Graczem będąc…
Witam.
Wczoraj by³em na regulacji gazu w moim Espero.
Facet zrobi³ mi regulacjê, lecz powiedzia³, ¿e trzeba wymieniæ sonde lambda.
Po tym zabiegu co¶ dziwnego zaczê³o siê dziaæ. Nie dotyczy to sytuacji, gdy silnik jest zimny. Sprawa zaczyna siê dziaæ w momencie, gdy silnik siê ju¿ nagrzeje. Otó¿: gdy wciskam peda³ gazu (np na ja³owym biegu, na wolnych obrotach), to obroty spadaj± do oko³o 300 obr/min. i dopiero potem wzrastaj±...auto potrafi te¿ zgasn±æ na ¶wiat³ach, dlatego trzymam go tak na 1300 obr.
Co mo¿e powodowaæ tak± sytuacjê? Równie¿ gdy jadê np na 3 biegu 50/h i puszczê gaz, by hamowaæ silnikiem i po jakim¶ krótkim czasie (oko³o 5 sekund) wcisnê normalnie gaz, to auto szarpnie i dalej reaguje ju¿ prawid³owo.
Proszê o odpowiedzi, pozdrawiam.
P.S. Jeszcze jedno: na zdjêciu, którego linka dajê poni¿ej jest zaznaczona pewna czê¶æ silnika. Otó¿ facek, który mi regulowa³ gaz, powiedzia³ (z reszt± to widzia³em sam), ¿e prawa strona tej czarnej uszczelki jest oberwana- zacisk pu¶ci³ i dostaje siê do silnika lewe powietrze. Co mo¿e powodowaæ taki stan rzeczy? Droga jest wymiana tego gumowego "czego¶"?
http://img153.imageshack....10746301797.jpg (zdjêcie pogl±dowe- nie mojego silnika)
ale chodzi o czê¶æ w kwadracie czy strza³ka
Co mo¿e powodowaæ taki stan rzeczy? Droga jest wymiana tego gumowego "czego¶"? silnik bêdzie dostawa³ lewego powietrza i mog± mu skakaæ obroty, mo¿e byæ zamulony i gasn±æ przy gwa³townym wci¶niêciu sprzêg³a przy du¿ych obrotach. taka guma kosztuje chyba oko³o 80z³, bardzo czêsto ulega uszkodzeniu poprzez niedba³e montowanie miksera od LPG.
No to spoko...
Czyli jak t± gumê wymieniê i do tego sondê lambda, to autko bêdzie chodzi³o lepiej i nie bêdê mia³ tych problemów?
W sumie ucieszy³a mnie ta wiadomo¶æ o sondzie lambda, bo autko trochê za wiele pali. Teraz, gdy jest ciep³o, to jest oko³o 14l/100km w mie¶cie i oko³o 9l/100 w trasie...
Co mo¿e powodowaæ tak± sytuacjê? Równie¿ gdy jadê np na 3 biegu 50/h i puszczê gaz, by hamowaæ silnikiem i po jakim¶ krótkim czasie (oko³o 5 sekund) wcisnê normalnie gaz, to auto szarpnie i dalej reaguje ju¿ prawid³owo.
normalne zjawisko w instalacjach I i II gen.
A w³a¶ciwie po co w temacie piszesz o hamulcu jak dalej nic o nim nie wspominasz?
[ Dodano: 2010-06-09, 19:54 ]
Czyli jak t± gumê wymieniê i do tego sondê lambda, to autko bêdzie chodzi³o lepiej i nie bêdê mia³ tych problemów?
raczej tak
No to spoko...
W sumie ucieszy³a mnie ta wiadomo¶æ o sondzie lambda, bo autko trochê za wiele pali. Teraz, gdy jest ciep³o, to jest oko³o 14l/100km w mie¶cie i oko³o 9l/100 w trasie...
Czyli norma przy 1,8 i je¼dzie po Poznaniu
Co mo¿e powodowaæ tak± sytuacjê? Równie¿ gdy jadê np na 3 biegu 50/h i puszczê gaz, by hamowaæ silnikiem i po jakim¶ krótkim czasie (oko³o 5 sekund) wcisnê normalnie gaz, to auto szarpnie i dalej reaguje ju¿ prawid³owo.
normalne zjawisko w instalacjach I i II gen.
Normalne???
Co to tego normalnego zachowania w I i II gen., to nie wiem...wcze¶niej nie by³o czego¶ takiego
W poniedzia³ek jadê do mechanika, zrobi mi sondê i ten gumowy element i zobaczymy.
Przy okazji przegl±d
[ Dodano: 2010-06-10, 17:56 ]
Mam pytanie jeszcze: mo¿e mi kto¶ na allegro pokazaæ tê czê¶æ przy filtrze powietrza (guma), któr± muszê wymieniæ (zdjêcie). Nawet nie wiem w sklepie o co siê pytaæ...
Pozdrawiam.