Graczem będąc…
Witam mam espero 2.0 8v i pierwszy problem
do tej pory by³em pewien ¿e ten silnik ma 118PS.. a tu dzi¶ siê dowiedzia³em ¿e najprawdopodobniej 105 ;| (produkcja 1997)
wiêc komu wierzyæ?
druga sprawa jest taka:
mam okazje kupiæ silnik od nubiry 2.0 16v (ecotec) 133 ps za oko³o 800z³ ;D
znajomy mechanik powiedzia³ ¿e prze³o¿y mi go bez problemu je¶li:
nie bêdzie problemów z jego mocowaniami.. i tu pytanie do Was..
bêd± pasowaæ mocowania? :>
powiedzcie ¿e tak
kolejne pytanie co do X20SED.
czy da siê w nim co¶ zmieniæ programowo? tzn chiptuning w stylu zmian map tak jak w dieslach audi/vw?
w tym momencie mam zakres obrotów od 0-7000. ile obrotów jest w nubirze na obrotomierzu? da siê jako¶ zmieniæ ten obrotomierz w razie czego? bo liczê siê z tym ¿e mo¿e byæ 8-9 rpm...
dodam ¿e na seryjnym silniku mam zrobione ponad 330kkm z napraw± jedynie uk³adu zap³onowego ;D
Na pare pytan moge odpowiedziec:
1) Silnik 2.0 w Esperach mialy 105 km, tyle podawala fabryka.
2) tu pewny nie jestem, ale slyszalem ze silnik z nubiry ma inne mocowania, ale to jeszcze musisz zweryfikowac bo pewny niejestem
3) Mozesz przeprowadzic normalny Chip tuning, zwrost mocy i momenu od 10-15%, koszt ok 1300-1500zl (przynajmn9iej do nexii tyle chca)
Jesli musisz juz zmieniac silnik, to puszukaj dobrego C20NE on ma 115km ale latwo go wydlubac na ok 130-> o tym Ci moze opowiedziec Sando bo dobrze zna sie na silnikach c20NE ic20seh
Co do obrotomierza, to nie musisz zmieniaæ. Silnik Nubiry nie krêci siê do 7500 obr/min, a co dopiero mówiæ o 8-9 tys.
7500 powiadasz no ale jaka jest maksymalna warto¶æ obrotów tzn ta nie oznaczona czerwonym polem na obrotomierzu
A wiec
Ja osobiscie 16v bym nie kupil, bo
1. Sa kolizyjne
2. Czesci 2 razy drozsze
3. Duuuuzo mniej trwale od 8v
4. Na plus trzeba powiedziec ze sa szybsze
Dlatego osobiscie sie zdecydowalem na 8v :-) DO wyboru masz dwie opcje
C20NE lub 20SEH - pierwszy 115km mechanicznych w serii, drugi 129, ale ciezko go znalezc. Nawet bardzo ciezko ( chyba nawet ciezej niz dol od 2.2 ). W kazdym razie - silniki te sa nie do zajechani, proste w naprawie i nie wymagja takiego "Dopieszczania" jak 16v. W dodatku jak Ci sie przytrafi taka przygoda jak mi ostatnio ( pekl nowy pasek rozrzadu po 2000km - fabrycznie wadliwy musial byc ) to wymieniasz pasek i jedziesz dalej - w przypadku 16v skonczylo by sie to niemalym wydatkiem lub ciaganiem sie po sadach z firma produkujaca paski ( auto unieruchomione na dlugo ). Poza tym w 16v pekaja glowice :p
Jezeli chodzi o dlubniecie 8v - dobry walek, komp wystrojony, dolot, wydech 421 i masz okolo 140km + Jezeli chodzi o dolot - seryjna puszka z wkladka + wyczyszczona przepustnica + kolektor dolotowy od 1.8E ( o ile dobrze pamietam - tansza wersja ) lub dedykowany z jakiejs firmy ( Lexmaul, Irmscher, Mantzel chyba tez ale jezeli to mantzel jest wlasciwie nieosiagalny ). Wydech - przerobka flanszy w kolektorze wyd. z C20XE zeby pasowala pod C20NE/SEH.Walek - tez moze byc z 1.8E - trzeba tylko dwie dziurki o ile dobrze kojarze z jednej strony nawiercic - jedziesz do tokarza i robi na wzor Ewentualnei tez mozna kupic dedykowany Mozna jeszcze zrobic ladnie glowice , kanaly wyd. i dolotowe itp bajery ;-) Ja wiem jak mozna z 20NE wyciagnac 190km+ ;-) Max o jakim slyszalem to 211km :p I te auta jezdza na codzien Ale o tym kiedy indziej
BTW: Dedykowany kolektor Lexmaula do NE/SEH kosztuje okolo 1tys, a do C20XE - z 500 wiecej
o tym Ci moze opowiedziec Sando bo dobrze zna sie na silnikach c20NE ic20seh
Heh polaskotales moje ego
co do chip tuningu, to je¶li chodzi o cene to siê nie martwie
brat mojego kumpla to robi nacodzieñ, i przy dobrych wiatrach zrobi mi za przys³owiow± flaszke ;D
to jezeli ktos Ci zrobi program pod modyfikacje to jak najbardziej to zrob tylko nie kupuj uniwersalek z allegro bo masz takiesame szanse ze zaszkodza jak pomoga
Jutro bêdê wiedzia³ co z moim CIPowaniem ;PPP
postanowi³em jednak nie swapowaæ bo jak to kto¶ stwierdzi³ te silniki s± nie do zar¿niêcia ;P
wiêc teraz chcia³em ¿eby¶cie mi powiedzieli co i jak mo¿na w tym moim c20le zrobiæ
dobrze by by³o gdyby kto¶ napisa³ w jakiej¶ kolejno¶ci chronologicznej, co najwa¿niejsze, a obok koszt w przybli¿eniu
http://maciekgt.webpark.pl/2A-wydech.html wprawdzie to o 1.8 ale pogadaj z wlascicielem - duzo Ci doradzi PZdr
No Sando rzuci³ dobtymi pomys³ami tylko.... kurde jak to tak wyliczy³em mniej - wiêcej to wysz³o ze 3 tysie wiêc nie wiem czy warto (czy nie lepiej jednak jak kto¶ jest uparty wstawiæ C20XE?). Po drugie nie ma sensu wk³adaæ do Espero C20NE bo przecie¿ w Esperaku je¿d¿± C20LE które ró¿ni± sie TYLKO zaworem EGR i elektronik± ¿eby spe³niaæ normy spalania wiêc to co wyci¶niesz z C20NE to tyle samo wyci¶niesz z LE a do tego tu masz m³odszy silnik który nie powinien byc tak skatowany jak C20NE z pocz±tku lat 90tych. I jeszcze jedno, silniki C20LE s± BARDZO czu³e na tzw. niby pierdo³y. Odczu³em to na wlasnej skórze, jak ¶ci±gn±³em swojego Esperaka to on naprawde nie je¼dzi³ jak na 105 koni. Wymieni³em filtry, ustawi³em zap³on, wyczy¶ci³em przepustnicê i zmieni³em przewody i ¶wiece na porz±dne NGKi, teraz na 3 potrafi pisn±æ a kiedy¶ by³o to nie do pomyslenia I jeszcze jedno, je¶li zdecydujesz sie ma powazne mody w silniku (podkre¶lam takie które Ci dadz± moc z nie ³adny dzwiêk przez tlumik i syczenie przez sto¿ek) to koniecznie zmieniaj zawieszkê, zreszt± je¼dzisz tym karawanem to wiesz ¿e i z seryjn± dwulitrówk± potrafi na szybszym zakrêcie przyprawiæ o bicie serca jak siê zacznie bujaæ ) Silnik z nubiry NIE PASUJE bez powa¿nych przeróbek mocowac i prac blacharsko - spawalniczych do Espero, a twoje pisanie o tym ¿e mo¿esz krêciæ do 9 tys. odbieram jako ¿art
to o zawieszeniu wiem dok³adnie ;D
raz prawie wypad³em z ronda na którym ograniczenie by³o do 50 a ja jecha³em ledwo 40 ;]