ ZA TO NIE BIERZ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •