Graczem będąc…
Witam
Wymienilem ostatnio szczeki w tylnym lewym kole po tym jak okazalo sie ze hamulec trze o beben podczas jazdy
Szczeki byly nierowno starte a cylinderek byl zblokowany(po wyjeciu, lekkim przeszlifowaniu drobnym papierem i wlozeniu poruszal sie juz normalnie).
Wyjalem statare szczeki i zamontowalem nowe ze starymi sprezynkami i reszta poprzedniego osprzetu
Czy po wymianie trzeba zrobic jakas regulacje Do czego sluzy ten element ze zdjecia?
Po tym wszystkim pedal hamulca wchodzi luzno w podloge a efektow hamowania jak by nie ma Z recznym wcale nie lepiej
Odkrecalem zaworek plynu hamulcowego przy sciaganiu bebna
Ma ktos jakis pomysl jak to uleczyc?

Jak dla mnie to pierwszy b³±d pope³ni³e¶ zmieniaj±c tylko jedn± stronê... Zawsze mimo wszystko zmienia siê na obu. Je¶li ju¿ szczêki siê dotar³y i uk³ad masz dobrze odpowietrzony oraz cylinderki Ci siê nie zacinaj± to mo¿e ten bêben jest po prostu tak starty nie równo i kicha...
Co prawda nie w nubirze, ale w lanosie robi³em hamulce z ty³u ostatnio, ale to prawie to samo.
Je¶li cylinderek mia³e¶ zapieczony to trzeba by³o od razu wymienic na nowy (koszt niewielki).
Ten element to samoregulator - powinien bardzo lu¼no chodziæ - jego zadanie to kasowanie zbêdnego luzu szczêk. Po z³o¿eniu tylnych hamluców trzeba go "podregulowaæ" - nacisn±æ kilka, kilkana¶cie razy na peda³ hamulca - wtedy powiniene¶ s³yszeæ takie "cykanie" z ty³u - to samoregulator sie reguluje.
Je¶li wszystko dobrze z³o¿y³e¶ to powinno chodziæ. Jak odkrêca³e¶ cylinderki to trzeba odpowietrzyc uk³ad hamulcowy i ewentualnie wymieniæ p³yn hamulcowy.
zobacz ten temat
Jak dla mnie to pierwszy b³±d pope³ni³e¶ zmieniaj±c tylko jedn± stronê... Zawsze mimo wszystko zmienia siê na obu. Je¶li ju¿ szczêki siê dotar³y i uk³ad masz dobrze odpowietrzony oraz cylinderki Ci siê nie zacinaj± to mo¿e ten bêben jest po prostu tak starty nie równo i kicha...
tzn tak... wymienilem na razie tylko z jednej strony bo braklo czasu na druga
Troche sie zrazilem tym brakiem hamowania i wolalem zaczekac z druga Najwyzej dokonczyl by to fachowiec Bebny i tak sa do przetoczenia
Chcial bym sie dowiedziec dlaczego nie mam hamulca na wszystkich kolach skoro majstrowalem tylko przy jednym
Cisnienie w plynie do hamulcow za male? Tak jak pisalem wyzej odkrecalem zaworek
Trzeba pozniej cos ustawic, odczekac na wlaczonym silniku jakis czas lub powciskac pedal hamulca aby cisnienie wrcoilo do normy?
Musze przynajmniej doprowadzic do tego zeby w miare bezpiecznie do mechanika dojechac
...Jak odkrêca³e¶ cylinderki to trzeba odpowietrzyc uk³ad hamulcowy i ewentualnie wymieniæ p³yn hamulcowy.
zobacz ten temat
mozesz mi cos wiecej napisac o tym odpowietrzaniu, jak je zrobic?
To mi bêdzie wygl±daæ na to, ¿e masz ca³y uk³ad zapowietrzony i lepiej wszystkie ko³a odpowietrzaj, je¶li odkrêci³e¶ zaworek to Ci powietrza nabra³ na bank...
[ Dodano: 2009-05-04, 10:18 ]
i tak sa do przetoczenia
Nie ma sensu bo za nowe dasz 10 albo 20 z³ wiêcej a nowe to nowe
[ Dodano: 2009-05-04, 10:23 ]
mozesz mi cos wiecej napisac o tym odpowietrzaniu, jak je zrobic?
2 osoby s± potrzebe do tego jedna pompuje kilka razy peda³em powoli do oporu, naciska do koñca mocno i trzyma a druga powoli odkrêca zaworek a¿ zejdzie p³yn z powietrzem i tak kilka razy na jedno ko³o, tylko ¿eby Ci ta osoba nie pu¶ci³a hamulca zanim zakrêcisz zaworek
Jednak posluchalem i kupilem nowe bebny Rzeczywiscie koszt niewielki a nowe to nowe
czytalem teraz ze kolejnosc odpowietrzania jest wazna
Tak jak w nexi najpierw lewe tylne pozniej lewe przod nastepnie prawe tyl i prawe przod?
Plyn hamulcowy dolewamy? Mozesz jakis polecic
czytalem teraz ze kolejnosc odpowietrzania jest wazna
Jest wa¿na, zaczyna siê od ko³a, które jest najdalej od pompy hamulcowej, prawe tylnie pó¼niej lewe, prawe przednie i lewe. A p³yn to wymieñ ca³y i najlepiej DOT4, chba, ¿e wyszed³ mo¿e nowszy DOT5 ale nie jestem pewny. Tak¿e DOT4.
Plyn hamulcowy dolewamy?
Odci±gnij na przyk³ad strzykawk± ze zbiorniczka ile siê da dolej na ca³y zbiorniczek i odpowietrzaj wtedy.
2 osoby s± potrzebe do tego jedna pompuje kilka razy peda³em powoli do oporu, naciska do koñca mocno i trzyma a druga powoli odkrêca zaworek a¿ zejdzie p³yn z powietrzem i tak kilka razy na jedno ko³o, tylko ¿eby Ci ta osoba nie pu¶ci³a hamulca zanim zakrêcisz zaworek
Ja odpowietrza³em hamulce w nubirze i w lublinie. I za ka¿dym razem robi³em to sam. Gdy uk³ad z³apie powietrze przez t³oczek, wystarczy w danym kole poluzowaæ zaworek i czekaæ a¿ zacznie wyciekaæ p³yn. Ot, ca³a filozofia.
Próbowa³em te¿ z pomoc± drugiej osoby. Efekt jest taki, ¿e rozlewa siê wiêcej p³ynu (co w sumie jest mo¿e nawet i wskazane, bo p³yn te¿ trzeba co jaki¶ czas wymieniaæ) i jest wiêksze ryzyko ponownego zapowietrzenia uk³adu.
i jest wiêksze ryzyko ponownego zapowietrzenia uk³adu.
A to ciekawe......................
Odpowietrzanie? Pod³±czasz wê¿yk do odpowietrznika( dobrze jak koniec rurki zanurzony jest w butelce wype³nionej do po³owy p³ynem hamulcowym.Masz gwarancjê ze gdyby¶ przypadkiem popu¶ci³ d¼wignie hamulca nie poci±gnie powietrza).Pompujesz, pompujesz, pompujesz, trzymasz peda³ do oporu i popuszczasz na odpowietrzniku, dokrêcasz i tak w kó³ko do skutku.Pamiêtaj o sprawdzaniu poziomu p³ynu w zbiorniczku i dolewaniu.bo sobie bêdziesz zapowietrza³
Sprawd¼ jeszcze tu http://www.motofocus.pl/t...lady-z-abs.html
A tak na marginesie jest tego trochê w sieci
pozdrawiam
a Ja pojecha³em do Norauto i za 79 z³ wymienili mi p³yn chamulcowy przy okazji odpowietrzaj±c i czyszcz±c ca³y uk³ad
Wracam ponownie do tego tematu bo potrzebuje porady...
Plyn hamulcowy wymieniony na nowy, hamulce odpowietrzone (prawidlowo, z pomoca fachowca), tyl- szczeki i bebny wymienione na nowe, przod- sprawdzony (zaciski odbijaja prawidlow, klocki o dopuszczalnej grubosci, tarcze ok) Pomimo to hamulec jest slaby Najlepiej dziala po wcisnieciu do dechy, chodz auto tez sie sunie na hamulcu do przodu
Kolega po przejazdzce moja srebrna strzala podpowiedzial zebym sie zastanowil nad wymiana serwo i pompy
Jak wynika z waszego doswiadczenia Te elementy zuzywaja sie rownoczesnie czy zalozmy zakup jednogo z nich moge se darowac?
Jest jeszcze jedna sprawa Jest to zauwazalne przy wiekszych predkosciach Po wcisnieciu pedalu hamulca do "dechy" auto sciaga do lewej...
Potwierdza to jakos teze serwa i pompy? Powtarzam klocki i tarcze w dosc dobrej kondycji
dzieki oprawca_1978 za szybka odpowiedz
Skorzystam z przepisu w najblizszym czasie
Mam jeszcze jedno pytanie
Ostyatnio auto bylo na podnosniku u znajomego
Skozystalem z okazji i chcialem cos sprawdzic Po wcisnieciu pedalu hamulca, hamulec z tylu byl tak slaby ze recznie mozna bylo krecic tylnimi kolami...
To tez wina zapowietrzenia?
Sie narobilo z tymi wszystkim ze nie wiem co naprawiac a wymieniac wszytko po kolei tez nie sposob