Graczem będąc…
Witam! Moja Nubira 1.6 16V 1998r jaki¶ czas temu zaczê³a wariowaæ. Obroty podchodz± do 1.5 - 2 tys i dopiero po jakim¶ czasie opadaj± (o ile wogóle). Wymieni³em:
silnik krokowy
czujnik TPS
¶wiece
przewody
Wyczyszczona by³a przepustnica i krokowiec, a komputer nie pokazuje ¿adnych b³êdów.
Wczoraj wymieniali mi uszczelkê pod "klawiatur±" i (mo¿e to zbieg okoliczno¶ci) w drodze powrotnej do domu obroty stanê³y mi zaraz po odpaleniu na ponad 3 tys tak, ¿e jak jecha³em to nie musia³em nawet peda³u gazu dotykaæ. Co to mo¿e byc? Czy mo¿liwe ¿eby nowy krokowiec by³ walniêty? Gazownicy twierdz±, ¿ê z ich strony jest wszystko OK. POMOCY!!!
zobacz wtyczki od krokowca i czujnika map moze nie ma kontaktu
aaaa,reset kompa by³?u mnie tak robi³o jak krokowy gazu nie zamkn±³ siê (tzn. przytarty by³ i dostawa³ opór,co powodowa³o nieprawdziwe rozpoznanie ,¿e zamkn±³ siê) lpg by³ podawany do silnika w zaduzej ilosci ,a krokowy powietrza przymyka³ sie,mieszanka robila sie za bogata wiec komp zleca³ otwarcie krokowego powietrza aby zrobic mieszanke prawidlow± i obroty do gory,oczyscilem krokowca lpg,usun±³em nagar z komory krokowca i przeszlifowalem grzybek,teraz sie nie zacina i te 2 krokowce jakos ze soba dzialaj±
jak grzybek by³ przytarty to jest du¿e prawdopodobieñstwo ¿e zatnie siê ponownie radzê go zmieniæ i ustawiæ.
Okaza³o siê, ¿e silniczek krokowy który wymienia³em niedawno jest walniêty. Prze³o¿y³em inny i jak narazie 2 dni mam spokój. Narazie jednak nie cieszê siê. zobaczymy co bêdzie dalej. Mam nadziejê, ¿e, to by³a jedyna przyczyna problemów z obrotami.
no niestety to nie by³a wina krokowca. Zdoby³em na podmianê i to a¿ 2 sztuki i na obu by³o to samo. Zauwa¿y³em jeszcze, ¿e w rurze id±cej od filtra powietrza do przepustnicy, jest dziura wyciêta przez gazowników w któr± wchodzi w±¿ od gazu. W okolicy tej dziury s³ychaæ syk powietrza i czuæ gaz. Czy mo¿e tam ³apaæ "lewe" powietrze i dlatego wariowaæ z obrotami? Czy raczej nie ma to wp³ywu na nic?