Graczem będąc…

moj problem to gasnacy motor na lpg podczas jazdy np.rano choc silnik juz ma temperatutre,gdy wylacze go i odpale raz jeszcze i po przekroczeniu 2000 obr gaz sam sie zalaczy to idzie jak zegarek,wiec poradzcie co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy byc moze cos trza przeczyscic? Moj problem zostal opisany juz w tagu (swiecaca sie kontrolka check)ale jakos nie otrzymalem zadnej podpowiedzi gdzie zmostkowac zlacze diagnostyczne by odczytac bledy i gdzie ono wogole jest?jak ktos kumie o co teges to prosze o jakies wskazowki.pozdrawiam.


Interesuj±ce
Mam ten sam silnik i podobny problem. Wymieni³em w zwi±zku z tym ¶wiece (bo gaziarz poweidzia³ ze uk³ad elektryczny to podstawa i jak tego nei zrobiê to on nawet nei bedzie chcia³ wsadzaæ palców Potem wymieni³em kable wyokiego napiêcia. Nastêpnie zregenerowa³em parownik (wszystkie membray i oringi oraz jego czyszczenie) i wymieni³em filterek gazu.
Niewiele to jednak pomog³o gdy¿ nadal niekiedy gas³ oraz nierowno pracowa³ - obrotomierz waha³ sie 300-1000 obrotów.
Podczas kolejnych oglêdzin stwierdzilem....¿e silnik krokowy benzynowy jako¶ dziwnie siê kiwa (¼le przykrêcony). Dokrêci³em go i ...jest jakby lepiej tzn od dwóch tygodni nie ma problemu z ga¶niêciem.
Niemniej nadal pracuje nierówno, co jak mniemam jest powodowane walniêt± uszczelk± glowicy i przedostawaniem siê do cylindra oleju wraz z p³ynem ch³odniczym. Pracuje nad wyeliminowaniem tej usterki. Po robocie mogê siê podzieliæ przemy¶leniami na ile nast±pi³a poprawa.
Nie s±dze bym ci nazbyt pomóg³ ale...mo¿e zacznij od wymiany drobiazgów które nie s± kosztowne ale mog± istotnie pomóc czyli, tak jak mi rzekl gaziarz - elektryki (¶wiece - ok 45z³, kable - ok 40z³) ale te¿ filtra gazu - 5z³ i membran w parowniku -40z³. Membrany winny byæ wymieniane co jakie¶ 50-60kkm.
Po wszystkim regulacja u gaziarza a wtedy mo¿na my¶leæ dalej.
pozdrawiam i powodzenia

[ Dodano: 2010-07-16, 07:44 ]
Jeszcze jedno
Spawdz dok³adnie wszystkie przewody podcisnieniowe. Te cieniutkie wê¿yki co masz do kierowania nawiewami ale i taki sam który jest wetkniêty do przepustnicy zdaje siê. U mnie ten wê¿yk kiedy¶ dynda³ i to mialo ogromne znaczenie dla rytmu pracy silnika. Poza tym zobacz czy przewody gumowe s± w dobrym stanie. U siebie zauwa¿y³em ¿e odpowietrzenie komory wa³ków rozrz±du (ten gumowy w±¿) jest zwyczajnie sparcia³y i jest w nim dziura. W podobnym stanie by³o jeszcze kilka innych...
gdzie zmostkowac zlacze diagnostyczne by odczytac bledy i gdzie ono wogole jest?

S³u¿ê pomoc± chocia¿ to jest we FAQ na tym forum:

Z³±cze jest w skrzynce ko³o lewej nogi kierowcy
1. Zewrzeæ A+B w celu odczytu kodów b³êdu np. spinaczem (sinik wy³±czony) - bardzo dobrze sprawdza sie zwykly plaski bezpiecznik, pasuje wrecz doskonale
2. Przekrêciæ kluczyk w stacyjce w pozycjê "ON" (zap³on)
3. Migniêcia checka sygnalizuj± kody: migniêcie przerwa, migniêcie d³uga przerwa -pierwsza cyfra 2,
ilo¶æ dlaszych migniêæ druga cyfra.
Kod siê powtórzy
Uwaga - przy zwartym Ai B w³±cza siê wentylator ch³odnicy - tak ma byæ

No a potem zaczyna sie zliczanie bledow. Odsylam do FAQ, jest na samej gorze w dziale Mechanika.

[ Dodano: 2010-07-16, 10:01 ]
Do moderatora:

Nie zauwazylem, ze zostal odkopany temat z przed 2 lat. Prosze o wybaczenie nieprzestrzegania regulaminu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •