Graczem bÄdÄ câŚ
Witam!!!
Mam pytanie tico jest zbieżne czy rozbieżne bo już pytałem się wszędzie i każdy mówi mi co innego. Z góry dziękuję
chodzi ci o ustawianie kol czyli zbieznosci czy jak?
ani zbiezne ani rozbiezne "proste"
chodzi ci o ustawianie kol czyli zbieznosci czy jak?
Chodzi mi o ustawienie kół
tico jest zbieżne czy rozbieżne
Pierwsze słysze, żeby auto było zbieżne albo rozbieżne
chodzi ci o ustawianie kol czyli zbieznosci czy jak?
Chodzi mi o ustawienie kół
to ustawiasz zbieżność w kazdym zakładzie gdzie mają do tego sprzęt... możesz nawet to zrobic w stacji diagnostycznej
Ustawienia kół przednich w TICO
Zbieżność kół oznacza, że z tyłu są one bardziej rozstawione niż z przodu. Rozbieżność kół oznacza, że z przodu są one bardziej rozstawione niż z tyłu. W samochodach TICO koła przednie są zbieżne.

Z książki Krzysztofa Trzeciaka "Obsługa i naprawa TICO"
Ustawienia kół przednich w TICO
Zbieżność kół oznacza, że z tyłu są one bardziej rozstawione niż z przodu. Rozbieżność kół oznacza, że z przodu są one bardziej rozstawione niż z tyłu. W samochodach TICO koła przednie są zbieżne.
Ustawienia kół przednich w TICO
Zbieżność kół oznacza, że z tyłu są one bardziej rozstawione niż z przodu. Rozbieżność kół oznacza, że z przodu są one bardziej rozstawione niż z tyłu. W samochodach TICO koła przednie są zbieżne.
interpretuj dobrze to co czytasz
kazda zbieznosc czy rozbieznosc kol powoduje nadmierne zdzieranie sie opon z wewnetrznej lub zewnetrznej strony (krawedzie opon), wiec niby w jakimcelu producent mialby ustawiac tak przednie kola? po to sie jezdzi na ustawianie zbieznosci i po to sprzet do ustawiania symetrii kol tyle kosztuyje by te kola ustawic dobrze (czyt. w symetrii wzgledem siebie). mowimy oczywiscie o ustawieniu kol gdy sa one "na wprost do jazdy", bo przy skrecie zawsze wewnetrzne kolo ma minimalnie ostrzejszy skret. i to tyle na ten temat, nie mowie ze jestem jakims specem, ale nie wciskajcie ludziom kitu
te rozbieznosci zbieżnosci wynikaja z tego ze zawieszenie i same kolo zmienia katy pod wpływem obciązenia,podane parametry kątów są podane dla auta nieobciążonego
kazda zbieznosc czy rozbieznosc kol powoduje nadmierne zdzieranie sie opon z wewnetrznej lub zewnetrznej strony (krawedzie opon). Po to sie jezdzi na ustawianie zbieznosci i po to sprzet do ustawiania symetrii kol tyle kosztuyje by te kola ustawic dobrze (czyt. w symetrii wzgledem siebie). mowimy oczywiscie o ustawieniu kol gdy sa one "na wprost do jazdy"
By zy dura
Zbieżność lub rozbieżność zawsze jest ustawiana do jazdy na wprost. Wartości zbieżności lub rozbieżności są różne i nie zawsze ustawia się koła symetrycznie.
Żeby nie być gołosłownym
Citroen C3 - zbieżność

Renault Clio - rozbieżność

Audi A3 - koła ustawione symetrycznie

dokladnie, geometria kol w seryjnym aucie nie koniecznie musi byc symetryczna, a do tego ustawiac trzeba pod obciazeniem, przy pustym aucie katy moga byc inne, niz na obciazonym.
BTW w sporcie czesto stosuje sie spora rozbierznosc, robi tzw. "negatywy", itp. ale to tylko OT