Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Ostatnio jeżdżę na samej benzynie (na LPG chwilowo nie mogę-prawdopodobnie reduktor padł) i zauważyłem, że moje espero strasznie dużo pali. Rozumiem że jest zima i duże mrozy ale benzyna znika jakbym miał dziurę w baku...
Co może być przyczyną takiego stanu [pomijając wspomnianą dziurę ;-) ] ?
Wyczytałem na forum że może to być sonda lambda lub filtr powietrza,
ma ktoś jakiś pomysł, co to może być ?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie :-)
Na początek profilaktycznie odwiedz kompendium wiedzy z sprawdz błędy ECM.
a filtr powietrza czysty? auto normalnie sie grzeje,bo jak nie to jak silnik bedzie niedogrzany ,sonda powinna wyjsc na błędach, mogł pasc czujnik temperatury na komp i auto chodzi caly czas na "ssaniu"
Ja proponuję żeby kolega napisał ile to wg niego "dużo". Bo różnica litra czy dwóch, to może wyjść z niedopompowanych opon + zima + zagracony bagażnik + styl jazdy
to zalezy co oznacza ze duzo. ja na lpg mam spalanie na poziomie 12l/100km a na pb okolo 13-15l/100km i nie uwazam ze to duzo, poprostu juz sie przyzwyczailem. bylo tez niedawno poruszane na motonews o 3 wezyku biegnacym w okolicach listwy wtryskowej. To byl bodajze przelew lub zwrotny. Zobacz czy aby tamtedy Ci paliwo nie ucieka pod auto, moze byc wypiety lub pekniety.
Ja mam 1.8 tylko na PB i 9 mi nie przekracza. Dlatego musi określić ile mu pali, wtedy możemy radzic.
A przewód powrotny jest i musi być, bo pompa pracuje cały czas, a paliwo jest nie zawsze spalane. (hamowanie silnikiem - wtryski są zamknięte, szybkie zdjęcie nogi z gazu - też komp odcina paliwo itp:. ) Ja w jednym aucie miałem pęknięty ale przy samym wlocie do baku i dosyć długo nie mogłem się zorientować
spala mi około 18-19 l/100km czyli jakieś drugie tyle niż powinien, to jednak troszke za dużo pomimo pogody jaka panuje na zewnątrz...
Jeśli chodzi o styl jazdy: jeżdżę normalnie, nie katuję go, dojeżdżam nim do pracy.
Silnik grzeje się normalnie, ostatnio uciekał mi płyn chłodniczy, ale wsypałem mu uszczelniacz i na razie jest OK.
Dziś wymieniłem mu filtr powietrza i na razie tyle, nie chcę nim od razu jechać do mechanika bo wiadomo .....koszty.
Wjadę nim jeszcze raz na kanał i sprawdzę dokładnie może rzeczywiście gdzieś to paliwo ucieka....
P.S. o co chodzi z tymi błędami ECM, jak to sprawdzić i gdzie
Nie jestem mechanikiem więc nie dziwcie się, wszystkiego uczę się metodą prób i błędów
a co drobniejsze usterki próbuję sam naprawić...
Mi kapalo kiedyś przez dziurawy filtr paliwa. Może ssanie nie wyłącza się
P.S. o co chodzi z tymi błędami ECM, jak to sprawdzić i gdzie w kompedium masz opisane
Nie jestem mechanikiem więc nie dziwcie się, wszystkiego uczę się metodą prób i błędów
a co drobniejsze usterki próbuję sam naprawić...
nie dziwimy się , bo każdy szuka tu pomocy. Jak mnie się coś zrypie to tez tu będę szukał pomocy. Tylko wcześniej poszukaj w wyszukiwarce bo dużo problemów już się powtarzało. Jak nie znajdziesz nic to napisz mi na pw to pogadamy.
A wiesz czemu ci uciekał płyn? Widziałeś wyciek czy tylko ubytek w zbiorniczku. Bo może masz wywalona uszczelkę i płyn ci uchodzi do oleju? To byłby problem. Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju nie masz takiej kremowej mazi.
pod korkiem wlewu oleju nie ma nic, jest czysto, jeśli chodzi o wyciek płynu chłodniczego nie udało mi się zlokalizować wycieku, kupiłem tylko uszczelniacz taki za 5zł w markecie i wsypałem cały do zbiorniczka wyrównawczego i na razie jest OK, ale zrobiłem dziś tylko 20 km...
Jutro rano wjadę nim na kanał i posprawdzam jeszcze raz dokładnie czy nic nie ucieka i sprawdzę te błędy ECM ... zobaczę co wyjdzie i napisze co i jak.....
Sprawdź błędy http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4641 świeci Ci się czasem Check (pomarańczowa kontrolka silnika po lewej stronie )
Ja mam silnik 1.8 i pali mi 13-14LPG . U ciebie 18-20 to troche duzo .
sprawdziłem błędy ECM: wyszedł kod 13 :-(
(13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu )
czyli soda lambda do wymiany? czy coś innego jeszcze może być?
oprócz tego auta mam jeszcze drugie espero 1,8 które jest sprawne, pali normalnie 8-9 na PB i odrobinę więcej na LPG i w nim też wyszedł ten kod 13
więc sam już nie wiem.....
jeżeli chodzi o kontrolkę check engine to w obu autach pojawia się ona czasami podczas jazdy i znika, kiedyś dawno temu pytałem mechanika dlaczego ta kontrolka się świeci to mi powiedział żebym tym się nie przejmował bo auta na LPG tak już mają ....
prawdziłem błędy ECM: wyszedł kod 13
sprawdź miernikiem napięcie na sondzie na rozgrzanym silniku powinno skakać od 0,2 do 0,8V ale raczej na 90% sonda do wymiany.
żebym tym się nie przejmował bo auta na LPG tak już mają .... to nie jest normalne, to świadczy o spartaczonej instalacji lpg.
(13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu )
ja proponuję żebyś sprawdził czy przewód od sondy się gdzieś nie przetarł albo ułamał ( ECM mówi tylko o braku sygnału z sondy, nie rozróżnia czy czujnik jest uszkodzony czy nie), jest dosyć nie osłonięty. Potem sprawdź samą sondę jak kolega proponował.
I może to być powód bo ECM nie dostaje z niej informacji ( a chodzi o temperaturę spalin) i głupoty ustawia z wtryskami)
Wg mnie gdyby sonda była walnięta to check palił by się cały czas, a miganie czasami może oznaczać przetarty przewód. Czasem jest sygnał czasem nie. Ale mogę się mylić
sprawdziłem sonde, wykazało mi napięcie 0,13 V czy to dobrze czy troszke za małe ? miało być między 0,2 a 0,8 V
Musi falowac na nagrzanym silniku
czyli niestety sonda do wymiany :-( na przewodnie doprowadzającym do sondy rzeczywiście napięcie waha się od 0,2 do 0,8 V a na sondzie już nie...
ale między czasie udało mi się naprawić problem jaki występował podczas jazdy na gazie, mianowicie dusiło go podczas przyspieszania, przeczyściłem przepustnice i silniczek krokowy (było tam sporo smoły) i teraz auto śmiga ładnie, przynajmniej na razie,
postanowiłem że jeszcze raz sprawdzę błędy ECM i wyszedł mi błąd 14
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
czyli coś spaprałem montując tą przepustnice
gdzie jest ten czujnik temperatury ?
wydawało mi się że złożyłem wszystko jak należy :-(
czujnik temperatury masz wkręcony w obudowę termostatu. Też najpierw sprawdź przewody.