Graczem bÄdÄ câŚ
Witam!
Mam problem ze swoim espero , a mianowicie zablokowalo mi sie prawe tylne kolo i nie chce sie odblokowac, drazek od hamulca recznego jest sztywny, nie da sie go ani troche ruszyc. Czyli gdzies linka od recznego po prostu musiala sie zaciagnac i zablokowala kolo. Odkrecilem kolo ale nie moge zdjac bębna poniewaz szczęki sa zacisniete. Wiec moje pytanie jest takie gdzie moge popuscic ta linke od recznego zeby zwolnila sie blokada kola. Czy zaraz przy drazku w kabinie? Czy przy kole cos jest ?
Pomozcie bo auto mam unieruchomione.....
Pozdrawiam
Zanim zaczniesz kobinowac z linka, to przypiernicz kilka razy konkretnie mlotem w ten beben z roznych stron. Im wekszy mlotek, tym lepiej Probuj tez kolem w miedzyczasie ruszyc w ktoras strone, mozliwe ze sie tylko zapiekl beben
A jak nie, to na belce masz linke, mozesz ja przeciac np
Pod osłona tłumika masz spięte razem linki-są dwie-po jednej do każdego koła-ja obstawiam że to skończyły się szczęki,bęben jest już b.zużyty i jak zaciągnąłeś ręczny to się wszystko rozeszło i zablokowało koło-brat miał taką samą sytuację w matizie-targaliśmy wszystko na siłę i potem wszystkie bety wymieniliśmy na nowe,łącznie z cylinderkiem i linkami,bo nic się nie nadawało do użytku.Tak to jest jak się dba o auto
Odkrecilem kolo walilem mlotem i nic.
Staralem sie krecic kolem w ktoras strone tez nic.
Moze spuscic plyn i sie cisnienie zmniejszy o pusci.
Jak myslicie
Jest jeszcze jeden awaryjny sposób ściągnięcia bębna hamulcowego-spróbuj,może ci się uda.Od drugiej strony bębna jest tarcza ,która osłania hamulce przed zanieczyszczeniami i stanowi punkt zaczepny dla szczęk.Przykładowe zdjęcie:

Zaznaczyłem na niej żółtymi kółkami otwory,przez które z zewnątrz przekładasz dwa śrubokręty,wsuwasz je w szczęki i wykonując nimi ruchy na zewnątrz ściskasz szczęki do środka,tym samym uwalniając bęben(szczególnie sie to przydaje gdy bęben ma duży rant-znaczy jest zużyty).Najlepiej mieć kogoś do pomocy,ściągnąć linkę ręcznego i przewód hamulcowy,żeby nic tych szczęk nie trzymało.Tak jak napisałem-nie jest to łatwe,ale powinno ci sie udać.Pozdrawiam-leszek.
w tych otworach to chyba są szczeki przymocowane tymi bolcami ze sprężynka, żeby nie latały po bębnie.
ale tam są takie inne otwory do sprawdzania grubości okładzin, zaślepione plastikowym korkiem.
Możliwe,ale jet to tylko zdjęcie poglądowe dla zrozumienia tematu
Witam! panowie mam pytanie a mianowicie jak rozkręcić bęben w tylnim kole w espero podczas jazdy czasami aż cos hrupie tak jak by sie cos łamało a nie mam bladego pojęcia jak sie do tego dobrac. na początku miałem zablokowane koło ale jakos je rozhuśtałem podczas jazdy i w trakcie tak coś huklo że myślałem że złapałem gume. tak że tak się ma cała sprawa że mam stracha teraz jeździć . prosze o rady
Witam! panowie mam pytanie a mianowicie jak rozkręcić bęben w tylnim kole w espero podczas jazdy czasami aż cos hrupie tak jak by sie cos łamało a nie mam bladego pojęcia jak sie do tego dobrac. na początku miałem zablokowane koło ale jakos je rozhuśtałem podczas jazdy i w trakcie tak coś huklo że myślałem że złapałem gume. tak że tak się ma cała sprawa że mam stracha teraz jeździć . prosze o rady pewnie łozysko szlak trafił podlewaruj do gury i sprawdź czy łozyska sie nie rozpadały
dzięki ale jak to sprawdzic?
Na słuch, na ruch koła... Łożysko musi krecic się płynnie, nie może przeskakiwac, a jeżeli tak jest, to słychac. Ale łożysko to nie wszystko, jeżeli problem był z hamulcem, to trzeba rozebrac bęben i sprawdzic co się w środku dzieje. Szkoda, że od razu nie rozebrałeś hamulca...
objawy są takie: jak podlewarkuje auto i zakręce kołem to się kręci ale czasem jak zakrece to nagle staje tak jak by ktos hamulec nacisnął? ale nic nie słysze żadnego hrupania czy przeskakiwania
To ściągnij koło i bęben i wtedy sprawdzisz czy to szczęki czy łożysko.
zmieniłem szczęki i sprężyny hamulców w komplecie w dodatku niby oryginały ale dolne sprężyny są jakby za długie i nie trzymają szczęk (są luźne). Sprawdzałem też zestaw sprężyn do opla ich długość jest identyczna. co robić bo wydaje mi się że ich długość nie powinna być większa niż 80 mm przy rozstawie otworów w szczękach 85 mm zaś kupione sprężyny mają 95 mm długości.????????????????