Graczem bÄdÄ câŚ
Po wymianie prawego wahacza słychać głuche stuki z prawej strony na nierównościach przy wolnej jeździe.Wymieniłem gumy te takie prostokątne na drążku stabilizatora oraz te bałwanki gumowe co przechodzą przez wahacz na drążku stabilizatora .Co może być przyczyną tych denerwujących stuków. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
Może być luz na klockach , wytłuczona guma pod amorkiem , łożysko daje ciała .
Gumę pod amortyzatorem mam nowąniedawno wymienialem . Jak można sprawdzić czy klocki są lużne bo zacisk jest przykręcony i auto dobrze hamuje oraz łożysko i czy może to być przegub.
[ Dodano: 2009-09-21, 20:31 ]
sprawdz luz na zacisku,skrec na maxa koła w prawo,wtedy masz dostep do żacisku prawego koła i poruszaj nim,niepowinno byc luzu
No właśnie wczoraj tak zrobiłem skręciłem na maxa zacisk trochę się buja minimalnie na tych gumowych prowadnicach jak mocno szarpnę ręką ale to chyba jest normalne.Auto niestety ciągle stuka w przyszły poniedziałek mam czas to rozkręcę. Po czym mogę poznać czy to jest przegub bądź łożysko, bo wahacz jest dobrze przykręcony drązek stabiliztora także i śruby od amortyzatora z góry te 2 także oraz na dole od zwrotnicy Już mnie zaczynają wnerwiać te stuki wystarczy że wyjadę z garażu mam mały uskok w drodze i już stuknie na każdej wyboistej drodze np w lesie też stuka.
padniete łozysko niestuka samo w sobie,przegub stuka ale przy skrecie,moze amor jest wywalony?
Wyjeżdzam autem do tyłu skręcając w lewo jednocześnie jest uskok w jezdni i słyszę w tym momencie stuk i to za każdym razem.
[ Dodano: 2009-09-21, 21:09 ]
z prawej strony
podnies kolo i sprawdz czy niema luzu po pionie i poziomie,tak wyeliminujesz koncówke drażka,wahacz i łozysko,jesli nie znajdziesz luzu oczywiscie
amortyzator wymieniałem 4 lata temu i obecny stan licznika to 89000 km
[ Dodano: 2009-09-21, 21:22 ]
W poniedziałek wezmę się za auto i dam znać co było przyczyną
[ Dodano: 2009-09-21, 22:06 ]
Mam jeszcze jedno pytanie jak na końcówce drążka są luzy to było by je czuć na kierownicy bo ja ich nie odczuwam kręcąc kierownicą
witam jestem nowy kto mi powie ja wybic sworzeń ze zwrotnicy w matizie bo ciezka sprawa sie robi
a zabezpieczenie wykreciles,tzn ta śrube?jak tak trza młotkiem potraktowac,tzn jedna osoba bije w sworznia z boku a druga osoba wantuje wahacz brecha w takim kierunku zeby wahacz szedl w dół
Po wymianie prawego wahacza słychać głuche stuki z prawej strony na nierównościach przy wolnej jeździe.Wymieniłem gumy te takie prostokątne na drążku stabilizatora oraz te bałwanki gumowe co przechodzą przez wahacz na drążku stabilizatora .Co może być przyczyną tych denerwujących stuków. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
Miałem to samo. Okazało się, że słabo dokręciłem śrubę na sworzniu i podczas jazdy sworzeń częściowo wysuwał się z gniazda. Dokręć śrubę na sworzniu miarowo ale nie na chama. Jeśli to jest to , to na pewno stuki znikną.
Wszystko rozkręciłem i skręciłem na nowo i stuków nie ma najprawdopodobniej latał sworzeń od wahacza w zwrotnicy.Dziękuję bardzo za odpowiedzi.