ďťż

Graczem będąc…

Witam forumowiczów!

Mam kolejny problem z moim nowym tikusiem. Ucieka mi płyn z chłodnicy. Nie wiem co jest. Dolewam średnio 1 l do zbiorniczka i chłodnicy dziennie. Chłodnica jest cała bo sprawdzaliśmy pod ciśnieniem. W oleju też nie ma śladu płynu wiec nie może być rozwalona uszczelka... Proszę o pomoc. Jakie mogą być jeszcze powodu ciągłego braku płynu!

I jakby ktoś mógłby jeszcze napisać jak zmienić olej w skrzyni biegów, gdzie się dostać i jaki kupić to byłbym wdzięczny. Gdzie spuścić i gdzie wlać.


Proszę o pomoc. Jakie mogą być jeszcze powodu ciągłego braku płynu!

któryś z węży może być dziurawy albo przepuszcza na łączeniu, zazwyczaj po dłuższym czasie jak gdzieś przecieka to powstaje nalot
Płyn chłodzący silnik ma tylko dwa wyjścia - albo przez nieszczelność w układzie albo przez przepaloną uszczelkę pod głowicą - jak jest przepalona uszczelka, to z rurzy zazwyczaj leci biały dym i moga być kłopoty z uruchomieniem silnika, ale nie jest to regułą. a jak układ jest nieszczelny, to poprostu gdzieś cieknie - często cieknie przy opaskach zaciskowych. No i niekoniecznie jak silnik jest np. zimny. Zdarzają się tez czesto wycieki z nagrzewnicy - wóczas jest mokro pod dywanikami.
czy ktos jeszcze ma pomysl?


czy ktos jeszcze ma pomysl?

jesteś na forum nie u jasnowidza, sprawdź to co już napisaliśmy
czy ktos jeszcze ma pomysl?
Jest jeszcze opcja, że krasnoludki podciągają borygo, ale to raczej mało prawdopodobne.
jak zmienić olej w skrzyni biegów, gdzie się dostać i jaki kupić to byłbym wdzięczny. Gdzie spuścić i gdzie wlać.
Nie wiem, jak w tico, ale w nubirze się go nie wymienia.
A może wyciek spod pokrywy termostatu?
A czy ktoś z Was wie jakie sa przyczyny nierównomiernej pracy silnika na niskich obrotach... Dzieje się to i na ciepłym i na zimnym silniku. Brat mówi że to wina zaworów a ojciec, że wymienić trzeba rozrząd. W tym problem że nie wiem kiedy ostatnio był on wymieniany bo tico mam 1 miesiąc i facet nie wiedział. Przebieg 127 000 km. Jest to wina taka jak mowia moj brat albo ojciec czy moze cos jeszcze?
Nie wiem, jak w tico, ale w nubirze się go nie wymienia.

wymienia się wymienia
zobacz czy ci nie ciekie z pompy wody przy wymianie byś sobie przy okzaji wymienił rozrząd...

Co do nieregularnej pracy silnika to podtsawa: świece , kable wys. napięcia , aparat kopułka palec sprawdz i wymien
spust znajduje się po prawej stronie od miski olejowej trzeba ja odkręcić klucze nasadowy i poczekać aż spłynie olej. po czym poszukać po prawej stronie jakaś śrubę chyba 17 (nie wiem dokładnie) i miecz coś podobnego do strzykawki tylko w rozmiarze XXL. ja to oczywiście robiłem u znajomego mechanika który podniósł tico. z tego co słyszałem ze da się jeszcze gdzieś indziej wlać olej niech wypowiedzą się kompetentni.
co do oleju to ja używam Elf Tranself EP 80W90 wchodzi go do skrzyni 2,1 L
pozdrawiam
... że wymienić trzeba rozrząd. W tym problem że nie wiem kiedy ostatnio był on wymieniany bo tico mam 1 miesiąc i facet nie wiedział.
Jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd to go bezwzględnie wymień.
Kiedyś moim znajomym w świeżo kupionym przez nich mondeo mechanik powiedział, że pasek jest ok i nie trzeba go wymieniać, po miesiącu pękł - głowica do remontu, tłoki do wymiany.
też miałem taki problem, u mnie był pęknięty wąż wychodzący z dołu chłodnicy i wyciekało dopiero po dojściu do wyżeszj temperatury przy starcie i nawet zwiększaniu pbrotów nic nie było widać dopiero jak ciśinienie w układzie wzrastało delikatnie sikało z węża i płynu ubywało średnio na 100 km 0,5L
a tobie na początek proponuje sprawdzić wszystkie połączenia węży i najwyżej je troche podokręcaj,
co do uszczelki pod głowicą to sprawdź czy ci czasem oleju nie przybywa często kontroluj żeby potem jaj nie było i przy pracującym silniku sprawdz czy ci nie "bulgota" w zbiorniczku wyrównawczym chłodziwa, sprawdz na zimnym silniku i po jakiejś trasie jak będzie miał jakąś wyższą temp.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •