Graczem będąc…
witam czy ktos moze wie jak mozna sprawdzic czy blok jest pekniety czy uszczelka do wymiany???? mianowicie wczoraj sprawdzaniu stanu oleju zauwarzylem delikatne maslo na bagnecie i na korku wlewu oleju od czego to moze byc silnik nie byl przegrzany ani katowany zalany plynem a nie woda dziekuje za odpowiedz
Mikro pekniêcia wykonuje siê w specjalistycznym zak³adzie po zdiêciu g³owicy. Uszczelka pusci³a na p³aszczu wodnym i p³yn przedostaje siê do oleju dlatego masz mas³o na bagnecie.
Czeka Ciê wymiana uszczelki i ewentualne planowanie g³owicy.
W C15 mia³em ten sa dylemat. Na zimnym OK, a po nagrzaniu - cuda wianki na kiju. P³yn dos³ownie miesza³ siê z olejem - w uk³adzie smarowania mia³em to samo, co w ukladzie ch³odzenia! Wymiana UPG nie pomog³a; musia³em wymieniæ silnik.
czy ktos moze wie jak mozna sprawdzic czy blok jest pekniety czy uszczelka do wymiany jak zdejmiesz glowic to bedzie widac,ale najpredzej uszczelka puscila. U mojego ojca w nexi zrobila to ze starosci
a moze wiecie jak wyplukac silnik z tego masla co zostalo w silniku???
W uk³adzie smarowania, czy ch³odzenia?
Prezes, czytaj
wczoraj sprawdzaniu stanu oleju zauwarzylem delikatne maslo na bagnecie i na korku wlewu oleju
Czyta³em to, ale my¶la³em, ¿e mo¿e w p³ynie ma trochê oleju. Wtedy wymiana.
Mas³o, po odpowiednim nagrzaniu silnika w trasie, samo zniknie. Tak czy owak, robienie silnika wi±¿e siê z wymian± oleju. No nie?
Tak czy owak, robienie silnika wi±¿e siê z wymian± oleju. No nie?
Wymiana oleju i p³ynu.
no wiem ze trzeba olej obowiazkowo zmienic to nie podlega watpliwosci:) ale troche maselka zostanie a tworzy sie to po mnieszaniu z plynem chlodniczym na bazie glikolu, a dla reszty silnika nie bedzie to chyba zdrowe jak w ukladzie smarowania znajduje sie plyn nawet w niewielkich ilosciach, obilo mi sie o uszy zeby do silnika troszke ropy wlac a potem zdjac mise i wyczyscic co wy na to??? bo jakos nie bardzo mi sie chce w to wierzyc
Kolego jak g³owica bêdzie robiona to automatycznie trzeba j± umyæ to nie bêdzie
na niej mase³ka, to co widaæ w bloku (mase³ko) wycierasz szmat± i wkrêtakiem, reszta sama odparuje. Najwy¿ej po jakim¶ czasie wytrzesz od spodu korek wlewu oleju i odmê.