Graczem będąc…
Jak w temacie... nie by³o wielkich mrozów, aku (firmy Bosh) jest nowy, bo ma nie ca³y rok, ale nie wiem gdzie posia³am dowód zakupu. Ticu¶ wróci³ od mechanika, ten tylko ¶cisn±³ mocniej klemy i na³adowa³ aku... i niby mia³ chodziæ. Co to mo¿e byæ? Aku do wymiany czy co¶ innego?
¶cisn±³ mocniej klemy i na³adowa³ aku... i niby mia³ chodziæ
Zmieñ machanika . Wyczy¶æ klemy , podjed¼ gdzie¶ gdzie handluj± akumulatorami niech ci sprawdz± ³adowanie i stan elektrolitu .
Mo¿e gdzie¶ ci pr±d ucieka , albo robisz ma³o km i sie nie do³adowywuje . Elektryk ci pomo¿e .
jutro podjade i dam znaæ
na poczatek sprawdz pobór pradu na wylaczonym silniku i z wylaczonymi odbiornikami,a mechanika tez zmien,pod³adowac i wyczscic klemy kazdy umie
Najczê¶ciej przyczyn± jest radio, alarm.
autko zosta³o u mechanika dzisiaj, ale powiedzia³ ze na aku jest zamiast 12 V to 10V po ³adowaniu... odpali³ dzisiaj tylko na pych, nie by³o nawet krêcenia. Go¶æ kaza³ mi kupiæ nowy akumulator.
W autku jest i radio (dosyæ wypasione) i alarm te¿ do¶æ dobry za 350-400 z³. Poza tym jest troche ¶wiecide³ek np. pod¶wietlany t³umik przy stopach, o¶wietlenie wnêtrza ledami od zapalniczki i zegarek. Jak parkuje autko staram sie zawsze to wy³±czaæ ¿eby nawet nie pobiera³o pr±du przy czuwaniu. A jak jadê to wiadomo powinien aku sie ³adowaæ i nie powinno siê nic dziaæ.
A jak jadê to wiadomo powinien aku sie ³adowaæ i nie powinno siê nic dziaæ albo robisz ma³o km i sie nie do³adowywuje a moze robisz malo km ?
Codziennie ko³o setki.
jadrys2, Jed¼ najpierw do elektryka , niech ci sprawdzi pobór pr±du na wy³±czonym zap³onie ( mo¿e gdzie¶ ci co¶ ucieka ) oraz ³adowanie , je¿eli tu bêdzie wszystko ok sprawd¿ stan samego akumulatora ( poziom elektrolitu i jego gêsto¶æ ) je¿eli tu bêdzie wszystko ok to poszukaj dowodu zakupu akumulatora , albo szykuj sie na wydatek . A tak wogóle czy aku nie ma przypadkiem za du¿ej pojemno¶ci w stosunku do alternatora .
To by³ Bosh S4 40Ah, 330A, bezobs³ugowy, po pierwszym roz³adowaniu ju¿ cos tak jakby zaczê³o siê z nim dziaæ. A teraz jak przysz³y ju¿ lekkie mrozy, to kaplica...
Bosh pisze ¿e w³a¶nie taki ma byæ do Tico
http://www.akumulatorybos...mnosc=&rok=1996
To by³ Bosh S4 40Ah, 330A
Podjed¼ do elektryka niech ci pomierzy auto , bo tak to mo¿na sobie tylko pogdybaæ .
powiedzia³ ze na aku jest zamiast 12 V to 10V po ³adowaniu... Co mia³ na my¶li? Je¶li ³adowanie w samochodzie to masz padniêty alternator. Je¶li prostownikiem to akumulator.
Sprawd¼ te¿ ³adowanie na pracuj±cym silniku - z w³±czonymi ¶wiat³ami mijania i ogrzewaniem tylnej szyby nie powinno byæ mniej ni¿ 13v, najlepiej powy¿ej 14v.
tak jak kolega Pietrolot, radzi jak nie bêdzie spadków to na stacjê diagnostyki i niech sprawdz± aku maj± taki fiku¶ne uz±dzonko i ci powiedz± czy jest dobry czy nie pozd.
zalozylam nowy aku i ladowanie przy obiazeniu to 14,4, a na wylaczonym 12, czyli w normie juz. Zrobilam kolo 150km i wieczorem bez problemow odpalil. Zobacze rano czy bedzie tak samo