ďťż

Graczem będąc…

Już powoli mam dość mojego autka . Przed przeglądem wszystko było OK. Silnik 1.8 z gazem. Na przeglądzie wymienili olej, filtry (powietrza i oleju) i świece. Do tego jeszcze mieli wymienić filtr paliwa, ale podobno tak pordzewiało, zen ie szło odkręcić i woleli tego nie ucinać i dosztukowywać. Przy rozruchu na benzynie w ogóle tego nie zauważyłem. Dzisiaj skończył mi się gaz i co tylko stanąłem na światłach to obroty 1200-800 i tak kilka razy aż gaśnie. Na gazie też przy ostrzejszym hamowaniu ze dwa razy mi zgasł. Pierwsza myśl to silnik krokowy i przepustnica, ale czemu akurat po przeglądzie Może świece Nie wiem. Dodam że na gazie nie gaśnie i obroty normalnie. Delikatne falowanie ale to już tak było. Macie jakieś pomysły Tym razem wolałbym sam to zrobić a nie w serwisie bo po ostatnich usterkach w miesiąc wydałem prawie 800zł


Ja w nexusie miałem podobne objawy.
Tyle że na zimnym silniku.
Oczywiście każdy majster gadał co innego. Wymieniłem cały układ zapłonowy (świece, kable, kopułkę, palec, cewkę). Wydałem na to 250zł.
Następnie za radą kolejnego majstra wyczyściłem cały układ dolotowy - przepustnica, krokowiec i wymiana filtra powietrza.
Później czyszczenie wtrysków.
Dalej to samo.
Dopiero za radą kolegi z innego forum pojechałem do gaziarzy ustawić emulację sondy lambda (20zł) i zaślepiłem EGR. Dodatkowo znalałem małą nieszczelność przy odmie i ją usunąłem.
Następnie reset ECU i ustawienie obrotów od nowa. Jest wiele lepiej. Niemal normalnie. W sumie nie wiem która z ostatnich czynności przyczyniła się do usunięcia usterki bo zrobiłem je wszystkie naraz ale na pewno nie potrzebnie wydałem ponad 300zł. Są jeszcze mini problemy ale z nimi to juz dam sobie radę.

W sumie to nie wiem po co napisałem tą całą historię, chyba żeby napisać jacy są tak naprawde specjaliści.... w zakładach mechanicznych. czasem lepiej samemu poszukać.

A tobie bym radził sprawdzić krokowca i sondę.
Najlepiej poczytaj gdzieś (pewnie jest na forum) jak zczytać kody błędów z ECU.
Jest to bajecznie proste. Naprawdę, może akurat Ci dany kod powie co masz uszkodzone i po problemie.
Życzę żebyś nie jeździł od "speca" do "speca" jak ja.
Dzięki za odpowiedź. Przegląd gazu miałem ze dwa miesiące temu. Sondę wymieniałem przy zakładaniu gazu, czyli niecały rok temu. Nie wiem patrzyłem za krokowymi to nowy coś w granicach 40zł. Może skuszę się na wymianę. Spróbuje sprawdzić te błędy. Ale ECU za mojej kadencji nie był restartowany więc może tego troszkę być. Zobaczymy.....
Zanim wymienisz krokowca możesz wyczyścić starego.
Polecam najpierw zczytać błędy.


Jutro spróbuję wyczyścić krokowy i sprawdzić te błędy . Wystarczy benzynka i WD40 Czy potrzebne są jakieś specyfiki??
....
Nafta albo denaturat.

Sprawdź jeszcze czy nie masz jakichś nieszczelności w układzie dolotowym. wymienili olej, filtry
Może źle zapięli obudowę filtra?
Właśnie się wybieram to zrobić. Jeden mam przetopiony wężyk od odmy. Ten co wychodzi z pokrywy zaworów to też od razu go wymienie. Po poludniu dam znac czy coś z tego bedzie.

[ Dodano: 2009-05-30, 18:20 ]
Wymieniłem przewód ten od odmy(strasznie mało miejsca, po 30 minutach jakoś weszło), ale w sumie nic nie dało. Dalej gaśnie. Wyczyściłem krokowego naftą. Teraz mam go czymś nasmarować
Nie trzeba smarować krokowego. Po prostu czyścisz i tyle. Błędy zczytywałeś?
U mnie też pojawił się problem z wolnym obrotami. Przyczyna - nieszczelny układ dolotowy a konkretnie miejsce w którym założono mikser od LPG. Po uszczelnieniu wszystko gra.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •