Graczem będąc…
Witam.
W moim toczydle cos stuka w przednim prawym kole.
Po podniesieniu i zdjeciu kola okazalo sie ze jeden ze sworzni zacisku hamulcowego jest jakby luzny (zacisk mozna poruszyc reka). Z drugiej strony tak nie ma. Czy zeby je wymienic to trzeba z obu stron?? I jak sie do tego najlepiej zabrac??

Chodzi o to zaznaczone
Mozna wymieniæ jeden p³ywak ale zdaje mi sie ze to nie to Ci stuka. Maleñki luz moze byc na zacisku, ale to raczej nie bedzie stuka³o.Jedz na szarpaki na stacje diagnostyczn± to ci powiedza co stuka, dasz im 20z³ i bedziesz wiedzia³ co i jak
Ale na drugim kole tego nie ma. Drugi sworzen w tzm zacisku tez nie lata. Dlatego myslalem ze to to.
u mnie tez jeden jest sztywno a drugi ma minimalny luz, ale nic nie stuka.
Mo9¿e przegub ci nawala???
Nie wiem sprawdye to na stacji ale mi sie wydaje ze tio jednak za mocno lata tzn, za duzy luz. Przynajmniej tak mysle. Ale dzieki
widze ze ten sam zacisk co w matizie i ten sam problem wystepuje
jak bedziesz cos wiedzial to pisz
juz kombinowa³e na wiele sposób,typowa bolaczka Golf-ów III,w golfach to zalatwaim jak jest duzy luz blaszka miedziana bardzo cieniutka,u siebie w matizie próbowa³em takim sposobem i kicha za ma³y luz,taki luz zeby skkasowac trzeba zrobic z g³owa,kumplowi w golfie tak skasowali luz na prowadnicy ze jeden klocek sie skonczy³ drugiego by³o jeszcze 3/4 klocka,owineli prowadnice plastikiem i na si³e wkrecili prowadnice u siebie jedna prowadnice owina³em woreczkiem sniadaniowym [folia cieniutka] ,moze g³upi pomwys³ ale u mnie sie sprawdzi³o to pozosta³ minimalny luz ale mi juz to nieprzeszkadza
Ale czy wymiana tego elementu wyeliminuje problem?? Bo to chyba nie jest droga czesc, wiec moze zamiast owijac to wystarczy wymienic??
raz ze tania niejest i ciezko dostepna,swego czasu na allegro widzialem te prowadnice koszt 60zl na jeden zacisk, dwa jest taka sprawa ze razem z prowadnica wyrabia sie tuleja w której pracuje prowadnica,a tuleja rzecz z integrowana z zaciskiem jest niewymienna,takze wymiana samej prowadnicy moze niepomóc aby uzyskac porzadany efekt
Acha :mysli: ale znalazlem na allegro cos tekiego http://moto.allegro.pl/it...co_oryg_gm.html
Ale skoro wyrabia sie tez tulejka to moze caly zacisk wymienic na jakis z rozbiurki????
PS: dzieki za zainteresowanie tematem
no lepiej bedzie ca³y zacisk wymienic, z tym ze trafic na uzywke bez luzu to cie¿ko raczej bedzie
Tez racja ale narazie doraznie chyba tam cos wetkam, zeby sie luzu pozbyc No i jeszcze raz dzieki
A co poradziæ, jak jeden ze sworzni jest tak zapieczony, ¿e go nie mo¿na ruszyæ?
Opuka³em go m³otkiem na kowadle, zala³em odrdzewiaczem i nic.
wszystko mozna wez go w porzadne kleszcze i obracaj lewo prawo zeby pusci³o potem poma³u go wyci±gnij calego wyczysc porzadnie WD40 albo wodnym papierem sciernym a w srodku gniazdo tez musisz wyczyscic daj tam potem smaru i wsadz sworzen spowrotem powinien ³adnie chodzic ...
wez go w porzadne kleszcze i obracaj lewo prawo zeby pusci³o
Nie wiem czy to pomo¿e, je¶li walenie solidnym m³otkiem nie pomog³o?
Chocia¿ próba obrócenia sworznia mo¿e daæ jaki¶ efekt. Pomy¶lê.
My¶la³em o jakiej¶ prasie, ale nie ma jak tego pod pras± utrzymaæ.
Jak mozesz to wsadz ja¿mo w imad³o i podgrzej palnikiem b±dz w inny sposób, a na 100% wyci±gniesz, tylko nie sch³adzaj p³ywaka w wodzie bo moze pêkn±æ, bo to ¿eliwo...Powodzenia
