ďťż

Graczem będąc…

Witam

Wiem ze nie to forum ale powiedzcie mi koledzy jak Ustawić Rozrząd w silniku C18XE 1,8 - 16 zaworów 125KM.

Potrzebuje wiedzieć gdzie są punkty itd... nie będę ustawiał tego ja... tylko mechanik jeszcze tego nie robił w takim silniku i nie wie gdzie szukać punktów.

Prawdopodobnie rozrząd przeskoczył i są problemy z paleniem... jakieś cofki... (Cofki w sensie kręcę rozrusznikiem i nagle silnik staje w miejscu jak by coś przyblokowało go i znów zaczyna się kręcić...) Jak już odpali to mułowaty jest.

Czujnik Halla był zrąbany (już wymieniony) niestety błąd 19 dalej wyskakuje i nie wiem z jakiego powodu (ale silnik teraz łatwiej zapala)... możliwe że czujnik położenia wałków rozrządu tez nawalił... (jak go sprawdzić?) z tego co wiem to oba czujniki są pod jeden błąd podpięte...

Pozdrawiam

Porady?


zmienić mechanika.
Potrzebuje wiedzieć gdzie są punkty itd... nie będę ustawiał tego ja... tylko mechanik

Chyba pseudo mechanik.

ps. napisz do kolegi Stifff
xpytonx, j.w. napisali Koledzy - zmień tego mechanika...
Tutaj --> klik też poczytaj.


Ok rozrząd już wiem jak i co... a co powiecie na resztę? Halla itd...

Mechanik nie jest zły... u mnie rozrząd wymieniał... i bratu... i jeszcze nie jednej osobie... ostatnio przy mnie w jakieś BMW 520 2,0 24 zawory... i wszystko śmiga... Chyba że ja zapytałem o coś innego niż on myślał...

Podrawiam

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przeczytałem tego PDF'a całego i powiem szczerze, że ja nic z tego prawie nie rozumie...

Czy ktoś dla zaspokojenia mojej wiedzy mógłby odpowiedzieć mi na pytania:

Dlaczego gdy pasek się zerwie krzywi zawory? O co uderza zawór że się krzywi?
Co jeszcze może ulec uszkodzeniu?

Jak ustawia się taki rozrząd? Na czym to polega?

Mechanikiem to ja nie jestem i raczej nie będę... koło sobie wymienię, olej świece itd... ale z ciekawości pytam jak to działa i dlaczego działa:)

Moja mechanika sięga maksymalnie remontu generalnego rometa i komara;p
Ale to są 2-suwy...

Pozdrawiam
Dlaczego gdy pasek się zerwie krzywi zawory?
Nie zawsze tak jest... czasami trafiają się silniki z tzw. "bezkolizyjnym rozrządem", ale jest ich niewiele i to głównie jednostki 8V. Niestety w Lanosach wszystkie silniki są kolizyjne.
O co uderza zawór że się krzywi?
O dno tłoka.
Co jeszcze może ulec uszkodzeniu?

Wszystko zależy od kilku czynników... m.in. od konstrukcji silnika oraz od prędkości obrotowej silnika w trakcie zerwania paska. Uszkodzeniu mogą ulec np. tylko niektóre popychacze, a w innym przypadku cała głowica.
Dlaczego gdy pasek się zerwie krzywi zawory? O co uderza zawór że się krzywi?
Co jeszcze może ulec uszkodzeniu?
zawory uderzają w tłok
Jak ustawia się taki rozrząd? Na czym to polega?
pisze w pdf od Pietro ogólnie tak bardzo streszczając polega to na tym że ustawiasz koło wału korbowego na znak i tak samo z wałkiem (wałkami ) rozrządu . Oba wałki muszą być w odpowiwednim miejscu dopiero sie zakłada pasek .
edit
pietro mnie ubiegł
Zawory są specjalnie utwardzane w całej ich strukturze czy tylko końcówki?

Bezkolizyjne znaczy że gdy zawór jest w cyklu pracy i tłok na samej gorze to nie ma "zderzenia" dobrze myślę?

kamil03 < wiem ze w PDF pisze wszystko ale nie kumam tego:

"Procedura wymiany: (...) W związku z tym , że... walki rozrządu godzina 12"
(nie chce mnie się całości przepisywać)

O co chodzi z tymi paskami...

Czy tłoki pracują w takiej kolejności: 1,3,2,4 (chodzi mi o kolejność zapłonu)?
z tymi godzinami to piszą gdzie szukać znaków . A z paskami to chodz że opisany jest rozrząd do paru silników i mogą sie różnić od siebie
Dalej nie kumam w C18XE mogą być 2 różne paski ? (inna ilość zębów?)

Czy jak?
to co dał pietro to jest serisówka zobacz pisze 1.4 1,8 2.0 itp poczekaj zaraz zrobie ci zrzut z programu do konkretnego silnika co potrzebujesz

1 http://img192.imageshack.us/gal.php?g=47173191.jpg rysunki oglądaj od prawej zaraz więcej jak mi sie bedzie chciało

2 http://img89.imageshack.us/gal.php?g=13012619.jpg
Problem częściowo rozwiązany... Troszkę mnie zdziwiło rozwiązanie....

Rozrząd OK

Świece sprawdzałem dawały intensywna iskrę... co się okazuje podobno gdy jest duże ciśnienie w cylindrze zużyte świece nie dają iskry pod ciśnieniem mimo ze odstęp jest ok....

Wymiana świec i autko pali na dotyk.... jedyne co jeszcze zostało to wymiana filtra paliwa (pompka nie dobija do końca)

Troszkę się zdziwiłem ze dzięki świecą takie cuda się dzieją...

Troszkę się zdziwiłem ze dzięki świecą takie cuda się dzieją...

To nie dzięki, a raczej przez świece
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •