Graczem będąc…

mam parê problemów z silnikiem 1.5 dohc.Wszystko zaczê³o siê parê dni temu.Postaram siê opisaæ jak najdok³adniej.Chcia³em pojechaæ moj± nexi± wiêc odpali³em i... co¶ stuknê³o pod mask±,z rury poszed³ dymek,a w promieniu kilku metrów czuæ by³o tylko paliwo.Odpalam ponownie i ga¶nie,i tak parê razy.Dodam,¿e 2 godz wcze¶niej wróci³em ni± ze sklepu i by³o wszystko ok.Zostawi³em j± i rano do pracy autobusem.Po powrocie odpalam i dzia³a,ale:brak oleju w silniku.Dolewam olej i jest prawie ok,bo jak siê nagrzeje,po jaki¶ 2 min z rury kopci niemi³osiernie na bia³o i leci jaka¶ woda (im siê bardziej nagrzewa tym bardziej kopci).Wyczyta³em na forum,¿e to pewnie uszczelniacze,pier¶cienie,uszczelka,ale dlaczego dopiero po paru minutach zaczyna kopciæ.Od razu po odpaleniu jest ok.Nie by³em jeszcze u mechanika bo muszê siê nastawiæ psychicznie na stratê kolejnych stówek.Mo¿e dowiem siê jeszcze kilka informacji od was co mo¿e byæ jeszcze nie tak.


stany oleju ,cieczy ch³o masz w normie
Zobacz czy masz olej silnikowy w zbiorniczku wyrwównawczym cieczy ch³odz±cej, czy na koroku wlewu oleju jest co¶ w rodzaju mas³a. Je¶li tak to uszczelka do wymiany. Ogólnie radze nie je¼dziæ za du¿o tym samochodem bo mo¿esz narobiæ tylko wiêcej szkód.
p³yn ch³odniczy w normie,olej dola³em bo by³o zero (na bagnecie),nie ma ¿adnych oznak ¿e uszczelka pu¶ci³a,bo na korku nie ma niczego w rodzaju mas³a.W zbiorniku wyrównawczym te¿ nie ma oleju.Od tamtej pory nie je¿d¿ê w ogóle.Stoi w gara¿u i czeka na naprawê.

[ Dodano: 2009-08-17, 11:46 ]
je¶li moje przypuszczenia co do pier¶cieni siê sprawdz± to bêdê raczej rozwa¿a³ wymianê ca³ego silnika.i tu nasuwa mi siê kolejne pytanie,otó¿ czy pasuje do nexii 1.5 16v silnik z espero 1.5 16v.Po wygl±dzie widzê ¿e siê niczym nie ró¿ni,ale czy kto¶ wie jak jest z mocowaniem silnika,skrzyni± biegów itp.Pytam siê o to,gdy¿ silnik do espero jest tañszy na allegro.


Tak, dok³adnie to jest ten sam silnik.
Dziêki za informacje.Orientuje siê kto¶ ile mo¿e kosztowaæ u mechanika wymiana pier¶cionków i uszczelniaczy w Krakowie?Czy ma kto¶ namiary na sprawdzonego mechanika?
pier¶cienie, panewki, szczelno¶æ g³owicy plus jej obróbka i szlif ¿eby¶ mia³ spokój i nie musia³ rozbieraæ dwa razy ...
Dzwoni³em do mechanika i mówi³ ¿e najpierw trzeba sprawdziæ kompresjê (bêdzie przez to wiadomo czy pier¶cienie s± szczelne).Poza tym mówi³ ¿e dopiero po ¶ci±gniêciu g³owicy bêdzie wszystko wiadomo.Za naprawê powiedzia³ ok. 400 z³ (robocizna+planowanie g³owicy),podobno samo planowanie g³owicy kosztuje 120z³.Co s±dzicie o tych cenach?op³aca siê?
ceny na pewno dobre tym bardziej ¿e jest co rozbieraæ
Cena dobra, ale ez pod uwage ze jezeli pekl pierscien to ta cena moze sie podwoic jak nie lepiej
je¶li po nagrzaniu leci bia³y dym z rury wydechowej to podejrzewam ¿e uszczelka pod glowic± jest uszkodzona. przy uszkodzeniu uszczelki niekoniecznie p³yn ch³odz±cy przedostaje siê do oleju, lub na odwrót. wszystko zalezy od miejsca uszkodzenia uszczelki. jesli uszkodzona jest miedzy kana³em wodnym a cylindrem to plyn przedostaje siê do cylindra i kopci na bia³o.
podobno samo planowanie g³owicy kosztuje 120z³
ile planowanie g³owicy u nas kosztuje maks 30 z³oty kto¶ cie w konia ³aduje kolego
To s± ceny od jednego mechanika.jutro popytam u innych.No chyba ¿e kto¶ poleci mi jakiego¶ mechanika z Krakowa lub okolic to bêdê wdziêczny.
mo¿e to cena z wyjêciem i w³o¿eniem g³owicy na swoje miejsce?
Sprawdza³em dzisiaj jeszcze raz wszystko dok³adnie.Oleju na trasie ok 5km wziê³o mi jakie¶ 0.7 l,wody w ch³odnicy mi nie uby³o,a z rury dalej cieknie i straszny dym.Ps.drugi mechanik zawo³a³ 800 z³ za robociznê plus ok. 300 za czê¶ci.Szukam dalej.
masakra - spali³ wiêcej oleju ni¿ paliwa!
Mia³e¶ ZIEMNIAK racjê,dopyta³em siê mechanika o ile wzro¶nie cena jak bêdzie trzeba wymieniaæ pier¶cienie,a on powiedzia³,¿e nie bêdzie siê op³aca³o naprawiaæ,bo wyjdzie ko³o 3 ty¶. naprawa.Czy kto¶ ma jaki¶ pomys³,¿eby za 1000 z³.auto pali³o wiêcej paliwa ni¿ oleju??????Ps.my¶la³em o kupnie innego silnika (cena ok.850z³),ale za wymianê silnika mechanik liczy 400z³ (nie ten co chce za wymianê 3ty¶,tamtego wola³em siê nie pytaæ).
je¿eli znajdziesz taki sam silnik tylko ¿e zdrowy to sam przek³adke zrobisz maj±c trochê wiary i kluczyków
No tak,tylko znajd¼ zdrowy silnik.Mam uwierzyæ komu¶ na s³owo ¿e silnik by³ niezaje¿d¿any,jest z niskim przebiegiem i kobieta je¼dzi³a tym autem.Czy wymiana pier¶cieni to jest taka ciê¿ka robota,¿e tyle to kosztuje,bo czê¶ci przecie¿ nie s± drogie.O co dok³adnie chodzi w tej wymianie pier¶cieni???Ka¿dy mechanik jak s³yszy o pier¶cieniach to liczy na zarobek co najmniej tysi±ca z³otych.
wymiana pier¶cionków wi±¿e sie z pewna obróbk± bloku, zagadaj do Ziemniaka mo¿e ma jaki¶ zdrowy silnik... zreszt± w temacie silników on jest forum kilerem
Wczoraj zabra³em lanosa od mechanika spalil w tydzieñ 2,5 l oleju wytarte by³y pier¶cienie i spruchnia³e gumki na zaworach.Robocizna 400 + czê¶ci 300
nie slyszalem zeby w silniku byly jakies gumki
Uszczelniacze zaworów
No wszystko fajnie,tylko ¿e w Krakowie nie znajdziesz mechanika,który zrobi co¶ takiego za mniej ni¿ 1000z³.Ja siê upar³em i zacz±³em siê za to zabieraæ sam.Jak kto¶ ma jakie¶ podpowiedzi na co w szczególno¶ci mam uwa¿aæ to by³bym wdziêczny.Dzisiaj zdj±³em tylko pokrywê zaworów,jutro spróbujê zdj±æ g³owicê.

[ Dodano: 2009-08-23, 14:15 ]
No i pojawi³ siê pierwszy powa¿ny problem,a mianowicie nie mogê odkrêciæ ¶ruby od ko³a pasowego wa³u rozrz±du.Czy kto¶ wie jak mo¿na to ko³o zablokowaæ ¿eby da³o siê odkrêciæ?Dodam,¿e nawet na biegu i przy naci¶niêtym hamulcu nie mogê odkrêciæ bo siê krêci.A mo¿e jest tam lewy gwint.Wie kto¶ jak to zrobiæ?

[ Dodano: 2009-08-23, 14:43 ]
Aha i jeszcze jedno,czy do odkrêcenia tego ko³a potrzebujê klucza 19 czy jakiego¶ innego.Pytam o to bo 19 ma trochê luzu,17 nie wchodzi,a 18 nie mam.

[ Dodano: 2009-08-23, 14:45 ]
Chodzi mi oczywi¶cie o ko³o pasowe wa³u korbowego.
Nie pamietam jaki tam jest rozmiar, ale najwyzej sobie dokup 18, jezeli cos pomiedzy 17 a 19 jest Jezeli zabrales sie za to sam, to lepiej wymieniaj silnik Serio, nie oplaca sie tego naprawiac. A jezeli jestes laikiem to tylko sie narobisz, a nic z tego nie wyjdzie <poniesiesz tylko niepotrzebne wydatki na czesci, oleje itd itp>.
Sprobuj z drugiej strony wal jakos zblokowac, zeby sie nie obracal
Dziêki za radê.Jeden t³ok jest zmasakrowany (jakby co¶ metalowego kiedy¶ wpad³o do niego),pier¶cienie nieszczelne,bêdê wymienia³ ca³y silnik.A od tego ko³a pasuje klucz 18,ale i tak go nie da³em rady odkrêciæ.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •