Graczem będąc…
Witam!
W najbli¿szym czasie muszê wymieniæ olej - jaki polecacie?
Poprzedni w³a¶ciciel twierdzi, ¿e je¼dzi³ na Mobil 1 0W40 i na tym nie oszczêdza³. Smarowanie silnika rzecz wa¿na...
Jakie filtry wymieniæ wraz z olejem?
Pozdrawiam
Je¶li oleju nie bierze to mo¿esz laæ taki jaki by³.
A filtry to standardzik: oleju, powietrza, paliwa.
Poziom oleju w silniku jest odpowiedni. Podobno by³ wymieniany rok temu i w tym czasie nie by³ dolewany. Zak³adam wiêc, ¿e jest ok.
Filtry - polecasz jak±¶ firmê czy kupiæ to co siê trafi?
Jakie ceny?
Pozdrawiam
Podobno najlepszy Sêdziszów ale nie wiem bo ja do swojego kupujê oplowskie.
Lepiej wybraæ co¶ markowego, to nie s± du¿e kwoty.
Ok, dziêki za odpowied¼.
Jeszcze pytanie o ¶wiece... kiedy powinno siê je wymieniæ i jakie s± objawy gdy s± uszkodzone?
Pozdrawiam
¦wiece moga byæ ka¿de byle nie Iskry Ja stosujê NGK. Te¿ warto wymieniæ. Jak ¶wieca jest uszkodzona to silnik nie pracuje równo.
ok, z tych najwa¿niejszych spraw, które nied³ugo trzeba zrobiæ (dotycz±ce silnika) to chyba wymieni³em...
nied³ugo mo¿e mi pa¶æ prawe ³o¿ysko (przód) jaki bêdzie objaw zgonu?
równie¿ gumy przy wahaczu robi± siê spracia³e...
Z najwa¿niejszych to jeszcze pomy¶l nad rozrz±dem.
mam tico od 10 lat 97 r i dopiero od dwoch lat jezdze na polsyntetyku a przedtem na syntetyku / rozne firmy zalezy co mieli w serwisie, a pozniej sam wymienialem/
teraz jezdze na fuschu jest dosc dobry i starcza od wymiany do wymiany / co 10 tys km/ odpukac ale do tej pory niemialem ,zadnych klopotow z silnikiem /168 tys km przebiegu /
swiece wymienia sie co 20 tys km , moga byc NGK ale tez bosch lub iskry
a filtry sie wymienia razem z olejem /powietrza i oleju / a paliwa co 20 tys
filtr oleju - MANN jedne z lepszych
ps jak lozyska padaja to zaczyna byc glosno - szumienie podczas jazdy wtedy lepiej wymienic niz czekac az sie zatrze lub wysypie lozysko
ps2 rozrzad co 60 tys km, 1,5h roboty /mozna szybciej ale poco / pasek w granicach 50 - 60 zl plus rolki napinacza ponad setke
sprawdzic gymy na przegubach tez wazne
Przy wymianie oleju i filtrów wymiene tak¿e ¶wiece.
Czyli spokojnie mogê zalaæ 0W40?
Rozrz±d podobno by³ wymieniony przy przebiegu oko³o 60tys. teraz mam nieca³e 80tys.
Gumy s± ca³e, ale nied³ugo bêdzie trzeba zmieniæ.
Pozdrawiam
Przy wymianie oleju i filtrów wymiene tak¿e ¶wiece.
Czyli spokojnie mogê zalaæ 0W40?
Rozrz±d podobno by³ wymieniony przy przebiegu oko³o 60tys. teraz mam nieca³e 80tys.
Gumy s± ca³e, ale nied³ugo bêdzie trzeba zmieniæ.
Pozdrawiam
jesli byl taki olej lany do tej pory to tak no i oczywiscie jak niema wyciekow /ale przy 80tys niepowinien miec/ osobiscie niepamietam czy mialem lany 0w40 czy 5w40 ale byly to syntetyki: mobil1, jakis daewoo , potem juz fuscha a teraz 10w40 polsyntetyk
To co mechanik zauwa¿y³ to delikatnie s±czy siê pod uszczelk± miski olejowej - wystarczy wymienic omawian± uszczelkê i ma byæ ok. Najlepiej to zrobiæ przy wymianie oleju.
Pozdrawiam
To co mechanik zauwa¿y³ to delikatnie s±czy siê pod uszczelk± miski olejowej - wystarczy wymienic omawian± uszczelkê i ma byæ ok. Najlepiej to zrobiæ przy wymianie oleju.
Pozdrawiam
przerypana zabawa mia³em to samo u siebie niedawno ze mi s±czylo z pod uszczelki ... w tikaczu jest tak ¿e nie ma jakby strikte uszczelki do miski tylko jest jaka¶ pasta cczy cos która to uszczelnia
przerypana zabawa mia³em to samo u siebie niedawno ze mi s±czylo z pod uszczelki ... w tikaczu jest tak ¿e nie ma jakby strikte uszczelki do miski tylko jest jaka¶ pasta cczy cos która to uszczelnia
jak pozbyæ siê tego problemu w sposób skuteczny?
jak rozwi±za³e¶ to u siebie?
Pozdrawiam
To co mechanik zauwa¿y³ to delikatnie s±czy siê pod uszczelk± miski olejowej - wystarczy wymienic omawian± uszczelkê i ma byæ ok. Najlepiej to zrobiæ przy wymianie oleju.
Pozdrawiam
przerypana zabawa mia³em to samo u siebie niedawno ze mi s±czylo z pod uszczelki ... w tikaczu jest tak ¿e nie ma jakby strikte uszczelki do miski tylko jest jaka¶ pasta cczy cos która to uszczelnia
Mo¿na co¶ wiêcej jak wymieniæ t± uszczelkê pod misk±. Czeka mnie wymiana, ale nie wiem jak siê do tego zabraæ.
Uszczelkê ju¿ kupi³em bez problemu, w pierwszym lepszym sklepie z czê¶ciami. Mam nadziejê ¿e bêdzie pasowa³a.
Pozdrawiam
Pojawi³ siê dzi¶ pewien problem...
Po przejechaniu kilkunastu km podjecha³em pod krawê¿nik w celu zaparkowania auta (aby sta³o ca³e na chodniku), poruszy³em lekko kierownic± i s³ychaæ pukanie, wydaje mi siê, ¿e dochodzi z prawego ko³a, przy gwa³towniejszych ruchach tego nie s³ychaæ... Wróæi³em do domu wykona³em t± sam± czynno¶æ co poprzednio i cisza... Co to mo¿e byæ?
Druga sprawa - po d³u¿szym postoju i opuszczeniu rêcznego mo¿na us³yszeæ g³uchy d¼wiêk... (czy to puszczaj± klocki hamulcowe)?
porzedni w³a¶ciciel zwróci³ mi dzi¶ uwagê, ¿e muszê za bardzo gazowaæ... t³umik wewn±trz zrobi³ siê ciemny... hmm... jak tego unikn±æ?
Dziêkujê za wszystkie uwagi.
Pozdrawiam
Druga sprawa - po d³u¿szym postoju i opuszczeniu rêcznego mo¿na us³yszeæ g³uchy d¼wiêk... (czy to puszczaj± klocki hamulcowe)?
Zaraz jak spu¶cisz z rêcznego, czy dopiero jak ruszysz? W lanosie kiedy¶ mia³em tak, ¿e rêczny siê zacina³. Spu¶ci³e¶, chcesz jechaæ, a tu ko³a zablokowane. Trzeba by³o w gara¿u kilka razy ty³-przód "pojechaæ"(a raczej powlec auto z zablokowanymi tylnymi ko³ami), ¿eby klocki 'odskoczy³y'.
Druga sprawa - po d³u¿szym postoju i opuszczeniu rêcznego mo¿na us³yszeæ g³uchy d¼wiêk... (czy to puszczaj± klocki hamulcowe)?
Zaraz jak spu¶cisz z rêcznego, czy dopiero jak ruszysz? W lanosie kiedy¶ mia³em tak, ¿e rêczny siê zacina³. Spu¶ci³e¶, chcesz jechaæ, a tu ko³a zablokowane. Trzeba by³o w gara¿u kilka razy ty³-przód "pojechaæ"(a raczej powlec auto z zablokowanymi tylnymi ko³ami), ¿eby klocki 'odskoczy³y'.
We¼ spawd¼ sobie tarcze z ty³u, ¿eby¶ nie mia³ takiej niespodzianki jak ja kiedy¶ gdy zatrzymuj±c siê przed skrzy¿owaniem juz nie mog³em z niego odjechaæ. Z ty³u popêka³y mi sprê¿yny i zrywaj±c ok³adziny zablokowa³y mi ca³kowicie tylnie ko³a.
We¼ spawd¼ sobie tarcze z ty³u, ¿eby¶ nie mia³ takiej niespodzianki jak ja kiedy¶ gdy zatrzymuj±c siê przed skrzy¿owaniem juz nie mog³em z niego odjechaæ. Z ty³u popêka³y mi sprê¿yny i zrywaj±c ok³adziny zablokowa³y mi ca³kowicie tylnie ko³a.
Z tego co wiem to w Tico na tylnej osi s± bêbny i z przodu tarcze.
Zaraz jak spu¶cisz z rêcznego, czy dopiero jak ruszysz? W lanosie kiedy¶ mia³em tak, ¿e rêczny siê zacina³. Spu¶ci³e¶, chcesz jechaæ, a tu ko³a zablokowane. Trzeba by³o w gara¿u kilka razy ty³-przód "pojechaæ"(a raczej powlec auto z zablokowanymi tylnymi ko³ami), ¿eby klocki 'odskoczy³y'.
nie zauwa¿y³em Twojego posta... tak, od razu po opuszczeniu rêcznego - problem wystêpuje okresowo, jak zauwa¿y³em zale¿y to od mocy zaci±gniêcia tj. do max. po³o¿enia w górê....
Przez ostatnie dwa dni zaczê³o mi co¶ trzeæ... jakby klocki tar³y o tarczê... problem pojawi³ siê po burzy... jazda po mokrych drogach... Co to mo¿e byæ?
Jak zbli¿asz siê do 100 000 lub przekroczy³e¶ zmieñ na pó³ syntetyk, moim zdaniem najlepszy Shell Helix 10W40!
PZDR
a i sprawd¼ koñcówki dr±¿ków - je¶li chodzi o pukanie!