X
ďťż

Graczem będąc…

Opisywałem już częściowo problem jaki występuje. Czasem w trakcie jazdy, chwilę po rozgrzaniu silnika do temperatury pracy, obroty silnika spadają do ok 600 i wahają się (nierówno pracuje). Po dodaniu gazu obroty wzrastają do ok 1500 i jeśli dalej trzymam pedał gazu zaczyna strzelać pod maską (powietrze).

W trakcie tych wydarzeń zapala się i gaśnie CheckEngine. Sprawdzałem wyświetla się kod 32 (błąd zaworu Egr). Zaślepiłem zawór wg. instrukcji z forum (aluminium z puszki i zatkany wężyk podciśnienia nałożony na zawór) jednak dziś samochód znów miał identyczny problem. Zdjęcie zatkanego wężyka od strony przepustnicy nic nie dało. Sprawdziłem przewody wysokiego napięcia... Dopiero jak poruszałem przewodami od komputera to silnik normalnie odpalił. Tylko nie wiem czy samo ruszenie przewodów wpłynęło na poprawę czy jakiś inny czynnik.

Mam a w zasadzie miałem problem z nagrzewnicą, wydaje mi się, że była zatkana. Samochód przy rozgrzanym silniku grzał ale bardzo słabo, a włączenie nawiewu na 4 powodowało wianie zimnego powietrza, mimo że temp. była na maksa. Po dzisiejszej usterce, całym tym szarpaniu itd. grzanie wróciło i obecnie z samochodem jest wszystko w jak najlepszym porządku.

Więcej problemów z tym związanych nie zaobserwowałem.

Dzięki za sugestie i pozdrawiam


mi to wygląda na silniczek krokowy ze falują obroty co do strzałów to wina przewodów strzela ci w filtr powietrza spróbuj podczas pracy silnika spryskać przewody za pomocą zraszacza do kwiatków doniczkowych lub nalać wody do butelki do mycia szyb i spryskać tylko bez przesady może uda się zlokalizować przeskok iskry, wtedy wymień od razu świece, przewody,(polecam NGK) kopułkę i palec objawy powinny minąć
przewody wn były wymieniane pół roku temu razem ze świecami. Silniczek krokowy był czyszczony.

Ogólnie jak występuje problem to samochód się dusi, dławi. A strzały pod maską nie brzmią na elektryczne tylko powietrza.

Na razie samochód jeździ ok, ale proszę o jakieś sugestie spostrzeżenia.
jak jest przebicie a jedziesz na LPG to daje w filtr powietrza


zauważyłem, że mój problem występuje gdy np. rozgrzeje samochód jak jest temperatura ok 0 stopni. Pewnie wytważająca się wilgoć powoduje nierówną pracę silnika spowodowaną niesprawnością:
- przewodów WN
- kopułki i palca
- świec???

Pytanie do Was co w pierwszej kolejności wymienić. Bo przewody oraz świece były wymieniane przejechałem na nich 5tys.
kolego przewody i świecę mogą ci paść i po 1000 wymieniaj komplet zależy też jakie te świecę i przewody jak jakieś za 30zł to na pewno siadły polecam TESLE lub NGK
świece ngk, przewody jakieś silikonowe cena 79zł
robiłeś próbę przewodów tak jak pisałem
tak robiłem nie było widać iskier. Odkręciłem świece i dwie z nich były wilgotne i dwie suche. Wymieniłem świece, zobaczę co dalej.
Przed tym problemem miałem awarie zaworu egr, obecnie zaślepiony.

Jutro będę jechał do pracy to zobaczę czy jest poprawa (bo zawsze w tym samym momencie trasy występował problem). Przewody też wymienię.
a czemu zaślepiasz i w którym miejscu dokładnie, możne ty po prostu na ciulowym gazie jeździsz jak świeca może być mokra w oleju rozumiem, zadymione też idz do gazownika niech sprawdzi czy nie masz wody w butli, a płynu ci nie ubywa
zaślepiłem zawór gdyż nie działał. Zaślepiony jest aluminium, plus zaślepiony jest wężyk podciśnienia. A gaz na Shellu raczej dobry sprzedają. Płyn też nie ubywa, nie ma też masła pod korkiem wlewu oleju
niestety nadal problem występuje. Jutro wymienie wszystko kompleksowo
- przewody wn
- świece
- kopułkę i palec

Pozdrawiam i dzięki za pomoc
sprawdź jeszcze tę cewkę impulsatora która jest w kopułce, moż mieć przebicie.
jednak po wymianie przewodów wn, świec, kopułki oraz palca problem nadal jest.A ta cewka na oko wyglądała ok nigdzie nie przydymiona itd.

Zastanawiam się czy to nie sonda lambda. Bo samochód po paru minutach od odpalenia dopiero zaczyna nie równo pracować nie da się go wkręcić na obroty. Gdy pracuje równo to z tłumika wylatują dziwne spaliny inne niż wcześniej (oleju ani płynu mi nie udywa). Czy sonda lambda nie ma wpływu na zawór EGR?

Dziś sprawdzę sonde.

Pozdrawiam
to, że tak wtrące to co z moim problemem?

[ Dodano: 2008-12-28, 14:05 ]
sprawdzałem napięcie na sondzie po odpaleniu napięcie bliskie 0V po jakimś czasie ok 0,8V czyli dobrze. W momencie gdy wystąpił problem odłączyłem sonde i to nic nie dało. Odpaliłem następnie samochód bez podpiętej sondy i problem nadal występował. A co z silnikiem krokowym?

[ Dodano: 2008-12-29, 08:45 ]
kontaktowałem się z mechanikiem i stwierdził wstępnie uszczelkę pod głowicą, ze względu na wilgotne dwie świece.

Może jakieś sugestie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •