Graczem będąc…

a wiec tak, przez 2 dni grzebalem przy leganzie odlaczylem glosniki, antene, lusterko elektryczne panel sterowania szybami itp, w celu wymiany zarowek, smaorwania i innych wymian. po tym czasie rozladowal mi sie akumulator prawie zupelnie, nie bylo to dla mnie dziwne, bo wiem ze jest slaby dosc, wiec naladowalem go z prostownika i teraz problem wielki, gdyz wszystko dziala, pozatym ze woz nie odpala, tzn wyglada na to ze nie podaje paliwa, co sie moglo stac? obstawiam wszystkie bezpieczniki pod maska sprawdzilem, sa ok, od oignition troche "napuchniete" ale to chyba nie znaczy ze spalone cos mi sie wydaje ze moze jakies spiecie bylo i komputer poszedl sie.. bezpiecznik od pompy jest ok

gdzie szuakc usterki, od czego zaczac, stan naladowania akumulatora to ok 12,5v kreci elegancko. bardzo pilne wszelkie sugestie mile widziane

aha woz ma gaz 2 gen, chwilowo na srubie oraz we wnece bezpiecznikow w kabinie znalazlem jakis przycisk czerwony ale nie wiem od czego naciskanie go nic nie daje


Sprawd¼ czy jest iskra na ¶wiecach, to pierwsze potem pomy¶limy co dalej
bezpiecznikow w kabinie znalazlem jakis przycisk czerwony ale nie wiem od czego naciskanie go nic nie daje

a masz alarm
Bo to mo¿e by æ jaki¶ "antynapad" lub takies jakies ustrojstwo co ci odcina pr±d.
pozatym ze woz nie odpala, tzn wyglada na to ze nie podaje paliwa, co sie moglo stac? nie wiem czy pomogê, ale jak spad³o chocia¿ trochê napiêcie,to alarm traktuje to jako kradzie¿ akumulatora i w³±cza siê automatycznie immobilaiser. Nie ma ¿adnych szans odpaliæ, bo nie dostaje paliwa.. Spróbuj na³adowaæ AKU, zamkn±æ auto z pilota, otworzyæ. Powtórzyæ kilka razy (immo sie musi wy³±czyæ)


Je¿eli przyczyn± jest immobilajzer to bardzo ³atwo to sprawdziæ- po przekrêceniu kluczyka do pozycji w której siê za¶wiecaj± kontrolki powinna zgasn±æ dioda w za¶lepce z napisem SECURITY (zaznaczy³em na zdjêciu gdzie ona jest). Je¿eli nie ga¶nie to znaczy ¿e to na pewno przez immobilajzer nie pali, ale s± ró¿ne przyczyny nie ga¶niêcia diody np.: alarm, uszkodzona cewka immobilajzera.

A je¿eli to pompa paliwa to te¿ ³atwo sprawdziæ- odpi±æ przewód od filtra paliwa (i w³o¿yæ go do jakiej¶ szmaty albo puszki ¿eby paliwem nie prys³o) i spróbowaæ odpaliæ silnik - je¿eli paliwo leci - du¿o i szybko to znaczy ¿e pompa jest ok.
Ale je¿eli alarm ma jakie¶ odciêcie napiêcia do pompy paliwa (bardzo w to w±tpiê, ale ró¿nie bywa) to ten test mo¿e nic nie daæ!
alarm jest odlaczony w trybie serwisowym, tak powiedzial poprzedni wlasciciel, bo os kolidowalo z zaplonem, o tej lampce fabrycznego imo wszystko wiem, poszukam tego przewodu paliwowego i chyba udam sie do serwisu jest ok.1 km odemnie, choc moze lepiej do jakiegos elektryka samochodowego lepiej, co uwazacie?

[ Dodano: 2008-04-02, 09:48 ]
dobra sprawa jasna pompa paliwa zatarta zero reakcji, serwis du przyjechal pompe wymienil - 460 zeta z robocizna, na allegro pewnie polowa tej ceny

w sklepie akwimat - 420z³ oryg. jakas chora cena, pocieszcie mnie ze oryg. trwalszy bo zaraz wymontuje to i oddam im, a kupie zamiennik kompletny za 150-180zl
No to ³adnie... Ja za wymianê wk³adu pompy p³aci³em 110z³- z robocizn±. A za kompletn± pompe + wymiana chcieli 220z³.

Gdyby¶ kolego siê tak nie spieszy³ to wymiana pompy jest dziecinnie prosta- no ale jak autko potrzebne od zaraz, no to p³aciæ trzeba
Pozdrawiam.
dobra jutro mi wyjma ta pompe i zaplace tylko za robocizne, powiedz mi czy mozna kupic sam wklad, bo ja z tego co sie dowiedzialem to trzeba kupic cala pompe, z tego co rozumiem ty wymieniales tylko wklad, tylko boje sie u nich na placu auto zosawic bo sie wq..... i jeszcze porysuja czy cos wiec chyba je zholuje pod dom i tyle

jaki zamiennik bys razil kupic na allegro sa jakies po 140z³
Pisa³e¶ wcze¶niej ¿e masz auto na gaz (2gen). Ja te¿ tak mam i mam tam cos takiego jak awaryjne odpalanie na gazie:) tzn w ka¿dym aucie w³±cza siê to inaczej- powiniene¶ mieæ to w instrukcji od instalacji gazowej. Wiêc zdemontuj pompê i odpal auto na gazie i jed¼ do domku:)

A co do pompy to mo¿na kupiæ sam wk³ad, a mo¿na te¿ kupiæ ca³± pompê. Je¿eli kolega nie mia³ doczynienia z takimi wymianami to jednak proponuje kupiæ ca³± pompê (wymiana samego wk³adu to trochê skomplikowana sprawa- ale polecam spróbowaæ rozebraæ star± pompê, jak siê uda bez zniszczenia jej no to kupiæ wk³ad i posk³adaæ, a jak siê popsuje to kupiæ ca³± pompê).

Co do tego jakiej firmy i za ile to nie wiem bo ja kupi³em w sklepie i NAJTAÑSZ¡:)
Nie zale¿a³o mi na firmie bo ka¿da daje rok gwarancji wiêc po co przep³acaæ.
dzieki za info masz punkt zasluzony odemnie i browar jakbys byl z 3 miasta, co do tego gazu to w instrukcji napisane jest ze przelacznik nastawic w pozycji "0" niestety u mnie jest tylko gaz albo benzyna nie ma pozycji pomiedzy, a pozatym tak mi sie teraz kokarzy ze paliwo krazy tak czy inaczej w ukladzie paliwowym, wiec bez pompy jakby to wygladalo? bo od biedy mozna by wyjac pompe moze podczas pracy na gazie

[ Dodano: 2008-04-03, 11:08 ]
omg!!!!!!!!! wyjeli mi swoja pompe i skasowali 100z³, druga pompe zamowilem za 170z³ kpl, ale w miedzy czasie cos mnie tknelo i za rada kolegi grzeg21 postanowilem przyjrzec sie jak pompe sie montuje wiec wlozylem na probe ta stara niby spalona i co?
a pompa sprawna moze sie przegrzala wtedy lub malo paliwa mialem, ale chyba jest na wykonczeniu faktycznie bo po uruchomieniu silnika troche nierowno przez 10 sek pracuje wlasnie jakby nie zasyssal odpow. dawki te objawy mialem juz od jakiegos miesiaca, tak wiec pytanie do ciebie grzeg czy to znaczy ze pompa goni juz resztkami i lada chwila padnie, czy jest moze jakis sposob na jej regeneracje, bo silniczek pompy pracuje rowno jakie cisnienie podaje nie mam jak sprawdzic, co bys poradzil?

aha chybsa powiienem ich zjechac za skasowanie 100zl za nic skoro pompa chodzi..
instrukcji napisane jest ze przelacznik nastawic w pozycji "0" niestety u mnie jest tylko gaz albo benzyna nie ma pozycji pomiedzy, Nawet je¶li masz prze³±cznik dwupozycjowy to da sie awaryjnie uruchomiæ na gazie. Na W£ACZONYM zap³onie spróbuj prze³±czyæ z pozycji "gaz" na "benz" i z powrotem na "gaz" . Silnik powinien odpaliæ od razu na gazie.
dzieki, na pzyszlosc sie przyda, moglbys sie ustosunkowac do postu powyzej, gddzie okazalo sie ze pompa stara jest jednak sprawna (w miare)
Mia³em dok³adnie te same objawy (nierówne obroty- zawsze na benzynie) przez 3 miesi±ce a¿ siê w koñcu wykoñczy³a. Wymieni³em i wszystko gra:)

Gdybym by³ na twoim miejscu to bym wymieni³, bo w ka¿dej chwili mo¿e pa¶æ.

Ci¶nienie prawid³owe to 3 bary (a w oponie masz ok 2,2 bara). U mnie uszkodzona pompa dalej pracowa³a równo tylko nie podawa³a paliwa, albo podawa³a tylko na 2 sekundy.
dzieki, na pzyszlosc sie przyda, moglbys sie ustosunkowac do postu powyzej, gddzie okazalo sie ze pompa stara jest jednak sprawna (w miare) hehe, dobra. Ustosunkowujê siê: jak mi zaczê³a padaæ pompa w lanosie to po prostu ja wymieni³em
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •