Graczem będąc…

Witam przyszed³ kres moich tarcz hamulcowych i klocków, gdy zabiera³em siê za wymianê napotka³em problem. zaciski, klocki itp zdemontowane, tarcza odkrêcona ale jak j± zdj±æ to nie mam pojêcia .. przed tarcz± jest tarcza skrêcona du¿± nakrêtk± która jest wgniecona i nie wiem jak j± odkrêciæ ? porad¼cie ;(


odkrêcasz kluczem to wgniecenie to zabezpieczenie ¿eby siê nie odkrêci³a
a to nie patrzeæ ¿e to jest wgiête to sie samo odgnie czy nie musi to byæ odgniête ¿eby odkrêciæ?
przed tarcz± jest tarcza skrêcona du¿± nakrêtk± która jest wgniecona i nie wiem jak j± odkrêciæ ?

Po pierwsze przed tarcz± nie ma tarczy, tylko jest piasta. Tarcza hamulcowa jest przykrêcona do piasty czterema ¶rubami które jak czytam ju¿ odkrêci³e¶.

Po drugie nakrêtka nie jest wgnieciona tylko zaklepana aby siê nie odkrêci³a.

a to nie patrzeæ ¿e to jest wgiête to sie samo odgnie czy nie musi to byæ odgniête ¿eby odkrêciæ?

Bierzesz jaki¶ lepszy ¶rubokrêt i m³otek i trzeba odgi±æ to zaklepanie. Nastepnie ³om wk³adasz miêdzy szpilki, nasadka 30 mm jak dobrze pamiêtam, przed³u¿ka i powolutku popuszczasz nakrêtke. O WD-40 nie musze chyba przypominaæ. Aby zdj±æ piaste przyda³by siê jaki¶ ¶ci±gacz, u mnie jedna piasta zesz³a rêcznie, do drugiej potrzebowa³em ¶ci±gacz.


Bardzo dziêkuje za konkretn± odpowiedz. Dziêkuje i pozdrawiam.
Bardzo dziêkuje za konkretn± odpowiedz. Dziêkuje i pozdrawiam.

Kto pyta nie b³±dzi. Postaw piwo i bedziemy kwita. Polecamy sie na przysz³o¶æ.
do odgiêcia zabezpieczenia kup ¶rubokrêt do podbijania koszt ko³o 4 z³ marki Topex ¶ci±gacz trójramienny kupisz w Castoramie koszt co¶ ko³o 20z³ a nasadkê 30mm kup jakom¶ porz±dn± ¿eby Ci nie pêk³a przy si³owaniu. Najlepiej odkrêciæ t± ¶rubê gdy kto¶ siedzi w aucie i naciska hamulec wtedy Ci siê ko³o nie obraca inaczej bêdzie niez³a jazda z odkrêceniem. Jak chcesz to zobacz mój manual na tym forum jak wymienia³em tarcze i klocki w matizie.
¶ci±gacz trójramienny kupisz w Castoramie koszt co¶ ko³o 20z³

Ja zrobi³em samoróbke, lepszy od tych wszystkich kupnych

Najlepiej odkrêciæ t± ¶rubê gdy kto¶ siedzi w aucie i naciska hamulec wtedy Ci siê ko³o nie obraca inaczej bêdzie niez³a jazda z odkrêceniem.

Kolega ma ju¿ odkrêcone zaciski. Poza tym s± ³atwiejsze sposoby do których nie potrzeba pomocy drugiej osoby. Wystarczy ³om lub co¶ podobnego i zak³adasz miêdzy szpilki, opierasz o pod³oze i odkrêcasz nakrêtke. Ja tak zrobi³em i nie mia³em ¿adnej "jazdy" z odkrêceniem.
Ok dziêkujê ) dzisiaj bêdê znów próbowa³ to wymieniæ, jutro napiszê jak mi posz³o )
i pamietaj kolego ze srobe piasty najlepiej odkrecac jak samochod stoi na ko³ach kolo przykrecone i nasadke 30 mocny kluc bo ja 2 polamalem na niej dobra rura na klucz i odkrecone. Jak niemasz sciagacza to ja sobie poradzilem wkladajac 2 duze srobokrety na krzy¿ i wyskoczyla bo ona jest wcisnieta na wieloklin. Milej pracy Pozdro
...napiszê jak mi posz³o...
Nie napisa³e¶.

...Tarcza hamulcowa jest przykrêcona do piasty czterema ¶rubami...
Czy to znaczy, ¿e po odkrêceniu tych czterech ¶rub, tarcza zejdzie z piasty?


MEDION, tarczê demontujesz razem z piast±. Inaczej siê nie da.
Czy to znaczy, ¿e po odkrêceniu tych czterech ¶rub, tarcza zejdzie z piasty?

Nie. A ty te¿ MEDION wymieniasz tarcze?
W nied³ugim czasie bêdê wymieniaæ.

Czy oprócz tych czterech ¶rub co¶ jeszcze trzeba odkrêciæ.
Czy oprócz tych czterech ¶rub co¶ jeszcze trzeba odkrêciæ.

T± du¿± po ¶rodku.
No i zacisk trzeba odkrêciæ od zwrotnicy
Ja zrobi³em samoróbke, lepszy od tych wszystkich kupnych...
Czy mo¿esz przybli¿yæ, jak go wykona³e¶? Te sklepowe znam i wiem jak wygl±daj±, a Twój mo¿e natchnie mnie i innych Panów do zmontowania takiego ¶ci±gacza.

Bo u mnie chyba bez niego siê nie obejdzie.
Ja swój ¶ci±gacz wykona³em w ekspresowym têpie. Potrzebny mi by³ to zdjêcia piast przy wymianie tarcz hamulcowych. Jedna piasta zesz³a rêkoma a do zdjêcia drugiej potrzebowa³em owy ¶ci±gacz. Jest to prototyp i prowizorka ale swoje zadanie wykona³. Planuje go udoskonaliæ ale nie jest mi teraz potrzebny wiêc odwlekam to w czasie. jak bêde mia³ jutro chwile czasu to zrobie zdjêcia i opisze co planuje zmieniæ, albo jakie materia³y trzeba mieæ i co z nimi po kolei robiæ.
...Potrzebny mi by³ to zdjêcia piast przy wymianie tarcz hamulcowych...
Wnioskuje, ¿e bez pomocy ¶ci±gacza, nie poradzê sobie ze zdjêciem tarczy?
Trzeba bêdzie podjechaæ do CASTORAMY.
Wnioskuje, ¿e bez pomocy ¶ci±gacza, nie poradzê sobie ze zdjêciem tarczy?

Ja my¶la³em ¿e jako¶ uda mi siê zdj±æ piasty. Zacze³em od lewej strony i tam zesz³a rekoma bez problemu, nawet m³otka nie mia³em w rêku. Natomiast z praw± piast± by³ problem, a ¿e auto sta³o ju¿ na klockach a ja w roboczym stroju i upaprany po ³okcie wiêc nie u¶miecha³o mi siê paradowaæ po mie¶cie w poszukiwaniu ¶ci±gacza. Uda³em siê do piwnicy znalaz³em jaki¶ wygiêty p³askownik, nawierci³em trzy otwory w tym dwa na szpilki i jeden na ¶rube. Zajê³o mi to z 15 minut. Jak ma sie ¿y³ke do majsterkowania i kombinowania jak z kawa³ka z³omu zrobiæ co¶ to czasami fajne efekty wychodz±.

Trzeba bêdzie podjechaæ do CASTORAMY.

Je¿eli w Castoramie faktycznie ¶ci±gacz kosztuje 20 z³, a Ty nie masz z czego zrobiæ ¶ci±gacza to warto kupiæ i problem z g³owy.
Ja mia³em podobn± sytuacjê lewa wysz³a bez proszenia m³otkiem, a prawej nie mog³em ¶ci±gn±æ. Podobnym ¶ci±gaczem jak Kamil.gda próbowa³em, ale bez skutku. Skoñczy³o siê na oddaniu autka do mechanika, który zdemontowa³ zawieszenie i wycisn±³ piastê na prasie a to wszystko przez to, ¿e 2 miechy temu mia³em wymieniane ³o¿yska i piastê.
Skoñczy³o siê na oddaniu autka do mechanika, który zdemontowa³ zawieszenie i wycisn±³ piastê na prasie

To nie¼le.

a to wszystko przez to, ¿e 2 miechy temu mia³em wymieniane ³o¿yska i piastê.

Sam wymienia³e¶ ³o¿ysko i paste czy mechanik z³o¿y³ wszystko na sucho. Ja jak sk³ada³em to wieloklin na pia¶cie i zewnêtrzn± g³adk± powierzchnie piasty posmarowa³em smarem.
Je¿eli w Castoramie faktycznie ¶ci±gacz kosztuje 20 z³...
By³em i kupi³em.
Kosztuje 19 z³.
Powiem Wam, ¿e jak za tak niewielkie pieni±dze, jest solidnie wykonany z odlewanych odkuwek.
Zobaczymy, jak sobie poradzi, jak bêdê ¶ci±ga³ tarcze.
Zobaczymy, jak sobie poradzi, jak bêdê ¶ci±ga³ tarcze.

Ju¿ by³o pisane, ¿eby ¶ci±gn±æ tarcze trzeba najpierw ¶ci±gn±æ piasty wiêc zakupionym przez Ciebie ¶ci±gaczem bêdziesz próbowa³ ¶ci±gn±æ piasty. Jak uda siê ¶ci±gn±æ piasty to zdjêcie tarcz to piku¶. Tarcze z piast± wkrêcasz w imad³o, ¿eby poluzowaæ cztery ¶ruby. Jak poluzujesz i odkrêcisz ¶ruby wystarczy pukn±æ m³otkiem w tarcze i sama spadnie z piasty.
Sam wymienia³e¶ ³o¿ysko i paste czy mechanik z³o¿y³ wszystko na sucho. Ja jak sk³ada³em to wieloklin na pia¶cie i zewnêtrzn± g³adk± powierzchnie piasty posmarowa³em smarem.

Mechanik sk³ada³. Jak pó¼niej ogl±da³em, to wieloklin by³ nasmarowany a piasta sucha.
Jak pó¼niej ogl±da³em, to wieloklin by³ nasmarowany a piasta sucha.

Pewnie dlatego by³ problem ze zdjêciem.
¿eby roz³±czyæ piastê od tarczy nie trzeba imad³a wystarczy kawa³ek k±townika wiercisz 2 dziury wiert³ó 12-13mm i nak³adasz na 2 szpilki i kolejno odkrêcasz. Ja tak zrobi³em bo imad³a nie posiadam;)
[quote="MEDION"] ...napiszê jak mi posz³o...
Nie napisa³e¶.

Piszê piszê niestety przez dwa d³uuuugie tygodnie nie mia³em Tico - by³a to dla mnie udrêka ;(( no ale ju¿ mam i znów mam zamiar wymieniæ tarcze , otó¿ mam problem, mam ju¿ wszystko rozkrêcone wszystkie ¶ruby i centraln± nakrêtkê i dalej nie doszed³em gdy¿ tu stawiam pytanie, czyta³em gdzie¶ ze przy zdejmowaniu piasty trzeba lub dobrze jest wymieniæ ³o¿yska, ale z tego co wiem piasta jest na wieloklinie i gdzie tam s± ³o¿yska mo¿e mi to kto¶ wyt³umaczyæ bo siê pogubi³em.

I jeszcze jedno pytanko dlaczego ¶ci±gacie tarcze razem z piast± ? nie piaste i potem tarcze ?
piastê masz zespolon± z piast± i musisz to wyj±æ razem z przegubu. Inaczej siê nie da. Za du¿o kombinujesz. ¦ci±gacz kupi³e¶? ¿eby¶ siê nie mêczy³. Nie zapomnij kupiæ smar miedziowy którym posmarujesz prowadnice klocków oraz ¶ruby ¿eby siê tak nie zapieka³y.

[ Dodano: 2010-05-04, 19:07 ]
a teraz sprawa ³o¿yska jedno ³o¿ysko masz od ty³u piasty a drugie masz na tyle zwrotnicy ¿eby wymieniæ oba te ³o¿yska musisz mieæ ¶ciagacz trójramienny i ¶ci±gacz do koñcówek dr±¿ków kierowniczych. Je¿eli ³o¿yska nie szumia³y przed wymian± i wtrakcie jak zdje³e¶ piastê z tarcz± nic siê nie sypne³o to nie wymieniaj.
piastê masz zespolon± z piast±
Nie ma takiej opcji. Mia³e¶ na my¶li ¿e tarcza jest przykrêcana do piasty.
z tego co wiem piasta jest na wieloklinie i gdzie tam s± ³o¿yska
Zdejmij piastê to zobaczysz gdzie tam s± ³o¿yska.
I jeszcze jedno pytanko dlaczego ¶ci±gacie tarcze razem z piast± ? nie piaste i potem tarcze ?
Sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Tak z innej beczki to uzupe³nij kolego swój profil, bo jestem bardzo ciekawy ile masz lat.

Tak z innej beczki to uzupe³nij kolego swój profil, bo jestem bardzo ciekawy ile masz lat.

Hah a co dziecinne pytania ? heh 18.. tico - jako pierwsze auto.
Hah a co dziecinne pytania ? heh 18.. tico - jako pierwsze auto.
Pytanie dziecinne dlatego trudno na nie udzieliæ odpowiedzi.

W TICO tarcza jest mocowana od wewnêtrznej strony piasty, dlatego do wymiany tarczy konieczne jest zdemontowanie piasty. Bez ró¿nicy czy najpierw odkrêcisz tarczê a potem zdejmiesz piastê i tarcza sama spadnie czy najpierw odkrêcisz i zdejmiesz piastê a nastepnie odkrêcisz tarczê. We FIATACH m.in. UNO i CINQUECENTO tarcza jest mocowana do piasty z zewnêtrznej strony, zupe³nie inaczej niz w Tico przez co zarówno wymiana tarcz i bêbnów w.w. autach to dos³ownie kilkana¶cie minut roboty i nie trzeba siê bawiæ w przek³adanie szpilek czy ³o¿ysk.
No w³a¶nie wiem, Brat ma Forda Cougara, wymieniali¶my tarcze z ty³u to piasta by³a na tyle w sumie nie by³o to du¿o roboty tylko ¶ruby za¶niedzia³e. w pi±tek nastêpna próba z Tico ;D
Jak to nie problem, zrób kilka fotek, jak demontujesz tarczê.

ok postaram siê , jak nie zapomnê )
ok postaram siê , jak nie zapomnê )
Tylko nie zapomnij jak ostatnio;p
znów pora¿ka ... chyba bêdzie trzeba oddaæ do mechanika.
Nie nastawiaj siê od razu tak negatywnie. Spróbuj jeszcze raz. Ja tarcze wymieni³em sam bez ¶ci±gacza. Nie by³o lekko i trochê czasu mi to zaje³o. Popro¶ mo¿e kto¶ ci bêdzie w stanie pomóc. Jak ju¿ nie bêdziesz mia³ innej opcji to pojed¼ do takiego mechanika gdzie bêdziesz móg³ zobaczyæ jak on to robi
Znaczy jeszcze nie poleg³em tylko chodzi oto ¿e bêdê musia³ jechaæ z ca³o zwrotnic± (tak chyba bêdzie najwygodniej ) na prasê ¿eby by³o wszystko dobrze zrobione, a ¿e nie mia³em ustawionego nikogo kto ma prasê znów musia³em posk³adaæ ale jestem coraz dalej
Powiedz mi ale po co ci prasa??
Powiedz mi ale po co ci prasa??
Prasa s³u¿y do wyciskania starego ³o¿yska i wci¶niêcia nowego.

Spalcio siê chyba upar³ na wymianê ³o¿ysk przy okazji wymiany tarcz.
Nom bo a¿ tak drogie nie s± a lepiej za³o¿yæ nowe ni¿ potem mieæ problem ;D
Jak s± dobre to nie widzê problemu aby je wymieniaæ. Jak w³o¿ysz jakie¶ tanie to za du¿o i tak nie poje¼dzisz. Ja wk³adam ³o¿yska bez prasy i przeje¿d¿am oko³o 20 ty¶ kilometrów przód a ty³ du¿o du¿o wiêcej. Je¶li s± dobre to nie wymieniaj. Jakie chcesz kupiæ te ³o¿yska?? CX?? MARO?? Je¶li kupisz je za kilka z³otych to mo¿e siê okazaæ, ¿e zamontujesz gorsze ni¿ masz teraz. Jednak to twoje auto i twoja decyzja.
Jenak to twoje auto i twoja decyzja.
Jak chce to niech wymienia, ale patrz±c po tym ile czasu ju¿ walczy z tym to troche koledze jeszcze zejdzie.
Ja wk³adam ³o¿yska bez prasy
Jak siê ma wyczucie i chocia¿by niewielkie pojêcie to mo¿na bez prasy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •