Graczem będąc…

Samochód Espero 1.8 95 r

Zacze³o siê wszystko mniej wiêcej tak:

marzec-kwiecieñ - samochód czêsto ga¶nie w czasie wyhamowywania, na postoju traci obroty ogólnie przejazd 50 km równa siê 15-20 startów
pod koniec obroty nie schodz± poni¿e 1500 wiêc mo¿e pad³ silniczek krokowy?
DIAGNOZA postawiona przez znajomego mechanika - wymieniæ czujniki ( przy przepustnicy i jeszcze jaki¶ nie pamiêtam) przy okazji pad³ bendix te¿ do wymianny.
EFEKT - samochód nie ga¶nie.

kwiecieñ-maj - samochód po odpaleniu jest s³aby, szarpie, jazda to ma³a przyjemno¶æ
zauwa¿y³em, ¿e kable wysokiego napiêcia ¶wiec± jak neony w disco
DIAGNOZA wymiana kabli na nowe ekstra pod instalacjê gazow±
EFEKT - znaczna poprawa na ok 1-2 tygodni pó¼niej.......

maj-czerwiec - nasilenie objawów szarpania (okropne w czasie jazdy na 3-4 biegu), kable ¶wiec± jak choinka
DIAGNOZA poszed³em po poradê do elektryka samochodowego, a w miêdzy czasie zakupi³em nowe ¶wiece i nowe przewody WN (Bosch) po namowie sprzedawcy
Elektryk zbada³ kable stare, nowe i cewkê. Po czym stwierdzi³:
Nowe dobre bêd± bo maj± du¿± izoalcyjno¶æ, a stare siej± pr±dem gdzie popadnie.
Cewka do wymiany bo ma przebicie - wiêc kupi³em now±.
EFEKT zmieni³em cewke, kable i ¶wiece i tak przez miesi±c je¼dzi³o siê w miarê dobrze.

czerwiec-lipiec - po miesi±cu kabel odchodz±cy od cewki zacz± tak siaæ iskrami na cewkê, ¿e strach by³o je¼dziæ. Przy pracuj±cym silniku przeskakuj±c± iskrê mo¿na by³o us³yszeæ z du¿ej odleg³o¶ci.
DIAGNOZA zdecydowa³em siê na wymianê kabli na nowe (fabryczne).
EFEKT silnik pracuje dobrze, przy wiêkszej wilgotno¶ci zw³±szcza rano odpala na dwa razy.
W ci±gu dnia spisuje siê dobrze (pewnie jak osusz± siê kable)

lipiec 17 - zapalam silnik, doje¿d¿am do wyjazdu i cisza. Silnik przesta³ pracowaæ. Próbujê odpaliæ samochód i nic. Po kilku próbach czujê zapach benzyny. Pewnie go zala³em.
DIAGNOZA pad³ palec i kopu³ka.
EFEKT problemy z odpaleniem, jak ju¿ z³apie to siê jedzie.

lipiec 18 - po 5-7 razach rozruchu samochód odpala (ale mêczarnia). Jak z³apie to szarpie i strzela ( s³aba iskra).
Obecnie nie jestem w stanie odpaliæ maszyny.Krêci i kêci i nic. Czuæ paliwo wiêæ siê zalewa i brakuje mu iskry.
Je¶li kto¶ mia³ podobne problemy proszê czekam na informacjê.

Czy Wy te¿ uwa¿acie, ¿e instalacja gazowa mo¿e doprowadziæ do podobnych objawów.
Ja jak dot±d nie mia³em problemów z samochodem.


mam podobny problem z tym ze u mnie jak jest wilgoc w powietrzu lub wyjade z myjni to czasami sie zdarza ze musze krecic esperaka pare razy a czasami zapali tylko nie chodzi na wszystkie gary do chwili kiedy sie silnik rozgrzeje wtedy jest ok ale to jest troche meczonce ja u siebie podejrzewam cewke zaplonowa jak zalapie troche wilgoci to ona wlanie sieje zamet(cewke zmienilem na nowa i dalej to samo)
Samochód Espero 1.8 95 r

Zacze³o siê wszystko mniej wiêcej tak:

marzec-kwiecieñ - samochód czêsto ga¶nie w czasie wyhamowywania, na postoju traci obroty ogólnie przejazd 50 km równa siê 15-20 startów
pod koniec obroty nie schodz± poni¿e 1500 wiêc mo¿e pad³ silniczek krokowy?
DIAGNOZA postawiona przez znajomego mechanika - wymieniæ czujniki ( przy przepustnicy i jeszcze jaki¶ nie pamiêtam) przy okazji pad³ bendix te¿ do wymianny.
EFEKT - samochód nie ga¶nie.

.

Czujnik prêdko¶ci pojazdu

Co do reszty to wszystko dok³adnie trzeba sprawdziæ. Aparat zap³. ¶wiece , przewody wysokiego nap., filtry itd. Ja je¿d¿ê na LPG i nic nie dzieje mi siê poza 1 przyk³adem wymieni³em czujnik i jest ok.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •