ďťż

Graczem będąc…

Bardzo proszę o pomoc

Tico wyłącznie na benzynie

Problem jest następujący:
Rano gdy odpalam wóz gaśnie od razu, tj. słychać że łapie i gaśnie po kilku razach się czas wydłuża i jak już złapie to gazuje żeby nie zgasła wiadomo co niesie to na zimnym silniku.

Wymieniłem:
Gaźnik -> na używany po regeneracji
Kable
Kopułke
Zawór PCV
Filtry

Nie wiem tak silnik pracuję jak by wogóle ssania nie włączał. Co je włącza poza gaźnikiem?

Nie mogę sobie z tym poradzić a mechanicy to tylko usłyszeli gaźnik w Tico to pełna dezercja POMOCY


a termostat wymieniles?
sprawdź siłownik pneumatyczny od automatycznego ssania, bo może coś tam nie podłączone.
ja tak mialem i do wymiany byl termostat po tej wymianie chodzil jak nalezy


A co ma termostat do tego? nawet bez termostatu powinien odpalić tylko długo się nagrzewać.
tez tak myslalem ale termostatm powinien wylaczyc ssanie a on pisze z enie wylacza...
Etam, termostat nie ma tu nic do rzeczy.
To jest gaznik, i jak pisze ci.nek to prawdopodobnie po jego stronie jest jakis problem.
Zdejmij kolego pokrywe z gaznika, powinny Ci sie ukazac dwie male przepustniczki
Jedna z nich odpowiada za wolne obroty w glownej mierze. Jak juz odpalisz auto i bedzie prychalo na wolnych obrotach, wez jakis srubokret i sprobuj ta mniejsza przepustnice lekko wcisnac zeby sie bardziej otworzyla lub przymknela i zobacz jaki bedzie efekt. Oczywiscie uwazaj zebynic nei wlecialo do gaznika
Daj znac co i jak
tez tak myślałem ale termostatm powinien wylaczyc ssanie a on pisze z enie wylacza...
Pepiś chyba Ci się coś pomyliło, bo uszkodzony termostat powoduje niedogrzanie się samochodu (lub przegrzanie) jedynie co ssanie jest wyłączane jak temperatura silnika osiągnie chyba 18 stopni wiec co najwyżej uszkodzony termostat może za długo trzymać na ssaniu, a nie uniemożliwiać odpalanie. Chyba, że masz na myśli to coś z woskiem co powoduje odłączanie ssania
ja tak mialem i do wymiany byl termostat po tej wymianie chodzil jak nalezy

termostat wymieniłem bo cały czas chodził na dużym obiegu, ale nawet jeśli to cały czas by chodziło ssanie a tu nie chodzi wcale

[ Dodano: 2010-01-05, 21:17 ]
sprawdź siłownik pneumatyczny od automatycznego ssania, bo może coś tam nie podłączone.

też o tym myślałem gdzie to znajdę jak to wygląda??

[ Dodano: 2010-01-05, 21:21 ]
tez tak myślałem ale termostatm powinien wylaczyc ssanie a on pisze z enie wylacza...
Pepiś chyba Ci się coś pomyliło, bo uszkodzony termostat powoduje niedogrzanie się samochodu (lub przegrzanie) jedynie co ssanie jest wyłączane jak temperatura silnika osiągnie chyba 18 stopni wiec co najwyżej uszkodzony termostat może za długo trzymać na ssaniu, a nie uniemożliwiać odpalanie. Chyba, że masz na myśli to coś z woskiem co powoduje odłączanie ssania

jeden mechanik mówił że element woskowy uszkodzony (dziwne moze że w 2 gaźniku z rzędu bo mam juz po wymianie. koszt 350zł nie kalkuluje sie) więc zaproponował mi że zrobi mi ręczne ssanie na linkę do kabiny. OPINIE??

[ Dodano: 2010-01-05, 21:23 ]
Etam, termostat nie ma tu nic do rzeczy.
To jest gaznik, i jak pisze ci.nek to prawdopodobnie po jego stronie jest jakis problem.
Zdejmij kolego pokrywe z gaznika, powinny Ci sie ukazac dwie male przepustniczki
Jedna z nich odpowiada za wolne obroty w glownej mierze. Jak juz odpalisz auto i bedzie prychalo na wolnych obrotach, wez jakis srubokret i sprobuj ta mniejsza przepustnice lekko wcisnac zeby sie bardziej otworzyla lub przymknela i zobacz jaki bedzie efekt. Oczywiscie uwazaj zebynic nei wlecialo do gaznika
Daj znac co i jak

gaźnik po wymianie, nie sądze żeby był jakiś efekt ale spróbuje
więc zaproponował mi że zrobi mi ręczne ssanie na linkę do kabiny. OPINIE??
do przeżycia i zaoszczędzisz na paliwie tylko musisz wtedy odpowiednio sterować tym ssaniem, pamiętam jak to było w Cinquecento.

na fotce masz zaznaczony element woskowy:

Panowie gdzie znajdę siłownik pneumatyczny od automatycznego ssania??
Z ciekawosci; co to jest ten element woskowy???
Co do ssania na linke; borac pod uwage jak posrany jest gaznik w Tico, tomoze byc nieglupi pomysl
Z ciekawosci; co to jest ten element woskowy???
Co do ssania na linke; borac pod uwage jak posrany jest gaznik w Tico, tomoze byc nieglupi pomysl

inaczej termostat przez który płynie płyn chłodniczy i włącza ssanie siłownikiem
A co do tego silownika od ssania to jest on dokladnie po drugiej stronie niz na w/w zdjeciu o ile dobrze pamietam Taka gruszka Najlepiej zdejmij sobie filterek z obudowa , pomacaj wszystko wokol gaznika, bedziesz wiedzial co i jak dziala
Panowie gdzie znajdę siłownik pneumatyczny od automatycznego ssania?? nie wiem czy to się tak fachowo nazywa ale ten siłownik powinien być na fotce co zamieściłem nad zielona strzałką i porusza tą dźwigienką w kształcie "7" która to z kolei porusza tym białym plastikowym kółkiem. Zamotałem chyba trochę Nie znam się na gaźnikach tym bardziej na tym ustrojstwie od tico widziałem tylko kilka razy jak kumpel rozbierał.
Z przykrością muszę stwierdzić że każda z powyższych wypowiedzi nie jest zgodna z prawdą . Gażnik w tico to nie to co w maluchu -to po1 . Po 2 - gażnik w tico nie posiada puszki pneumatycznej sterującej ssaniem. . Na brak tzw. ssania wpływ ma wiele elementów. Podstawowe to termoelement woskowy , sprawność elektrozaworu odcinającego , właściwa regulacja , i ogólny stan gażnika.
stifff, a zczystej ciekawości kto wspominał o
Po 2 - gażnik w tico nie posiada puszki pneumatycznej sterującej ssaniem.
powiedz jeszcze, że na fotce źle zaznaczyłem element woskowy
Cinek nie polemizuj ze mną . Tych gażników zrobiłem setki i znam je na wylot. A jeśli chodzi o element woskowy to nic nie pisałem że żle zaznaczyłeś. Zaznaczyłeś dobrze.
stifff, za mocno trafiło do mnie stwierdzenie Z przykrością muszę stwierdzić że każda z powyższych wypowiedzi nie jest zgodna z prawdą
więc nie dziw się mojej reakcji, nie mam nic do Ciebie chodziło mi o Twoje stwierdzenie, że każda wypowiedź jest błędna. Ogólnie to i sorki za OT
Panowie gdzie znajdę siłownik pneumatyczny od automatycznego ssania?? nie wiem czy to się tak fachowo nazywa ale ten siłownik powinien być na fotce co zamieściłem nad zielona strzałką i porusza tą dźwigienką w kształcie "7" która to z kolei porusza tym białym plastikowym kółkiem. Zamotałem chyba trochę Nie znam się na gaźnikach tym bardziej na tym ustrojstwie od tico widziałem tylko kilka razy jak kumpel rozbierał.

no tak masz rację konsultowałem z mechanikiem i to jest to nad elementem woskowym, otwiera przepustnicę, to jest to co haczy z tym plastikowym kółkiem zębatym, poddaje się oddaje mu to do roboty widze że jeden z 10 mechaników w okolicy wie i nie boi się gaźnika w tico rezultaty opisze
no i w/w mechanik nie wszedł do finału, odebrałem auto i dalej nie RERE, ręcę opadają

[ Dodano: 2010-01-12, 20:55 ]
wziąłem pod uwagę olej silnikowy, że za gęsty może być, ale z tego co czytałem na forum Lotos 10W40 półsyntetyk jest ok tak?
ale z tego co czytałem na forum Lotos 10W40 półsyntetyk jest ok tak?
półsyntetyk jest ok i na pewno Twoje problemy nie zależą od gęstości, a jakiego producenta to już nie będę się wdawał w dyskusje bo każdy chwali swoje
To ja znowu dorzuce swoje; LOTOS TO ZŁO! Po 4tys km zlany olej wygladal jakby mial z 15tys :/ <uzywalem go na "przeplukanie" silnika.
może miałeś taki syf że tylko lotos wyczyścił Dobra koniec OT
W silniku z przebiegiem 85 tys?
W silniku z przebiegiem 85 tys?

panowie cos w tym jest jak wytrąca sie na bagnecie parafina, też słyszałem że LOTOS to lipa tzw. lipton kicha itp.
Kolego Toopik - jeśli zamieszkujesz blisko Piły to podjedz i zrobię ci te autko bo już czytać nie mogę do jakich to fachowców jeżdzicie.
nowy sącz rzut beretem raczej nie jest ;/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •