Graczem bÄdÄ câŚ
Witam mam problem z hamulcami w tico od pewnego czasu pedal hamulce jest miekki idzie prawie do podlogi a hamulce szkoda gadac kolo w miejscu sie napewno nie zatrzyma na wet kiedy jade sam.
Dzisiaj zakupilem nowa pompe hamulcowa odpowietrzylem i nic potem posluchalem rady pewnego mechanika zeby odpowietrzyc od lewego kola bo ta pompa ma podobno taka specyfike i tez nic mi to nie dalo pedal idzie do podlogi no i dodam ze obwód tylnych hamulców zaslepilem sruba dla pewnosci czyli odpowietrzalem sam przód i tez nic nie dziala PROSZE DORADZCIE COS
Na nowej pompie zahowuje sie tak samo jak na starej pozdro
oj przyjacielu nie wiem co ci pomoc teraz nie mam pojecia nie wiem moze tkwi w tarczach i hamulcach sa za chyde i nie dociagaja... moze linka czy cus takiego... albo wez kolege albo kogos znajomego odkrec kola i zobacz czy wogole hamulce sie cos ruszaja przy nacisnieciu pedala... kumpel mial tak z pedalem do hamulca ze poprostu sprezyna czy cos poszla...
a klocki wymieniales? pompy napewno dobrze zalozyles? sprawdz tez plun hamulcowy czy nie wycieka gdzies...
pozdro
Tarcze klocki sa ok hamulce dzilaja ogólnie ale bardzo slabo chodzi o to ze to wyglada tak jakby byly ciagle zapowietrzone pedal idzie do podlogi a przypominam ze zaslepilem tylni obwód i próbuje odpowietrzyc tylko przod zeby bylo mniej opcji niepowodzenia ale i to nie pomaga
u mnie też hamulce z przodu jadać asfaltem nie staną w miejscu, nei ma takiej opcji, ja musze zobaczyć klocki i tarcze, ewentualnie odpowietrzyć przód,
ale tobie nie wiem co poradzić ale pzredstawie twój problem znajomemu, może on coś poradzi
dzieki jak cos bedziesz wiedzial to sie odezwij
proponuje wymienic NIE DOLEWAć ale wymienic płyn hamulcowy.Mnie to pomogło.Zdarzyło mi 2 razy kiedy pedał hamulca nie reagował iopadł na podłoge.Koszmar przezylam. od momentu wymiany płynu halmucowego wszystko wróciło do normy.Pozdrawiam
Ciekawe co piszecie
U mnie było tak. Miałem słabe hamulce wymieniłem cały przód (tarcze klocki) i szczęki z bebechami z tyłu. Potem doregulowałem ręczny. Układ odpowietrzny był zgodnie z opisem. W efekcie pedał był miękki i sprawiał wrażenie jak by nie chciał chamowac acz kolwiek w afekcie jak depnołem to stawały koła z przodu napewno. Wymieniłem więc cały płyn hamulcowy sprawdziłem czy nie ma wycieków i czy wszystko jest odpowietrzone jak należy. Efektu nie było prawie żadnego pedał dalej niski i taki jak by miękki. robiłem badania techniczne (przegląd) i na rolkach było że niby jest ok różnica pomiędzy stronami z przodu niecałe 2 procent. Trochę mnie to uspokoiło a przynajmniej dopuki nie wsiadłem do Avensisa mamy (przestawiałem auto pod domem) jak depnołem w chamulec to myślałem że mi wszystkie plomby wypadną - czy to normale że jest tak różnica ?
Witam.
Ja jak ostatni raz byłem u mechanika, zwyczajnie kazał mi wsiąść do samochodu parę razy wcisną pedał po czym odkręcił odpowietrznik, po tym zabiegu się poprawiło.
Jeżeli nie pomaga dokładne odpowietrzenie to wymiana klocków tarcz itd.
Pozdro.
Jeżeli ktoś ma niski pedał to proponuje spróbować wyregulować skok tylnych szczęk, bo z tego co ja wiem to w tylnych kołach jest taka możliwość. Po kilku wciśnięciach pedału i dolaniu płynu (jeśli będzie mało), pedał powinien się podnieść, a jeśli to nie pomoże to proponuje sprawdzić zużycie szczęk jak i bębnów i w razie potrzeby wymienić na nowe. Pozdro wszystkim.
Mam podobnie w Lanosie. Po wymianie bębnów i szczęk pedał hamulca idzie głębiej. Coś można na to poradzić
Mam podobnie w Lanosie. Po wymianie bębnów i szczęk pedał hamulca idzie głębiej. Coś można na to poradzić Trzeba troche pojeżdzić szczęki muszą się ułożyć i powinno się poprawić. A jak wymieniałeś to sprawdziłeś działanie cylinderków?? I czy nie nastąpiło rozszczelnienie układy hamulcowego, bo jeśli tak to trzeba odpowietrzyć.
To jest tak jak człowiek zabiera się za układ który ma wysoki wpływ na bezpieczeństwo i nie ma bladego pojęcia o tym co robi !!!
Ludzie zastanówcie się nad sobą i innymi użytkownikami dróg po których się poruszacie
Moim zdaniem jeżeli ktoś nie wie jak się zabrać za odpowietrzanie hamulców nie powinien się za to zabierać. Układ hamulcowy to jeden z dwóch kluczowych układów w samochodzie.
eryk- jak ktoś nie wie , po to jesteśmy by sobie pomagać. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć niech nie kupuje auta. Ale wracając do sprawy. Michał-Jeśli chcesz sie przekonać że przyczyna nie leży po stronie tylnych szczek i bebnów Zaciągnij reczny a dopiero hamuj. Jeśli okaze sie że jest zdecydowanie lepiej wymień bębny na nowe. chyba że regulacja cos da. Są tam rozpieracze które maja nakretke i ną regulujesz. A układ zawsze odpowietrza sie od naikrutrzej drogi od pompy Pozdrawiam. Weszłem tu z ciekawośći po raz pierwszy bo własnie sprzedaje tico żony r. ale silnik z 1997 ale silnik z 1999. Jak by był ktoś zaintyeresowany mieszkam kolo wodzisławia śl gg 1122
cena to około 2.000 mam też silnik na czesci ten po wymianie
[ Dodano: 2008-12-18, 19:36 ]
gg zle wpisałem 11223821. Pozdrawiam
Hmm to dziwne ja słyszałem zupełnie inna teorię i to z kilku źródeł. Zaczyna się ZAWSZE od najdalej wysuniętego koła i stopniowo - po kolei - dochodzi się do najbliższego czyli przedniego lewego. Czyli jeżeli pompa jest z przodu po lewej stronie to zaczynasz od tyłu prawego, dlatego ze do tego koła przewód hamulcowy jest najdłuższy.
Nie wiem jak się ma do tego odpowietrzania cylinderków w tylnych kołach regulator siły hamowania który przy braku obciążenia będzie tłumił ich działanie. Na ten temat niech się wypowiedzą ludzie którzy odpowietrzyli już dużo hamulców.
Nie regulator siły hamowania a jest regulacja (rozpora szczek) jak jest za mała spreżyny po puszczeniu pedała wrucą spowrotem( a to ma im uniemożliwić) skok w pompie może sie okazać za mały by wypełnić cały układ. A co do odpowietrzania jak możesz zacząć od tyłu, nie słuchaj innych a sam pomyśl. Odpowierzajac od tyłu, jeśli w układzie z przodu masz dalej powietrze, naciskasz na pedał a ono przenosi Ci sie dalej. Zawsze zaczyna sie od pompy , potem naibliższe koło , dalsze i tak po koleji. Jeśli robisz tak jak piszesz dlatego nie możesz odpowietrzyc. Sam pomyśl jak możesz miec skutek odpowietrzania od tyłu jak z przodu przewody masz zapowietrzone i nie podaja płynu, Jak odpowietrzysz to chociasz odpisz i przyznaj mi racje Powodzenia
Ja odpowietrzałem od najdalszego i jest git. To zależy od nauczyciela. Ja wychowałem się na fiatach i robię tak jak dawniej . Januszrycho - bez urazy
Ramir to odpowiedz na proste pytanie. Są to pompy dwu stopniowe. Pierwszy stopien( to kola przednie)Drugi to tylne. Drugi działa tylko wtedy gdy pierwszy jest wypełniony płynem . Oczywiście ze odpowietrzysz jak piszesz tylko tobie zaimie to kilka dni, bo zawsze coś powietrza w układzie sie znajdzie a mi 15 min i skutecznie
Nie regulator siły hamowania a jest regulacja (rozpora szczek) jak jest za mała spreżyny po puszczeniu pedała wrucą spowrotem( a to ma im uniemożliwić) skok w pompie może sie okazać za mały by wypełnić cały układ. A co do odpowietrzania jak możesz zacząć od tyłu, nie słuchaj innych a sam pomyśl. Odpowierzajac od tyłu, jeśli w układzie z przodu masz dalej powietrze, naciskasz na pedał a ono przenosi Ci sie dalej. Zawsze zaczyna sie od pompy , potem naibliższe koło , dalsze i tak po koleji. Jeśli robisz tak jak piszesz dlatego nie możesz odpowietrzyc. Sam pomyśl jak możesz miec skutek odpowietrzania od tyłu jak z przodu przewody masz zapowietrzone i nie podaja płynu, Jak odpowietrzysz to chociasz odpisz i przyznaj mi racje Powodzenia A cóż to za nowe teorie dot. odpowietrzania ukł hamulcowych ? Coś więcej w temacie proszę
a moze cylinderki sie zasmarzyly i nie odbijaja....?
W D-wo Tico często ulegają awarii:
-przednie zaciski hamulcowe, najczęściej korozja tłoków powoduje "łapanie" hamulca, a jest to z reguły spowodowane niedopilnowaniem wymiany płynu hamulcowego, który jest bardzo higroskopijny. Na tą dolegliwość pomaga najczęściej wymiana płynu, oraz klocków i tarcz - tłoki pracują wtedy w innym położeniu i zazwyczaj usterka nie powraca.
-tylne szczęki i cylinderki hamulcowe. W szczękach zawodzi układ samoregulacji, często pękają sworznie sprężyny tego układu (w wyniku korozji i przetarcia), uszczelki tłoków nie są zbyt trwałe, z reguły kruszeją po kilku latach eksploatacji. Nie przepuszczają, lecz powstaje w nich wyrwa i nagły wyciek- odpęka kawałek gumy, powodując wyciek.
- przewód hamulcowy sztywny, silnie koroduje odcinek korektor siły hamowania - przewód elastyczny.
W Tico ważne jest poprawne działanie korektora siły hamowania, ponieważ auto to ma bardzo lekki tył i niesprawność tego urządzenia może być przyczyną zarzucenia tyłu, podczas hamowania na mokrej lub śliskiej drodze, na zakręcie. Zasadą odpowietrzania jest rozpoczęcie tej czynności od najdalszego koła względem pompy hamulcowej, a zakończenie na najbliższym. W Tico wyróżniamy dwa rodzaje układów hamulcowych: X, oraz H. Pierwszy charakteryzuje się obwodami podzielonymi na krzyż, w drugim oddzielony jest obwód przedni i tylny. W obwodzie typu H przewód główny dociera do umieszczonego przed tylną osią korektora hamowania, następnie do przewodu elastycznego na wahaczu, cylinderka hamulcowego, następnie do cylinderka po str. kierowcy zakończonego odpowietrznikiem, wspólnym dla tylnej osi. Od tego obwodu rozpoczynamy odpowietrzanie, następnie odpowietrzamy przednie koło str. pasażera i na końcu koło po str. kierowcy. Zwracam tu uwagę na prawidłowe rozróżnienie stron pojazdu, dlatego określam str. kierowcy i pasażera, gdyż w handlu spotyka się inny sposób weryfikacji (strony określa się stojąc przed autem, przodem do niego).
Podstawowy problem podczas napraw sprawiają:
- samoregulacja tylnych szczęk;
- złe ustawienie rozpieraczy szczęk;
- skorodowane przewody hamulcowe.
Jeżeli bęben hamulcowy posiada próg, a jego grubość robocza ścianki nie kwalifikuje go jeszcze do wymiany, to ten próg należy zatoczyć, lub oszlifować - ułatwi to montaż i późniejszy demontaż bębnów.
Części zamienne do Tico są tanie. Jeżeli chcemy, aby nasz układ hamulcowy był sprawny, bezpieczny i dobrze służył, to polecam zaopatrzenie się przed naprawą w komplet:
- przednie tarcze i klocki;
- tylne przewody hamulcowe, wraz z regulatorem siły hamowania, tylne cylinderki i szczęki hamulcowe;
- elementy zawieszenia szczęk (sworznie, sprężyny, zawleczki);
- Bębny - jeżeli są zużyte (najczęściej nie ma potrzeby ich wymiany).
Witam. Ja mam tego typu problem w moim tico, że pedał wpada głęboko. Wymieniłem bębny, szczęki i cylinderki z tyłu-bez efektu. Wymieniłem więc pompę, efekt jest taki, że pedał wpada równie głęboko, tj do samej podłogi, z tyłu hamulce blokują się, a z przodu nie. Płyn hamulcowy jest świeży, a układ odpowietrzony. I co dalej? Nie mam już pomysłu. W działaniach podpieram się książką napraw tico, ale wyeliminowałem już wszystkie usterki jakie jej autor wskazuje przy tego typu objawie!!!