ďťż

Graczem będąc…

Hej
Zabrłem się za wymianę uszczelki pod głowicą we włąsnym zakresie. Robię również zdjęcia i opracuję rozbudowane fotostory co i jak trzeba robić. Dojdzie jeszcze wymiana masy uszczelniającej pod uszczelką miski olejowej - robię również zdjęcia.
Głowica jest w trakcie czyszczenia i planowania w specjalistycznym zakładzie.
Niestety mam drobny zonk :/

Czy do uszczelnienia uszczelki pod miską olejową stosowany jest jakiś specjalny uszczelniacz czy może być zwykły silikon wysokotemperaturowy? Zeskrobany miał kolor niebieski.
Pozdrawiam
Radek


ten niebieski to tez silikon mozna go kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym i kosztuje kolo 10zl zwykły silikon wysokotemperaturowy taki bedzie dobry
Najlepiej zastosować oksymowa masę uszczelniającą do misek. Może być szara loctite, lub czrna atas do uszczelniania powierzchni o większych nierównościach.silikon ultra grey jeszcze jeden
Najlepiej zastosować oksymowa masę uszczelniającą do misek. Może być szara loctite, lub czrna atas do uszczelniania powierzchni o większych nierównościach.silikon ultra grey jeszcze jeden

Hej
Uszczelka założona. Kosztowało mnie to sporo pracy.
Szukając na forum informacji o wymianie uszczelki sporo postów zawierało pytanie "ile kosztuje" no więc poniżej zamieszczam spis co kupiłem i ile mnie zabawa kosztowała
Polmozbyt za wymianę uszczelki i planowanie głowicy zawołał 1700 - 2000 zł Mało z krzesła nie spadłem i postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.

1. Planowanie głowicy + czyszczenie zaworów i gniazd zaworowych + wymiana 16 uszczelniaczy zaworowych + czyszczenie samej głowicy w specjalstycznym zakładzie 370 zł

2. Uszczelka głowicy firma Gaetz 100 zł - nie ma co oszczędzać, taka dobra rada

3. Płyn chłodniczy 50 zł

4. Nowy olej 70 zł

5. Silikon wysokotemperaturowy - 25 zł

6. Dorobienie klucza do pompy wody (ustawianie rozrządu) wykonanie własne z blachy rozmiar klucza to 41 mm blacha grubości 5 mm

7.Oring pompy wody 5 zł

8. Nowy termostat (opcja) 25 zł

9. Uszczelka pokrywy zaworów 50 zł

10 Filtr oleju 15 zł

Rozrząd zostawiłem stary ma przejechane zaledwie 28 000 km

Jak widać zmieściłem się w kwocie 700 zł, 1300 w kieszeni. Czas wykonania to ok. 12 roboczogodzin oczywicie weźcie poprawkę że robiłem to po raz pierwszy no i nie bez znaczenia pozostaje fakt że rozrząd również ustawiałem po raz pierwszy. Co do rozrządu przed zdjęciem ustawcie znaki na kołach i nie kręćcie nimi później.

Podsumowując wymiana uszczelki pod głowicą nie jest sprawą prostą a dla osób z minimum wiedzy techniczej praca nie powinna sprawić problemu. Satysfakcja po skończonej pracy gwarantowana.
Aha należy się też uzbroić w klucze dynamo. Zakres od 5 Nm do 100 Nm generalnie nie spotkałem się z jednym kluczem o takim zakresie więc ja używałem dwóch 1- 20 Nm i 20 - 100 Nm. Niezbędy będzie też klucz do pomiaru kąta dokręcenie śruby. Ja rozrysowałem sobie duży kątomierz na formacie A4, zalaminowałem , w środku wyciąłem dziurę na przedłużkę zwykłego klucza grzechotkowego, na przedłużce klucza umieściłem wskaźnik w postaci paska zaciskowego i tym sposobem otrzymałem klucz z pomiarem kąta. Przy dokręcaniu kartkę ustawiamy względem wskażnika na kluczu na zero, mocujemy kartkę do głowicy (spinacz, ścisk) i kręcimy kluczem aż wskaźnik z zera przesunie się, w moim przypadku, na 60 stopni i tak po kolei zgodnie z instrukcją w książce.
W moim przypadku woda dostała się do oleju tworząc kawową mieszaninę. Nie obyło się be zdjęcia miski olejowej i wyczyszczenia jej dokadnie naftą i benzyną ekstrakcyjną, przy okazji proponuję wyczyścić ssak pompy u mnie było w nim pełno opiłków i ogólnie syfu.
Uważajcie na śruby mocujące miskę dobloku silnika lubią się przekręcić lub urwać.

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania dotyczące wymiany uszczelki walcie śmiało najlepiej na PW lub w tym temacie na wszystkie chętnie odpowiem.
Pozdrawiam
Radek
A oto parę zdjęć głowicy i uszczelki



jak wyjąć pompe wody ? musze zdejmować tą całą osłonę za kołami ? i na czym Ona się trzyma na tym imbusie koło alternatora i na czym jeszcze ?

ok ok już wiem pytania nie było trzyma się na imbusie jeszcze przy łapie silnika i cała ładnie schodzi i pompa wody jest na 3 imbusach "5"
ten niebieski to tez silikon mozna go kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym i kosztuje kolo 10zl zwykły silikon wysokotemperaturowy taki bedzie dobry
Hej
Nie zakładam nowego tematu.
Po wymianie uszczelki pod głowicą mam problem z uciekającym płynem chłodnicym, znika ok 0,75 l na 1000 km więc raczej sporo.
Olej czysty, płyn chłodniczy czysty, świece gites a płyn znika.
Z lekka dymi z rury ale to normalne w ziomowych warunkach.
Co poszło nie tak?
Dodatkowy objaw to jak dodaję gazu poziom płynu w zbiorniczku się powiększa jak zdejmuję nogę z gazu to powoli opada. Szlag mnie już trafia.
Czyżby uszczelka nadal puszczała?
Głowica była planowana ale blok nie, tylko wyczyszczony czy tu ley pies pochowany?
Pozdrawiam
R
Głowica była planowana ale blok nie, tylko wyczyszczony czy tu ley pies pochowany?

Bloków się nie planuje.

[ Dodano: 2009-03-05, 19:05 ]
Olej czysty, płyn chłodniczy czysty, świece gites a płyn znika.

A może układ gdzieś puszcza w zbiegu okoliczności?
Podsumowując wymiana uszczelki pod głowicą nie jest sprawą prostą a dla osób z minimum wiedzy techniczej praca nie powinna sprawić problemu.
To są Twoje słowa Sprocket. i na nic tu się zdadzą Twoje oszczędności skoro [ podejrzewam ] trzeba będzie zacząć od początku. [ jeśli nie ujawnią się wycieki płynu] Zapytam tylko z ciekawości czy sprawdzana była głowica pod kątem ew. pęknięć ?
Podsumowując wymiana uszczelki pod głowicą nie jest sprawą prostą a dla osób z minimum wiedzy techniczej praca nie powinna sprawić problemu.
To są Twoje słowa Sprocket. i na nic tu się zdadzą Twoje oszczędności skoro [ podejrzewam ] trzeba będzie zacząć od początku. [ jeśli nie ujawnią się wycieki płynu] Zapytam tylko z ciekawości czy sprawdzana była głowica pod kątem ew. pęknięć ?

Regeneracją głowicy zajmował się wykwalifikowany zakład wychodzę z założenia że powina być sprawdzona szczelność ale nie mam żadnej pewności.
No cóż praca nie sprawiła problemu poszło gładko jeżeli chodzi o efekt inna bajka.

Układ nie puszcza na łączeniach dokładnie wszystko sprawdziłem.

Zaserwuję uszczelniacz chłodnicy do obiegu i zobaczymy czy pomoże.

Ostatecznie czeka mnie jeszcze jedna wymiana uszczelki ale teraz to już pestka i koszta mniejsze.
Pozdrawiam
Radek
Zaserwuję uszczelniacz chłodnicy do obiegu i zobaczymy czy pomoże.

Ja bym się z tym wstrzymał
Zaserwuję uszczelniacz chłodnicy do obiegu i zobaczymy czy pomoże.

Ja bym się z tym wstrzymał

Dlaczego?
Bo to jest na krótką mete. A poza tym zlokalizowałeś gdzie cieknie?
Bo to jest na krótką mete. A poza tym zlokalizowałeś gdzie cieknie?

Nie zlokalizowałem źródła wycieku, nie mniej cała tylna część bloku silnika jest w nalocie pochodzącym z odparowanego płynu chłodniczego.
Za miesiąc zrywam ponownie głowicę .
Dokładnie wsystkiemu się przyjrzę.
Nie mniej w okolicach cylindró na bloku były wżery może uszczelka po prostu niedokładnie przylega i niezbędny będzie szlif bloku.
Zobaczymy za miesiąc.
Dam znać
Ja miałem jak tak ty ,że mi płyn uciekał nie wiadomo gdzie-> sprawdź wąże od płynu bo możesz mieć sparciałe i tam się dostaje lewe powietrze a po czym płyn może odparowywać. Po 2 to wymień korek od płynu chłodzącego bo po prostu ze starości przepuszcza płyn co powoduje ,że też często odparowuje ciecz.
ten niebieski to tez silikon mozna go kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym i kosztuje kolo 10zl zwykły silikon wysokotemperaturowy taki bedzie dobry
Hej
Nie zakładam nowego tematu.
Po wymianie uszczelki pod głowicą mam problem z uciekającym płynem chłodnicym, znika ok 0,75 l na 1000 km więc raczej sporo.
Olej czysty, płyn chłodniczy czysty, świece gites a płyn znika.
Z lekka dymi z rury ale to normalne w ziomowych warunkach.
Co poszło nie tak?
Dodatkowy objaw to jak dodaję gazu poziom płynu w zbiorniczku się powiększa jak zdejmuję nogę z gazu to powoli opada. Szlag mnie już trafia.
Czyżby uszczelka nadal puszczała?
Głowica była planowana ale blok nie, tylko wyczyszczony czy tu ley pies pochowany?
Pozdrawiam
R

Hej

Płyn uciekał przez nieszczelny oring pompy wody.
Wyciek zniknał po wlaniu do płynu uszczelniacza do chłodnic, jazda 2 dni, wymiana płynu.
Od tego czasu spokój.
Pozdrawiam
Radek
Witam, zacząłem rozkręcać silnik w leganzie w celu wyjęcia głowicy. Robię to pod blokiem, więc warunki trudne. Mam pytanie, czy latwiej jest wyjąć głowice wraz z kolektorami i odkręcic je na stole, czy kolektory odkręcic na samochodzie??
czy latwiej jest wyjąć głowice wraz z kolektorami i odkręcic je na stole, czy kolektory odkręcic na samochodzie poluzuj sruby (te od wydechu lubia sie zapiec) i wyjmij calosc a potem na spokojnie juz odkrecisz kolektory
Składam głowicę i mam powazny problem. Po zalozeniu wałków i kół zębatych niezgrywają mi się znaki rozrządu na kołach z tymi z górnej obudowy. Na wałku dolotowym mam przesunięcie ok 1 ząbka, a na wydechowym ok 3 ząbków. Napewno nic mi sie nie przestawilo. Czy to możliwe ze po odkręceniu panewek wałków rozpręzyły sie spręzyny zaworowe i stad róznica w znakach? bo jeśli tak to czy mogę ustawić sobie koła wałków na znaki z górnej obudowie rozrządu i ściągać na siłe wałki obejmami panewek?????
najpierw skrecasz głowice a potem na znaki ustawiasz
nie ma innej mozliwosci
głowicę mam skręcona na gotowo na samochodzie, ale jest problem z wałkami. Nie zgrywaja się znaki na ich kołach z znakami z obudowy.
głowicę mam skręcona na gotowo na samochodzie, ale jest problem z wałkami. Nie zgrywaja się znaki na ich kołach z znakami z obudowy.

Musisz "sprawic" zeby sie zgadzaly. Praktycznie wyglada to tak, ze musisz wziac klucz w reke i pokrecic walkiem aby ustawil sie w odpowiedniej pozycji. Niestety walki w odpowiedniej pozycji beda Ci sprezynowaly (przydaje sie specjalna blokada rozrzadu) wiec musisz trzymajac klucz probowac naciagac pasek (troche pokombinuj).

PS pisze to na podstawie XE ale sadze, ze u Ciebie bedzie podobnie
Dzięki za konkretną odpowiedz, z tym juz sobie poradzilem. Nie mam specjalnego klucza do pompy wody i żeby zdjąć pasek zluzowałem ten hydrauliczny napinacz. Założyłem pasek i naciągnąłem go wlasnie tylko tym napinaczem, nie ruszając pompy. Kręcąc wałem pasek raz robi sie luzniejszy, raz bardziej napięty. Ten naciąg nie jest chyba zbyt mocny. Kręciłem wałem ze 20 obrotów i pasek nie przeskakuje. Robił to ktoś może w podobny sposób?

[ Dodano: 2010-05-14, 13:18 ]
Panowie, zlożylem wszystko i silnik odpalil, ale świeci się check engine i wyrzuca kod 12, czyli Czujnik położenia wału korbowego CPS brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje). Co to moze oznaczać? Czy może zle wałki mogłem załozyć, moze je obrócilem o 180stopni? czy istnieje wogole taka mozliwość? narazie nie chce go ponownie uruchamiać, liczę na jakąs podpowiedź

[ Dodano: 2010-05-14, 13:33 ]
Panowie, zlożylem wszystko i silnik odpalil, ale świeci się check engine i wyrzuca kod 12, czyli Czujnik położenia wału korbowego CPS brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje). Co to moze oznaczać? Czy może zle wałki mogłem załozyć, moze je obrócilem o 180stopni? czy istnieje wogole taka mozliwość? narazie nie chce go ponownie uruchamiać, liczę na jakąs podpowiedź
ale świeci się check engine i wyrzuca kod 12, czyli Czujnik położenia wału korbowego CPS brak sygnału z czujnika zawsze pokaze ten blad bo silnik nie pracuje jakby czujnik byl walniety to by nie odpalil
Witam podepnę sie pod temacik chodzi mi oto ze po wymianie uszczelki pod głowica ,planowana była i po złożeniu wszystkiego samochód odpala normalnie tylko wskakuje od razu na wysokie obroty .
Wiec pytanie moje jaka możne być przyczyna .Chodzi mi o nubire II kombi Z góry dziękuje jesli mi ktoś podpowie
odpala normalnie tylko wskakuje od razu na wysokie obroty .
Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy
Witajcie.
A czy mógłby mi kto powiedzieć jaki to klucz jest potrzebny do śrub głowicy Nubiry 1.6 ?
Torx T50 czy T55 ?
Nie jestem pewny a nigdzie nie znalazłem, stawiam na T55.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •