Graczem będąc…

witam
opowiem po kolei:
jakie¶ 1,5 roku temu urwa³ mi siê pasek rozrz±du i silnik zda¿y³ siê zabiæ w³asnym ciê¿arem... dosz³o do swapu na taki sam silnik. wymieni³em ca³y rozrz±d, uszczelniacze (ponoæ), robiona g³owica ca³a, pompa oleju itd. niby ten silnik mia³ 120k km przebiegu. no teraz ma jakie¶ 210k i zaczê³a siê masakra... oleju pali wiêcej niz paliwa choæ paliwa ¿re z 16-18 w mie¶cie. zo jakie¶ 500km dolewam 1l tzw orlenowskiego pó³syntetyka 10W40. i jest tak: pali bez problemu jak jest zimny. jak np wrócê z pracy czyli siê zagrzeje to jak zgaszê ju¿ jest problem z odpaleniem - za drugim trzecim razem zapali a z rury leci chmura jak z atomówki (niebieska). czasami je¼dzi ¶wietnie - wchodzi na obroty elegancko, nic nie muli na ¿adnym biegu a czasami nie mogê ruszyæ z jedynki - obroty spadaja ¿e prawie ga¶nie a jak ju¿ idzie do góry do szybkie drganie - obroty ida w górê a auto stoi w miejscu. czasami jest tak na drugim biegu. jak zje¿d¿am z góry albo w ogóle puszczam gaz to zaczyna kopciæ i kopci dopóki nie dostanie 3,5k obrotów.
wymienia³em ¶wiece, kable, filtry, sondê, restartowa³em wszystkie uk³ady i nic - zero poprawy.
co mo¿e przyczyn± takiego zachowania silnika? no bo jesli np uszczelniacze czy co¶ na ten kszta³t to ca³y czas powinien kopciæ i siê muliæ...


Zapieczone pier¶cienie skoro pali tyle oleju. Jak wyglada p³yn ch³odniczy?
zarówno p³yn jak i olej jest ok. poziom p³ynu te¿ w normie. nie ma majonezu pod korkiem

[ Dodano: 2009-07-22, 13:51 ]
ale czy pali³aby tylko czasami tyle oleju? od czego to zale¿y?

[ Dodano: 2009-07-22, 13:54 ]
tak jak pisa³em czasami jest tak ¿e nawet na mocno rozgrzanym motorze hula ¶wietnie
Masz LPG?
Mi siê wydaje, ¿e skoro zostawia za sob± niebieski dym to pier¶cienie albo UPG.


nie - ca³e ¿ycie na benzynce i to na dobrych stacjach (chocia¿ teraz to ponoæ nie ma ró¿nicy ale zawsze statoil). co to jest UPG? sorki ale a¿ tak nie siedzê w autach... wiesz maluchy, polonezy... tam nie by³o elektroniki
UPG to uszczelka pod g³owic±
:facepalm: nie pomy¶la³em o tym znaczy nie skojarzy³em
ja jednak stawiam na pier¶cienie Figur ma racje UPG teoretycznie te¿ mo¿e byæ a efekty dopiero za jaki¶ czas poka¿± siê na korku kwestia czasu ... nie mniej jednak trzeba rozgrzebaæ silnik
kolega mówi ¿e to uszczelniacze... a jesli by to by³a UPG to nie przypadkiem p³yn by mi ucieka³? a p³yn jak zmienia³em po zimie w lutym to nie uby³o nic
oczywiste jest ze glowice musisz oddac do regeneracji wiêc i tak musisz zrobiæ taki ma³y remont silnika
kurcze g³owica by³a niby robiona przy wymianie silnika bo mia³ byc komplet roboty... ale na rêce nie patrzy³em magikom... no nic - znów trza wy³o¿yæ 2k na trupa... dzieki za pomoc
skoro g³owica by³a robiona to kosztem dla CIebie bêdzie tylko planowanie a w bloku zostawisz troche kasy
pierscienie latwo sprawdzic niech ci kompresje sprawdz±
silnik jest pewnie wyrobiony, pierscienie roznie sie ustawiaja i jak sie ustawia dobrze to jezdzi okej i malo pali oleju, a jak sie ustawia wzgledem wyjechanego bloku inaczej to bierze olej,
w jednym szrocie mam te same objawy prawie ze - bierze olej, i na pewno tez spala, ale tez leci spod uszczelniacza walu - widoczne plamy, odpala mi zawsze czy to na lpg czy na paliwie ale tez dostaje tych nierownych obrotow,
moze zatkaly ci sie wtryskiwacze - to do tej nierownej pracy silnika, wez kup FORMULE STP DO SILNIKA i wlej ale nie tak jak pisza na pelny bak a na polowe,
gniazda popychacze itp... mnostwo tego tam jest i mogli to zle zrobic przy remoncie a uzywany silnik kij wie co tam siedzi.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •