Graczem będąc…
Ktos demontowal wszystkie ? Bo ja z nadkola bo dolot zrobilem i jeszcze ten ala kolanko bo dyndal
Ten pod szyba tez demontowac czy sie przydaje do czegos ?
Jak je wywalisz to po pierwsze spadnie kultura pracy siknika. Co do dynamiki to tu nie ma regó³y, trzeba próbowaæ.
Sim twierdzi ze jak wywalisz ten z nadkola to spadnie elastycznosc silnik. Byc moze ma racjie, ale jak chcesz miec np. stozek to nie ma wyjscia :-)
Ja fabrycznie mia³em tylko ten w nadkolu. Wywali³em go, w³adowa³em kawa³ek spirorurki w nadkole i po³±czy³em z fragmentem odciêtym z seryjnego trójnika. Z zauwa¿alnych rzeczy:
+ silnik szybciej wchodzi na obroty
+ na moje polepszy³ siê przebieg momentu i mocy w zakresie powy¿ej 4.500 rpm (bêdzie sprawdzone jeszcze na hamowni)
- pogorszenie przebiegu momentu w zakresie 2.000 - 3.000 rpm (prawie jak turbo dziura, tylko bez turbo)
Tak¿e reasumuj±c chyba go z powrotem w³aduje w nadkole, przerobie nieco i zapodam mu nawiew zimnego powietrza.
U mnie w 16V by³ tylko ten w nadkolu.
Ten z nadkola wywalilem i zrobilem dolot powietrza do puchy filtra (wkladkaK&N) i jest gicior Ten rezonator przy szybie tylko zostawilem a to kolanko rezonator co podtrzymywalo seryjny dolot zdemontowalem takze zostal tylko jeden